وزیر ارتباطات : آمار استفاده کاربران از ایتا و روبیکار به ۶۷ میلیون کاربر رسید

عیسی زراع پور وزیر ارتباطات : آرزوی بنده به عنوان وزیر ارتباطات این است که به نقطه ای برسیم اگر قرار است پلتفرم خارجی به کشور بیاید چنان  پلتفرم داخلی با کیفیت باشد که مردم داخلی را به خارجی ترجیح دهند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیش از 67 میلیون کاربر از ایتا و روبیکا استفاده کردند گفت: اگر کشور دارایی دیجیتال نداشته باشد به سکوی پیشرفت دیگر کشورها تبدیل می‌شود.
 
به گزارش تسنیم، عیسی زراع پور عصر امروز در شورای اداری شهرستان تفرش با اشاره به وضعیت شبکه ملی اطلاعات در کشور اظهار داشت: مجموع فعالیت در حوزه شبکه ملی اطلاعات در کشور از 23 درصد با رشدی 40 درصدی به 63 درصد رسیده همچنین افزایش سرعت اینترنت در کشور از 400 روستا به 5 هزار و 200 افزایش یافته این درحالیست که در اینترنت سرعت مهم بوده و مجموعه وزارت ارتباطات موضوع افزایش سرعت اینترنت را دنبال می‌کند و درحال حاضر میانگین سرعت اینترنت در ساوه در همین استان مرکزی به 800 مگا بیت بر ثانیه رسیده است و اگر برای افزایش سرعت اینترنت در گذشته اقدام نشد، علت آن سختی کار بوده و باید این کار 10 سال اخیر این اقدامات انجام می‌شد.
 
وی افزود: هدف‌گذاری پوشش 20 میلیون خانواری شهرهای مختلف کشور به فیبر نوردی تا 3 سال آینده انجام گرفته و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود، از سوی دیگر در اینترنت تلفن همراه به طرف نسل پنجم حرکت می‌کنیم که این مهم بدون فیبر نوری معنا ندارد و اکنون این آمادگی وجود دارد که از نسل چهار به پنج برسیم.
 
زارع ‌پور تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال یکی موضوع مهم و قابل توجه به شمار می رود بنابراین اگر کشور دارایی دیجیتال نداشته باشد به سکوی پیشرفت دیگر کشورها تبدیل می‌شود، پس باید هم پای دیگر کشورهای جهان حرکت کنیم چراکه در آینده این سکوها هستند که کشورها را اداره می کنند و از عهده حکمران داخلی بر نمی آید و دیگر مرز جغرافیایی مفهوم ندارد و کاربران پلتفرم، جای همه چیز را می‌گیرند و این درحالیست که امروز اکثر پلتفرم‌های ما ایرانی بوده و از ظرفیت داخلی استفاده می‌شود.
 
وی اضافه کرد: براساس آمار و ارقام موجود ماه گذشته بیش از 27 میلیون کاربر از پیام‌رسان ایتا و 40 میلیون نفر از روبیکا استفاده کردند که نشان از موفقیت پیام رسان‌های داخلی دارد و این وزارتخانه تمام قد حامی پلتفرم داخلی است تا نیاز مردم را رفع کنند و آرزوی بنده به عنوان وزیر ارتباطات این است که به نقطه ای برسیم اگر قرار است پلتفرم خارجی به کشور بیاید چنان  پلتفرم داخلی با کیفیت باشد که مردم داخلی را به خارجی ترجیح دهند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش های صورت گرفته در کشور گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید بکوشند تا مشکلات مردم به حداقل برسد و در جهت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان امید و انگیزه در جامعه تزریق کنند چراکه جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته که بابد برای نسل جوان بازگو شود.
 
زارع‌پور خاطرنشان کرد: همه روستاهای تفرش با جمعیت 20 خانوار همانند سراسر کشور تا پایان دهه فجر به اینترنت تجهیز می‌شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان