طرز تهیه کیک نارنگی خوش طعم و پرطرفدار

یکی از انواع کیک های فصلی خوشمزه و خوش عطر، کیک نارنگی است. شما می توانید در این مطلب طرز تهیه کیک نارنگی را مطالعه کنید. این کیک بافتی نرم و عالی دارد.

طرز تهیه کیک نارنگی خوش طعم و پرطرفدار

کیک نارنگی یک کیک ساده فصلی است که می توانید با دستور تهیه ای فوق العاده آن را تهیه کنید. این کیک با عطر نارنگی فوق العاده خواهد شد. شما می توانید در این بخش با رسپی ساده و طرز تهیه کیک نارنگی آشنا شوید.

طرز تهیه کیک نارنگی

اگر می خواهید، انواعی از کیک های خانگی متنوع و مختلف را تهیه کنید، می توانید در بخش آشپزی آرگا با این دستور تهیه ها آشنا شوید. در این مطلب ضمن مطالعه دستور پخت کیک نارنگی شما می توانید با آموزش تهیه کیک پرتقال و کیک خرمالو نیز آشنا شوید.

مواد لازم

  • آرد: 2 پیمانه
  • شکر: 1 پیمانه
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • روغن مایع: 1/2 پیمانه
  • آب نارنگی: 3/4 پیمانه
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری
  • پوست نارنگی: 1 قاشق مرباخوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری

تهیه کیک نارنگی

طرز تهیه کیک نارنگی لذیذ

این کیک بسیار ساده تهیه شده و طعم و عطری عالی دارد. برای داشتن این کیک خوشمزه باید ابتدا تخم مرغ ها را به همراه مقداری وانیل و شکر ترکیب کنید. مواد را درون کاسه ای ریخته و با دور تند همزن ترکیب نمایید. بعد از 10 دقیقه بافت کیک شما کشدار می شود.

حالا باید نارنگی های را بشویید و پوست کنید. بهتر است، نارنگی ها را با رنده درشت ریز کنید. روغن مایع را به همراه تخم مرغ ترکیب کرده و با دور تند همزن چند پالس بزنید. آب نارنگی تهیه شده را نیز به همراه پوست نارنگی ها به مخلوط کیک اضافه نمایید. مجدد مواد را با همزن ترکیب کرده و بعد از یکدست شدن مواد، باید آرد را الک کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک نارنگی آرد را دو مرتبه الک کرده و به همراه بکینگ پودر در سه مرتبه به موادتان اضافه نمایید. مواد را با لیسک ترکیب کرده و بعد از باز شدن آرد باید مواد را درون فر قرار دهید. این کیک بافت بسیار لطیفی دارد. شما می توانید، مواد کیک را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

برای داشتن این کیک باید از پیش فر را گرم کنید. ته قالب را با مقداری روغن چرب کرده و مایه را درون قالب بریزید. بعد از اینکه مواد یکدست در قالب پهن شد، قالب را درون فر قرار دهید. این کیک باید به مدت 50 دقیقه درون فر باشد. نحوه پخت این کیک را می توانید با یک سیخ چوبی تست کنید.

مواد کیک نارنگی

بعد از پخت کیک آن را بیرون از فر قرار دهید و زمان داده تا کمی خنک شود. این کیک را می توانید با مقداری پودر قند و نارنگی تزئین کنید. این کیک برای پذیرایی در مهمانی های شما نیز بسیار مناسب است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان