طرز تهیه کیک مرمری خانگی خوشمزه

در این مقاله می توانید با طرز تهیه کیک مرمری که یکی از انواع کیک های خانگی خوشمزه است، آشنا شوید. این کیک مجلسی طعم فوق العاده ای داشته و دستور تهیه ای ساده از آن را مطالعه می کنید.

طرز تهیه کیک مرمری خانگی خوشمزه

یکی از کیک های محبوب خانگی که می توانید در این بخش دستور تهیه آن را مطالعه کنید، کیک مرمری است. این کیک بسیار خوشمزه بوده و یک کیک مجلسی می باشد. این کیک مواد اولیه ساده ای دارد. شما در این بخش با طرز تهیه کیک مرمری آشنا می شوید.

مواد لازم کیک مرمری

برای آماده کردن انواعی از کیک های خانگی و مجلسی کافی است دستور پخت ساده ای از آن ها را در اختیار داشته باشید. شما می توانید ضمن آموزش کیک مرمری با پخت کیک حلزونی و کیک رنگین کمان نیز در مطالب پیشین آرگا آشنا شوید. در این بخش نیز با طرز تهیه یک کیک فوق العاده خوشمزه آشنا خواهید شد.

مواد لازم

  • تخم مرغ: 3 عدد
  • روغن مایع: 2/3 لیوان
  • آرد: 2 لیوان
  • شیر: 1/2 لیوان
  • وانیل: 1/4 قاشق چای خوری
  • شکر: 1 لیوان
  • بکینگ پودر: 1 قاشق مرباخوری
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه کیک مرمری

طرز تهیه کیک مرمری مجلسی

برای آماده کردن این کیک مجلسی عالی باید ابتدا فر را در دمای 175 درجه سانتی گرم کنید. حالا آرد و بکینگ پودر را در سه مرحله الک کرده و کنار بگذارید. در ای مرحله باید تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با مقداری شکر و وانیل ترکیب کنید. مواد را با دور تند همزن به خوبی ترکیب کرده و بعد از کرمی شدن مواد را کنار بگذارید.

مدت زمان کافی برای هم زدن این مواد 7 دقیقه است. مخلوط تخم مرغ باید کاملا سفید و کرمی شود. کشدار شدن مواد موجب شده تا کیک بافتی بهتر داشته باشد. در این مرحله باید مقداری روغن مایع به مواد اضافه کرده و مجدد با همزن مواد را ترکیب کنید. بعد از اینکه یک دقیقه مواد را هم زدید، مقداری شیر به آن اضافه نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک مرمری باید مخلوط آرد و بکینگ پودر را در طی سه مرحله به مواد اضافه کرده و هم بزنید. مایه کیک را با استفاده از لیسک مخلوط کرده تا ترکیب یکدست داشته باشد. هم زدن مواد باید دورانی باشد، تا پف کیک از بین نرود. توجه داشته باشید، آرد نباید در کیک گلوله شود. مواد کیک را به دو قسمت تقسیم کرده و به یک قسمت از آن مقداری پودر کاکائو اضافه کنید.

مواد را درون قالب بریزید و برای پخت درون فر قرار دهید. کف قالب را با کره مقداری چرب کرده  آردپاشی کنید. مقداری از مایه کیک ساده را درون قالب بریزید و روی آن از مواد کاکائویی قرار دهید. این کار را به ترتیب انجام دهید تا مایه کیک تمام شود. یا استفاده از یک سیخ چوبی سوراخ هایی روی کیک ایجاد کنید تا مواد خمیر نشود.

طرز تهیه کیک مرمری

قالب کیک را در طبقه وسط فر گذاشته و به مدت 45 دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود. بعد از پخت می توانید این کیک را در ظرف دلخواه سرو کنید. برای تزئین می توانید از مقداری میوه یا پودر نارگیل نیز استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان