پیاده‌روی، انگور و ماهیگیری می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد

بهداشت و تندرستی اخبار بسیار زیادی وجود دارد. در اینجا برخی از تیترهای بهداشتی این هفته و آنچه می‌توانید از آنها برای تأثیرگذاری بهتر بر سلامت خود بگیرید آورده شده است.

پیاده‌روی، انگور و ماهیگیری می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد

بهداشت و تندرستی اخبار بسیار زیادی وجود دارد. در اینجا برخی از تیترهای بهداشتی این هفته و آنچه می‌توانید از آنها برای تأثیرگذاری بهتر بر سلامت خود بگیرید آورده شده است.

محله‌های پیاده محور ممکن است خطر ابتلا به سرطان در زنان را کاهش دهند

مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Environmental Health Perspectives منتشر شده است و 14000 زن را در طول سه دهه دنبال کرده است، نشان داد که زندگی در یک محله پیاده‌رو ممکن است خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را در زنان کاهش دهد. این ارتباط به ویژه برای افرادی که در سطوح بالاتر فقر زندگی می‌کنند قوی بود.

چرا مهم است: شواهدی مبنی بر اینکه پیاده‌روی برای سلامتی شما مفید است، همچنان در حال افزایش است و مطالعات قبلی نشان داده‌اند که گنجاندن پیاده‌روی در زندگی شما می‌تواند همه چیز را از کاهش خطر زوال عقل تا کاهش فشار خون و بهبود سلامت روان انجام دهد. اگر در محله‌ای که به طور ویژه پیاده‌رو نیست زندگی می‌کنید، می‌توانید با رانندگی به مکانی مناسب‌تر برای پیاده‌روی هفتگی، از مزایای آن بهره ببرید.


نوشیدن قهوه یا چای ممکن است در سنین بالا به شما کمک برساند

یک مطالعه جدید از سنگاپور، منتشر شده در مجله Journal of the American Medical Directors Association، نشان داد که نوشیدن کافئین به صورت قهوه، چای سیاه یا چای سبز باعث کاهش احتمال ضعف فیزیکی می شود و مصرف کافئین بالاتر با احتمال کمتر ضعف فیزیکی، صرف نظر از منبع آن مرتبط است.

چرا مهم است: این فقط یک مطالعه دیگر است که نشان می دهد هیچ دلیلی برای ترک عادت کافئین خود وجود ندارد. در سال 2019، مطالعه‌ای از مؤسسه اطلاعات علمی قهوه نشان داد که نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی، مانند آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهد. در سال 2022، یک مطالعه نیز نشان داد که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.


انگور ممکن است به بینایی شما کمک کند

هویج را کنار بگذارید. مطالعه‌ای که این هفته در مجله علمی Food & Function منتشر شد، نشان داد که خوردن انگور تأثیر مفیدی بر سلامت چشم در انسان دارد. این امر با بهبود چندین نشانگر سلامت چشم مختلف در 16 نفری که معادل 1.5 فنجان انگور در روز مصرف می‌کردند، در مقایسه با 16 نفر در گروه پلاسیبو، مشهود بود.

چرا مهم است: یکی از عوامل خطر بیماری های چشمی استرس اکسیداتیو و سطوح بالای محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته چشمی (AGEs) است که آنتی اکسیدان های رژیمی موجود در انگور می توانند به کاهش آنها کمک کنند. افزودن یک فنجان یا بیشتر انگور به رژیم غذایی شما می تواند یکی از راه های جلوگیری از بیماری های چشمی باشد.


ماهیگیری ممکن است در واقع سلامت روان شما را بهبود بخشد

یک مطالعه جدید از بریتانیا نشان داد که ماهیگیری فواید سلامتی قابل توجهی برای مردان دارد. نظرسنجی از 1752 مرد که توسط محققان دانشگاه انگلیا راسکین در کمبریج، دانشگاه اولستر و دانشگاه کوئینز بلفاست انجام شد نشان داد که ماهیگیران تقریباً 17 درصد کمتر با مشکلات سلامت روان مانند اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

چرا مهم است: اگر ایده پرتاب کردن چوب ماهیگیری شما را خوشحال نمی کند، نترسید. محققان فرض می‌کنند که ممکن است خود عمل ماهیگیری نباشد که باعث بهبود سلامت روان می‌شود، بلکه قرار گرفتن در معرض چیزی به نام «فضای آبی»، که به محیط‌های آبی نیز معروف است، است. این تنها مطالعه‌ای نیست که نشان‌دهنده ارتباط بین بهبود سلامت روان و قرار گرفتن در معرض فضاهای آبی است – یک مطالعه در سال 2022 که در Journal of Environmental Psychology منتشر شد، همبستگی بین سلامت روان بهتر و بزرگسالانی که در دوران کودکی وقت خود را در این فضاهای آبی گذرانده‌اند، یافت.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان