کانسپت Nissan Hyper Tourer؛ مینی ون آینده‌نگر و جسور

خودروی Nissan Hyper Tourer در نمایشگاه Japan Mobility Show که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد.

کانسپت Nissan Hyper Tourer؛ مینی ون آینده‌نگر و جسور

خودروی Nissan Hyper Tourer در نمایشگاه Japan Mobility Show که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود به نمایش گذاشته خواهد شد.

نیسان در اواخر ماه جاری یک مینی ون تمام الکتریکی را معرفی خواهد کرد. Hyper Tourer در نمایشگاه Japan Mobility Show امسال در کنار حداقل دو کانسپت EV دیگر از این خودروساز رونمایی خواهد شد.

مینی ون‌ها به اندازه گذشته محبوب نیستند، زیرا کراس اوورها و SUV‌ها به خودروی خانوادگی انتخابی تبدیل شده‌اند، اما حتی ایده یک مینی ون تمام الکتریکی نشان می‌دهد که این بخش هنوز نمرده است. خودروهای الکتریکی دارای ویژگی‌های بسته‌بندی منحصر به فردی هستند که به خودروسازان آزادی بیشتری در طراحی چنین خودروهایی می‌دهد.

کانسپت Nissan Hyper Tourer به لطف فناوری EV Technology Vision این شرکت، دارای کف صاف و فضای داخلی جادار است. این فرم از بسته‌بندی به این مینی ون مرکز ثقل “بسیار پایین” می‌دهد، زیرا اجزا و باتری های حالت جامد را در یک مکان جمع آوری می‌کند. این طرح همچنین فضای کافی برای تمام ملزومات یک کمپر ون مدرن را فراهم می‌کند.

شرکت‌ها در حال بررسی احتمال تولید کمپرهای تمام الکتریکی هستند. فولکس واگن تقریبا دو سال پیش اعلام کرد که نسخه کمپر ون ون تمام الکتریکی ID.Buzz خود را توسعه خواهد داد. Winnebago اوایل امسال یک کانسپت کمپر ون تمام الکتریکی را بر اساس Ford E-Transit معرفی کرد. بسته‌بندی EV می‌تواند فرصت‌های طراحی جدیدی را مانند کانسپت جدید نیسان فراهم کند.

فضای داخلی این خودرو دارای صندلی‌های جلویی است که 360 درجه می‌چرخند تا رو به عقب قرار گیرند و مکالمات بین ردیف ها را تسهیل کنند. سرنشینان صندلی عقب می‌توانند از طریق یک نمایشگر پوشیدنی، ناوبری و سیستم صوتی را کنترل کنند. یک کنسول بالای سر با نورپردازی وجود دارد که دارای الگوهای سنتی ژاپنی است، در حالی که کف دارای یک پنل LED تخت است که تصاویری از یک رودخانه و آسمان را نمایش می‌دهد.

این کانسپت همچنین از یک سیستم هوش مصنوعی برای نظارت بر علائم بیومتریک استفاده می‌کند و به طور خودکار نورپردازی و موسیقی را با روحیه افراد تطبیق می‌دهد. این سیستم امواج مغزی، تنفس، تعریق و ضربان قلب را ردیابی می‌کند.

نیسان جزئیات زیادی در مورد پیشرانه EV ارائه نکرده است، اما این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE خواهد بود. این مینی ون دارای باتری‌های تمام حالت جامد است و نیسان تنها خودروسازی نیست که به دنبال استفاده از این فناوری است. تویوتا نیز در حال توسعه این فناوری است.

این شرکت کابین شیک را با بدنه فلزی چشمگیر احاطه کرده است. این ون دارای چین‌های تیز در امتداد کناره است که در عقب به سمت داخل خم می‌شوند، با یک خط کمر سفید که آن را از گلخانه جدا می‌کند و در عین حال مرزبندی واضحی بین شیشه و فلز ایجاد می‌کند. قسمت جلوی عمودی و شیشه جلو شیب‌دار به این مینی ون ظاهری اسپرت می‌بخشد و حتی دارای یک اسپویلر یکپارچه است.

Nissan Hyper Tourer یکی از حداقل سه کانسپتی است که این خودروساز در نمایشگاه Japan Mobility Show 2023، که قبلاً نمایشگاه خودرو توکیو نام داشت و از 25 اکتبر آغاز می‌شود، به نمایش خواهد گذاشت. این خودروساز همچنین از کانسپت های Hyper Adventure و Hyper Urban رونمایی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان