بررسی کامل رنو سیمبل ( Renault Symbol )

رنو سیمبل جدید را در سال ۲۰۱۲ و در خلال نمایشگاه بین المللی اتومبیل استانبول رونمایی کرد و فروش آن از ابتدای سال ۲۰۱۳ در ترکیه، الجزایر، تونس و شیلی با همین نام آغاز شد.سیمبل، نماد سدان اقتصادی از یک برند محبوب اروپایی است که تا کنون توانسته سهم قابل توجهی از بازار کشور های جهان را نصیب رنو کند.

طراحی ظاهری رنو سیمبل

 

سیمبل با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 1517/1733/4348 میلی‌متری، اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کوتاه‌تر از تندر 90 است و در ازا نصب تجهیزات بیشتر با 21 کیلوگرم افزایش وزن نسبت به تندر 90 مواجه شده است.

رنو سیمبل در کارخانه رنو ترکیه ساخته گشته  است، این خودرو در نسل سوم خود جای  دارد و از نسل اول خود که در سال 1999 تولید گشته ، خیلی  متفاوت می باشد .

محور اصلی تولید رنو سیمبل بر مبنای شهری و اقتصادی بودن آن می باشد و  طراحی آنچنان دلپسندی ندارد.

 

Renault_Symbol_Carbalad_1

 

چراغ‌ها ظاهری جدید  دارند و در سیمبل سبک جدید طراحی رنو یعنی آرم و چراغ‌های بزرگ تا حدی  در آن رعایت گردیده است.

اگرچه جلوی رنو سیمبل قابل تحمل و تا حدودی میشود گفت  زیباست، ولی به هیچ عنوان در عقب چنین احساسی را پیدا نخواهید کرد .

 

Renault_Symbol_Carbalad_2

 

چراغ‌های عقب رنو سیمبل طراحی مناسبی را ندارد و سپر عقب هم  ساده طراحی شده است.

اگر از بغل  به این رنو سیمبل نگاه نماییم ، خط روی گلگیرها توجه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

 

Renault_Symbol_Carbalad_3

 

Renault_Symbol_Carbalad_4

 

طراحی کابین رنو سیمبل

 

Renault_Symbol_Carbalad_5

 

هیچ چیز اضافه ای در کابین رنو سیمبل وجود ندارد . تمام وسایل در نهایت سادگی طراحی شده اند . برای روکش داشبورد از دو رنگ استفاده شده تا فضای داخلی خسته کننده نباشد . رنو اصلا دوست ندارد فضا را شلوغ کند ، به همین علت ، نباید انتظار دکمه های زیادی روی داشبورد سیمبل را داشته باشید . تنها آپشنی که در بین این همه سادگی خودنمایی می کند ، نمایشگر 7 اینچی آن است که مجهز به سیستم مسیر یاب مخصوص رنو می باشد . این تنها خصیصه ای است که از این نظر ، سیمبل را از پدرش لوگان تفکیک می کند . با جمع کردن صندلی های ردیف آخر ، فضای صندوق عقب به 1257 لیتر می رسد . در حالت استاندارد ، صندوق عقب ، فضایی برابر 510 لیتر برای قرار دادن وسایل در اختیارتان قرار می دهد .

 

.

 

مشخصات فنی رنو سیمبل

 

پیشرانه 1.6 لیتری سیمبل با 105 اسب بخار قدرت، اصلا با بازار ایران غریبه نیست این موتور در تندر 90 و مگان 1600 نیز وجود داشته  است. 

گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، تنها گزینه موجود برای سیمبل‌های بازار ایران است.

 

Renault_Symbol_Carbalad_9

 

امکانات رنو سیمبل

 

در مدل فول سیمبل امکاناتی از قبیل سیستم مولتی مدیا مجهز به نمایشگر 7 اینچ، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چرم و چراغ‌های روشنایی روز که اغلب در خودروهای گران قیمت‌تر موجود است، جای تعجب نخواهد داشت. 
البته به موارد فوق کامپیوتر مدیریت پیمایش سفر، مه شکن‌های جلو و عقب، رینگ اسپرت آلیاژی، دماسنج و سنسور عقب را هم اضافه کنید.

 

Renault_Symbol_Carbalad_7

 

ایمنی رنو سیمبل

 

ایمنی رنو سیمبل بسیار قابل قبول است. از جمله امکانات ایمنی رنو سیمبل میتوان به کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و امکان نصب سیستم کنترل پایداری ESP همه مواردی که هستند که قدم به قدم برای اصلاح کمبود های نسل اول لوگان در سیمبل مورد توجه قرار گرفته اند.

 

Renault_Symbol_Carbalad_8

 

قیمت رنو سیمبل

 

قیمت رنو سیمبل از 75 میلیون تومان شروع و در مدل فول آن به 85 میلیون تومان هم می رسد. 

 

نظر کاربلد

 

رنو سیمبل  می تواند گزینه خوبی برای بازار باشد ولی موضوع قیمت گذاری آن باعث شده تا خریدار برای انتخاب آن با تردید مواجه شود . این خودرو هم اکنون در بازار در نوع فول حدود 75 میلیون تومان برچسب قیمت خورده است که این رقم برای آن بالا به نظر می رسد و لذا در صورتیکه قیمت کمتری برای آن در نظر گرفته شود با توجه به سابقه خوبی که تندر 90 در بین ایرانی ها دارد استقبال خوبی از ان خواهد شد.

 

نظر شما کاربلدان عزیز در خصوص رنو سیمبل چیست؟

 

کلیپ رنو سیمبل


مطالب مرتبط


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان