Aion Hyper SSR: Hypercar برقی چینی با عملکردی شگفت انگیز

گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) متعلق به دولت چین، یک خودروی الکتریکی جدید رقیب ریماک نورا را تحت زیربرند Hyper خود راه اندازی کرده است. تحویل گاک Aion Hyper SSR مدل ۲۰۲۳ آغاز شده است و در سه نسخه موجود است. به طور خلاصه، SSR مخفف Super، Sports و Race است.

Aion Hyper SSR: Hypercar برقی چینی با عملکردی شگفت انگیز

گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) متعلق به دولت چین، یک خودروی الکتریکی جدید رقیب ریماک نورا را تحت زیربرند Hyper خود راه اندازی کرده است. تحویل گاک Aion Hyper SSR مدل 2023 آغاز شده است و در سه نسخه موجود است. به طور خلاصه، SSR مخفف Super، Sports و Race است.

هایپر SSR مانند ترکیبی از هوندا NSX نسل دوم و تسلا رودستر به نظر می رسد. دارای اسپلیتر جلوی تیز، چراغ‌های جلو بلند و باریک، دو ورودی هوای روی کاپوت، درهای قیچی و بخش عقب براق با اسپویلر عمودی و دیفیوزرهای ظاهری تهاجمی است.

اگر هوندا NSX و تسلا رودستر فرزند داشتند، احتمالا شبیه به هایپر SSR می‌شد.

قیمت اولیه هایپر SSR 1.28 میلیون یوان (176380 دلار) است، در حالی که Hyper SSR Spring و Hyper SSR Ultimate به ترتیب 1.38 میلیون یوان (190000 دلار) و 1.68 میلیون یوان (231000 دلار) قیمت دارند. در مقایسه، ریماک نورا ثروتی هزینه دارد، با قیمت چشمگیر 2.1 میلیون دلار، یا تقریباً 11 برابر بیشتر از هایپرکار چینی.

اعداد عملکردی حداقل روی کاغذ پر سر و صدا به نظر می رسند. سه موتور الکتریکی 1224 اسب بخار قدرت و 8850 پوند فوت گشتاور (12000 نیوتن متر) در چرخ ها تولید می کنند و دارای بازده ادعایی 94.5 درصد هستند. مدل “ورودی” می تواند در 2.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل در ساعت برسد، در حالی که دو مدل برتر می توانند همین کار را در 1.9 ثانیه انجام دهند.

تسلا نیز چنین ارقام غیرواقعی را برای رودستر ادعا کرد که سال‌ها پیش وعده ورود آن را داده بود و حداقل تا سال 2024 به تعویق افتاده است. همچنین ادعا می‌شود که این خودرو به لطف گشتاور 7353 پوند فوت (10000 نیوتن متر) از مجموعه احتمالی سه موتوره مانند Model S Plaid، در تنها 1.9 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد.

هایپر SSR دارای یک بسته باتری 74.69 کیلووات ساعت نیکل-منگنز-کبالت (NMC) است که برد 314 مایلی را در CLTC ارائه می دهد، همانطور که در CarNewsChina آمده است.

هایپر SSR اولین تلاش GAC برای EVs عملکردی نیست. اوایل امسال، این گروه Aion Hyper GT را معرفی کرد، یک EV چهار در به شکل قطره اشک، که ادعا می شود آیرودینامیک ترین EV جهان با ضریب درگ تنها 0.19 است. اگرچه این یک فضای داغ و رقابتی با ادعای بسیاری از خودروسازان برای تاج و تخت است – Lucid Air نیز دارای ضریب درگ 0.19 است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان