جنسیس GV۸۰ کوپه، رقیب جدی BMW X۶

جنسیس در آوریل ماه سال جاری در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۲۳، GV۸۰ Coupe Concept را معرفی کرد و در آنجا همچنین برنامه هایی را برای تولید انبوه رقیب BMW X۶ تایید کرد

جنسیس GV80 کوپه، رقیب جدی BMW X6

جنسیس در آوریل ماه سال جاری در نمایشگاه خودرو نیویورک 2023، GV80 Coupe Concept را معرفی کرد و در آنجا همچنین برنامه هایی را برای تولید انبوه رقیب BMW X6 تایید کرد. مدت زیادی طول نکشید که بخش لوکس هیوندای اکنون مدل جاده ای را برای کره جنوبی معرفی می کند، جایی که قرار است در 11 اکتبر به فروش برسد. این کوپه-SUV به یک نسخه به روز شده از GV80 با سبک معمولی می پیوندد.

همانطور که انتظار می‌رفت، GV80 Coupe یک تصویر تف شده از خودروی نمایشی هم نام خود از Big Apple است و روی چرخ‌های 20 و 22 اینچی انحصاری قرار می‌گیرد. اسپویلر سقفی اسپورت مفهومی قبل از خود را حفظ می کند و برای نسخه پرچمدار یک سیستم اگزوز چهارگانه دریافت می کند. جنسیس اولین کوپه-SUV خود را با جلوپنجره مشبک دوگانه براق و انتخابی از 13 رنگ بیرونی، از جمله سایه آبی برینگ که نمی توانید روی هیچ مدل دیگری داشته باشید، به فروش می رساند.

مهمترین تفاوت بین مفهوم و مدل تولیدی را می توان در داخل پیدا کرد، جایی که مدل دوم دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 27 اینچی است. به نظر می رسد این صفحه نمایش عظیمی باشد تا دو صفحه نمایش چسبیده به هم. شماره گیرهای انتخاب دنده و دکمه اطلاعات سرگرمی دارای روکش کریستالی شیک هستند که شبیه به آن چیزی است که در محصولات BMW رده بالا پیدا می کنید. صندلی‌های سطلی مفهومی با دو صندلی عقب جداگانه حذف شده‌اند و صندلی‌های چرمی راحت‌تر و مجهز به نیمکت عقب سه نفره جایگزین آن‌ها شده‌اند.

از فرمان دو رنگ و تریم چوب واقعی گرفته تا روکش چرمی و لهجه آلومینیومی، کابین از تقریباً هر زاویه حس ممتازی را القا می‌کند. کنسول وسط میزبان کنترل‌های آب و هوای لمسی خازنی است در حالی که صندلی‌های عقب برای راحتی بیشتر یا کاربردی‌تر، بسته به نیاز شما، خم می‌شوند. پنج رنگ داخلی برای انتخاب وجود دارد، از جمله سه رنگ جدید: سفید یخچالی، قهوه ای خاکی و قهوه ای بوردو.

از نظر مشخصات فنی، Genesis GV80 Coupe 4965 میلی متر طول، 2955 میلی متر فاصله بین دو محور، 1975 میلی متر عرض و 1710 میلی متر ارتفاع دارد و دارای سیستم استاندارد چهار چرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است. صرف نظر از موتور، همه نسخه ها دارای یک مخزن سوخت 21.1 گالنی (80 لیتری) هستند.

در مورد نیروی محرکه این SUV اسپورت آسیایی، مدل پایه دارای یک موتور چهار سیلندر بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ با 300 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت (422 نیوتن متر) گشتاور است. موتور بعدی، V6 توئین توربو 3.5 لیتری بزرگتر است که 375 اسب بخار قدرت و 391 پوند فوت (530 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند، در حالی که همین موتور با یک سوپرشارژر الکتریکی 409 اسب بخار قدرت و 405 پوند فوت (549 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند.

جنسیس GV80 معمولی را با همین به‌روزرسانی‌ها هدیه می‌دهد و برنامه‌ریزی می‌کند تا هر دو SUV را در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان 2023 ماه آینده به نمایش بگذارد.

رقبای آلمانی:

2024 آئودی Q8 و SQ8 فیس لیفت با پرتو لیزری بالا و چراغ عقب OLED معرفی شدند

2024 BMW X5 و X6 با موتورهای هیبریدی ملایم و PHEV با قدرت 483 اسب بخار معرفی شدند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان