مشاور بانوان شهرداری مشهد: تأمین نیروی انسانی مولد طی دهه‌های آینده تبدیل به اَبَر بحران خواهد شد

مشاور بانوان شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به کاهش رخ موالید حتی تأمین نیروی انسانی مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود و تبدیل به اَبَر بحران خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: متأسفانه جمعیت با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است.
 
به گزارش ایسنا؛ شیوا خوش نسب پنج‌شنبه 23 شهریورماه در سفر به شهرستان گلبهار و دیدار با فرماندار این شهرستان با تأکید بر اینکه باید بحران جمعیت را جدی بگیریم، عنوان کرد: خانواده یکی از مهم‌ترین عوامل استحکام نظام است.
 
وی با بیان اینکه نحوه تشکیل و بقای خانواده نقش مهمی در سعادتمندی افراد، جوامع و ملت‌ها دارد، اظهار کرد: باید برای تحکیم بنیان خانواده بسیار تلاش کرد.
 
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی افزود: متأسفانه نرخ موالید در کشور دچار کاهش شده‌ و جمعیت با سرعت فزاینده‌ای در حال مسن شدن است.
 
وی عنوان کرد: بهره‌مندی زنان باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال آنان از خدمات بیمه سلامت و پوشش حداکثری درمان ناباوری از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام داده‌ایم.
 
خوش نسب بیان کرد:  افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری، افزایش سن مادرانی که نخستین فرزند خود را به دنیا می‌آورند موجب شده است که تعداد فرزندان هر خانواده کاهش یابد.
 
مشاور بانوان شهرداری مشهد در این جلسه اظهار کرد: با توجه به کاهش رخ موالید حتی تأمین نیروی انسانی مولد طی دهه‌های آینده با چالش جدی مواجه خواهد بود و تبدیل به اَبَر بحران خواهد شد.
 
زهرا سوارکار با تأکید بر اینکه باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود، عنوان کرد: تک فرزندی و تمایل والدین به داشتن فرزند کمتر یکی از عواملی است که می‌تواند کشور را به سمت پیری بکشاند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر