BMW M۴ CSL: در راه رسیدن به بازار!

مدل جدید M۵ CS جدید‌ترین نمونه‌ی عرضه شده از بخش M این شرکت به شمار رفته و علاوه بر این مدل‌های دیگری همچون نسخه‌‌های M۳ و M۴ Competition xDrive نیز در راه هستند.

BMW M4 CSL: در راه رسیدن به بازار!

شاخه‌ی M کمپانی خودرو ساز BMW به وضوح پتانسیل کافی برای عرضه‌ی خودرو‌هایی افراط آمیز و قدرتمند‌تر از خط تولید فوق العاده‌ی این شرکت، پیش بینی می‌کند.

مدل جدید M5 CS جدید‌ترین نمونه‌ی عرضه شده از بخش M این شرکت به شمار رفته و علاوه بر این مدل‌های دیگری همچون نسخه‌‌های M3 و M4 Competition xDrive نیز در راه هستند.

احتمال ورود این دو خودرو به خط تولید این کمپانی در ماه جولای وجود دارد، اما با این حال صحبت‌هایی در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ی سرسخت‌تر M4 یعنی مدل M4 CSL به میان آمده است.

به گفته‌ی عضو دیرین انجمن وبسایت Bimmer Post، مدل جدید M4 CSL احتمالاً در ماه جولای 2022 به مرحله‌ی تولید برسد.

این خودرو نیز درست همانند مدل M4 GTS در نسل‌های قبل، تنها به شکل کوپه و با تولید بسیار محدود عرضه خواهد شد.

به عنوان مثال، تنها هفتصد نمونه از مدل M4 GTS تولید شد و احتمال تولید کمتر از هزار دستگاه برای بار دیگر نیز بسیار بالا خواهد بود.

اما بر خلاف M4 کامپتیشن، مدل جدید CSL به احتمال زیاد تنها به صورت دیفرانسیل عقب و به همراه یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت روانه‌ی بازار خواهد شد.

سیستم‌های سواری دو دیفرانسیل و گیربکس‌های اتوماتیک به وزن خودرو اضافه می‌کنند که همین موضوع بزرگ‌ترین تهدید برای مدل‌های متمرکز بر مسابقه همچون M4 CSL به شمار می‌رود.

دیگر مکانیزم‌های کاهش وزن نیز به وسیله‌ی استفاده‌ی فراوان از فیبر کربن و حذف صندلی‌های عقب و برخی مواد عایق صدا، صورت می‌گیرند.

از جمله اصلاحات فضای خارجی این خودرو می‌توان به یک بال پشتی بزرگ، اسپلیتر جلویی و دیفیوزر عقبی با طراحی جدید، سیستم اگزوز ارتقاء یافته، و طراحی منحصر به فرد چرخ‌ها اشاره کرد.

در زیر کاپوت این خودرو، موتور S58 سه لیتری شش سیلندر اینلاین توربو شارژ دو قلو به کار رفته در G82 M4 به قوت خود باقی خواهد بود، هر چند انتظار می‌رود دستخوش تغییرات فراوانی شود.

مدل CSL قطعاً در مقایسه با مدل کنونی با خروجی 473 اسب بخار قدرت و 406 پوند فوت گشتار و همچنین مدل M4 کامپتیشن با خروجی احتمالی 503 اسب بخار قدرت و گشتاور 479 پوند فوت، قدرتمند‌تر خواهد بود.

مواجه شدن با حداقل 530 اسب بخار قدرت و 500 پوند فوت گشتاور به هیچ عنوان موضوع غافلگیر کننده نخواهد بود.

در صورتیکه پیش بینی تولید این خودرو در تابستان سال 2020 درست باشد، احتمال رونمایی کامل از این خودرو در سال آینده و در چنین زمانی، وجود خواهد داشت.

وقوع این رویداد به صورت زنده در نمایشگاه خودرو یا صرفاً به صورت آنلاین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان