بهترین روش برای نگهداری از خرما

به طور کلی خرما را می‌توان حدود ۸ ماه داخل یخچال نگهداری کرد، اما نگهداری خرما‌های خشک بیرون از یخچال و ظرف‌های در‌بسته اشکالی ندارد. خرمای خشک تا یک سال قابلیت نگهداری در یخچال دارد.

بهترین روش برای نگهداری از خرما
به طور کلی خرما را می‌توان حدود 8 ماه داخل یخچال نگهداری کرد، اما نگهداری خرما‌های خشک بیرون از یخچال و ظرف‌های در‌بسته اشکالی ندارد. خرمای خشک تا یک سال قابلیت نگهداری در یخچال دارد.
واقعیت این است که خرما‌ها کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه‌ها دارند، اما خوشبختانه با وجود شیرینی در این میوه و کالری بالای آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزایش وزن نمی‌شود. در حقیقت اکثر انواع خرما‌ها سدیم و کلسترول و چربی ندارند و به همین دلیل مصرف آن عارضه چندانی به وجود نمی‌آورد.

با توجه به اینکه خرما حاوی کربوهیدرات (مواد قندی) زیادی است، محیط مناسبی برای رشد میکروارگانیسم‌ها، به‌خصوص مخمر‌ها محسوب می‌شود بنابراین توصیه ما به نگهداری خرما‌های نرم و تازه در یخچال است. سرمای محیط داخلی یخچال باعث کاهش رشد میکروارگانیسم‌ها و همچنین فعالیت آنزیم‌ها می‌شود.

به طور کلی خرما را می‌توان حدود 8 ماه داخل یخچال نگهداری کرد، اما نگهداری خرما‌های خشک بیرون از یخچال و ظرف‌های در‌بسته اشکالی ندارد. خرمای خشک تا یک سال قابلیت نگهداری در یخچال دارد.

 بیشتربخوانید:

این مواد غذایی را داخل فریزر نگذارید

 

 

 

نکات مهم در مورد روش نگهداری خرما و مدت زمان نگهداری

ارزش غذایی:

خرما سرشار از فیبرهاست. هر 10 عدد خرما حدود 234 کالری دارد و وجود کلسیم و ویتامین B6 و سدیم و آهن و پتاسیم و پروتئین آن را به یک منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم انسان تبدیل کرده است.

خرید:

اکثر سوپر مارکت‌ها خرما‌های تازه و یا خشک شده را در لیست فروش خود قرار می‌دهند. در هر دو حال شما سعی کنید خرمایی را انتخاب کنید که پوست آن نازک باشد و بوی بدی نگرفته باشد و همچنین روی سطح آن اثری از دانه‌های شکر دیده نشود.

نگهداری:

خرما‌های خشک معمولا تا یک سال در یخچال نگهداری می‌شوند. خرما‌های تازه در صورت بسته بندی درست تا حدود هشت ماه در یخچال می‌مانند و در صورت نگهداری در کابینت منزل یک ماه بیشتر قابل استفاده نیستند. اگر خرما خشک شد با ریختن کمی آب گرم و یا حتی آب میوه شکل بهتری به خود می‌گیرد.

مراقب باشید که خرما را در محلی که اقلام بو دار همچون سیر وجود دارد، نگذارید، زیرا خرما خیلی زود به خود بو می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ترفندهایی برای نگهداری میوه و سبزیجات

 

 

 

پذیرایی با خرما:

خرما به خودی خود بسیار لذیذ است، اما اگر قصد دارید که آن را به تنهایی جلوی مهمانان تان بگذارید می‌توانید در آن بادام یا قطعات ریز گردو قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اضافه کردن خرما به نان‌ها یا کیک‌ها و شیرینی‌های خانگی نیز علاوه بر خوشمزه کردن آن‌ها خواص مفید غذایی نیز دارد.

در ضمن با پوست کندن خرما می‌توانید آن را در کنار سالاد در بشقاب تان قرار دهید. هر چقدر خرما را خنک کنید، کندن پوست آن راحت‌تر صورت می‌گیرد. پس آن را با قطعه قطعه کردن، در کنار دیگر دسر‌ها روی میز بگذارید.

بیشتر بخوانید:

ده ماده غذایی را هرگز در یخچال و فریزر قرار ندهید

این مواد غذایی هرگز نباید در فریز نگهداری شود

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان