تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره ممنوعیت تزریق ژل و بوتاکس برای برخی افراد، توضیحاتی داد.

تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

مهدی قیصری گفت: زنان باردار، مادران شیرده، افرادی که بیماری‌های التهابی داخلی دارند، کسانی که داروهایی مصرف می‌کنند که احتمال خونریزی را در آنها زیاد می‌کند و یا احتمال واکنش‌های حساسیتی را بیشتر می‌کند و افرادی که سابقه حساسیت قبلی به این مواد دارند، منع تزریق دارند.

وی تاکید کرد: تزریقات زیبایی در کودکان و افراد زیر 18 سال بررسی نشده و عارضه‌های آن در این گروه سنی نیز مشخص نیست، بنابراین توصیه می‌شود در افراد زیر 18 سال این تزریق صورت نگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پزشک تزریق کننده ژل یا فیلر حتماً باید با نقاط قابل تزریق آشنا باشد، اضافه کرد: متخصصان کاملاً با عمق تزریق و نواحی و نقاطی که احتمال خطر تزریق در آن وجود دارد آشنا هستند، بنابراین اگر قصد انجام هر تزریقی برای جوان‌سازی و یا زیباسازی دارید حتماً به متخصصانی که تجربه و دانش کافی دارند مراجعه کنید.

زنان باردار، مادران شیرده، افرادی که بیماری‌های التهابی داخلی دارند، کسانی که داروهایی مصرف می‌کنند که احتمال خونریزی را در آنها زیاد می‌کند و یا احتمال واکنش‌های حساسیتی را بیشتر می‌کند و افرادی که سابقه حساسیت قبلی به این مواد دارند، منع تزریق دارند.

بیشتربخوانید:

چه کسانی نباید بوتاکس تزریق کنند؟

وی ضمن ابراز تأسف از افزایش مراکز غیراستاندارد برای انجام اعمال زیبایی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تنها به فکر زیباسازی آنی هستند، حتی حاضرند مواد غیر استانداردی مثل کپسول‌های ویتامین E که در واقع یک نوع ماده روغنی است را به پوست خود تزریق کنند، متأسفانه این مواد عوارض بسیار زیاد وحشتناکی را بعد از تزریق برای فرد رقم خواهد زد.

قیصری درباره تزریقاتی که در سایر نقاط بدن مثل سینه و باسن انجام می‌شود نیز هشدار داد: معمولاً سینه و باسن از مناطقی هستند که برخی خواهان حجم دهی بیشتر در این نواحی هستند.

وی ادامه داد: تزریقات چربی در سایر نواحی بدن اگر به صورت درست و توسط فرد متخصص انجام شود می‌تواند کارایی خود را داشته باشد ولی نکته مهم این است که در این نواحی چون حجم تزریق بالا است، اگر مواد غیر استاندارد استفاده کنید با عوارضی مثل نکروز یا بدشکلی دائمی بافت همراه خواهد بود.

قیصری با اشاره به اینکه عفونت، تورم و ایجاد ابسه از عوارض تزریق با مواد غیر استاندارد و در مراکز نامعتبر است، خاطرنشان کرد: در این موارد باید هر چه سریع‌تر برای خارج کردن این مواد از بدن به متخصص مراجعه شود.

وی هشدار داد: عفونت‌هایی که در پی تزریق اشتباه و با مواد غیراستاندارد انجام می‌شود، به راحتی وارد جریان خون شده و می‌تواند کشنده نیز باشد.

بیشتربخوانید:

میزان اثرگذاری بوتاکس در بالا بردن نوک بینی

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان