دو مدرسه جنگ زده؛ از بمباران در غزه تا کاشت لاله در اوکراین

در حالیکه هلندی‌ها میلیون ها گل لاله را به مدارس اوکراین اهدا کرده اند تا از درد و ترس‌های دانش آموزان این کشور جنگ زده بکاهند، اسرائیل مدارس تحت پوشش سازمان ملل در غزه را بمباران می‌کند.

اهدا کنندگان هلندی میلیون‌ها پیاز گل رابه دانش آموزان جنگ زده اوکراین اهدا کردند تا به آنها در فراموش کردن ترس‌های ناشی از جنگ روسیه کمک کنند. این در حالیست که مارس تحت پوشش سازمان ملل در غزه بمباران میشوند.

به گزارش عصرایران به نقل از ساندی تایمز، بچه‌های یکی از مدارس شهر ایرپین اوکراین در روزهای گذشته بیش از 2 هزار پیاز لاله هلندی را در مقابل مدرسه خود کاشتند.

این مدرسه در حملات سال 2022 روس ها به شدت آسیب دید. سالن ورزشی، سالن نمایش و کنسرت، چند کلاس درس و موزه کوچک قوم شناسی آن نیز در حملات روس ها تخریب شد.

ایرپین در نزدیکی کی‌یف در ماه مارس سال 20222 به خاطر حملات نیروهای روسیه به شدت آسیب دید. نیروهای روسی بخشی از این شهر را اشغال کرده و هفته ها به بمباران آن ادامه دادند.

موسسان گروه "گل برای مدارس"می‌گویند این برنامه به کودکان کمک می کند تا با زخم‌های روحی ناشی از جنگ کنار بیایند.

در همین زمان در یک سرزمین جنگ زده دیگر در جبالیا (جبلیه) غزه یک مدرسه تحت پوشش سازمان ملل که این روزها سرپناه غیرنظامیان شده است، بمباران شد.

یک کودک فلسطینی از بمباران این مدرسه تحت پوشش سازمان ملل می‌گوید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان