شریعتمداری خبر داد؛

لزوم توجه به تغییر بازار کار/ صنایع دریانوردی باید توسعه یابد

وزیر کار گفت:حتماً باید تغییرات ویژه در بازار کار با کمک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

لزوم توجه به تغییر بازار کار/ صنایع دریانوردی باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آیین تفاهم نامه بین وزارت کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: امیدوار هستیم در راه افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای جامعه قدم‌های شایسته تری برداریم.

او با بیان اینکه بیکاری یکی از عوامل چالش‌های نظام ایران است، گفت: مسیر حل مشکل توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.

شریعتمداری گفت: از مجموع بیکاران کشور دانش آموختگان دانشگاهی تعداد بیشتری را شامل می‌شوند و افرادی که مدارک دانشگاهی پایین‌تری دارند، ولی دارای مهارت هستند از فرصت مناسب تری برای اشتغال برخوردارند.

او با بیان اینکه نهضت مهارت افزایی مهمترین نظامی است که با همکاری همه قوا و مقررات موجود در دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه شود، ادامه داد: شورای عالی فنی و حرفه‌ای در حال حاضر ریاست معاون اول رئیس جمهور بر اساس قانون شکل گرفته است.

وزیر کار با بیان اینکه توجه بیشتر به مدرک و توجه کمتر به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این روز‌ها بیشتر از هر چیزی در جامعه دیده می‌شود، افزود: در نظام فنی و حرفه‌ای بهره وری نیروی کار یکی از مسائل مهارت یافتن نیروی کار است که آموزش فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی اثرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

شریعتمداری گفت: حتماً باید تغییرات ویژه در بازار کار صورت گیرد.

او با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را باید در اقدامات آموزش عمومی فعال قرار دهیم و مهارت‌های آموزشی به مردم واگذار شود، ادامه داد: توجه قوی به صنایع دریایی و دریانوردی و مسائل شهری از جمله مسائلی است که باید توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

وزیر کار با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دو وزارتخانه قدم‌های مثبتی بر داریم، افزود: صنایع دریانوردی باید توسعه یابد چرا که در این زمینه شغل‌های زیادی پیش روی ماست.

او با بیان اینکه اصلاح نیرو‌های آموزشی و نظامی در این زمینه یکی از لوازم تحقق اهداف ما در جهت بالا بردن فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه ریاست، افزود: حوزه‌های سنتی کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای و کشت ماهی در دریا مورد توجه است و آموزش فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در این بخش ایفا می‌کند.

شریعتمداری با بیان اینکه با همکاری مجلس باید به اهداف کمی و کیفی قابل لمسی در این بخش برسیم، افزود: مجلس شورای اسلامی با نظارت دقیق می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند تا ما به اهداف تعیین شده در تفاهم نامه‌ای منعقد شده دست یابیم.

انتهای پبام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان