ظهور حضرت

ظهور مردی از خاندان رسالت، به منظور بر پایی حکومت عدل جهانی، در آینده تاریخ بشر (آنگاه که جهان پر از ظلم و جور می گردد) یکی از مسلمات عقاید اسلامی است که جمهور مسلمانان بر آن اتفاق دارند و احادیثی که در این مورد نقل شده به حد تواتر می رسد

قیام حضرت مهدی(عج)

ظهور مردی از خاندان رسالت، به منظور بر پایی حکومت عدل جهانی، در آینده تاریخ بشر (آنگاه که جهان پر از ظلم و جور می گردد) یکی از مسلمات عقاید اسلامی است که جمهور مسلمانان بر آن اتفاق دارند و احادیثی که در این مورد نقل شده به حد تواتر می رسد. طبق محاسبه محققین، تعداد 657 روایت در این باره وارد شده است، که از آن میان تنها به نقل یک حدیث از مسند احمد بن حنبل بسنده می کنیم.

پیامبر گرامی صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند: «لو لم یبق من الدنیا الا یوم واحد لطول الله ذلک الیوم حتی یخرج رجل من ولدی فیملاها عدلا و قسطا کم ملئت ظلما و جورا»: اگر از عمر جهان جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را به قدری طولانی می کند تا مردی از فرزندان من قیام نماید و دنیا را از عدل و قسط پرسازد، همان گونه که با جور و ستم پر شده است.

بنابراین قیام و ظهور مردی از خاندان پیامبر در آخر الزمان مورد اتفاق عموم مسلمانان - از شیعه و سنی - است.

خصوصیات این مصلح جهانی در روایات اسلامی که فریقین به نقل آنها پرداخته اند به شرح زیر بیان شده است:

1 . از اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم است 389 روایت

2 . از فرزندان امیرالمؤمنین علی علیه السلام است 214 روایت

3 . از فرزندان فاطمه زهرا علیها السلام است 192 روایت

4 . نهمین فرزند از اولاد امام حسین علیه السلام است 148 روایت

5 . از فرزندان امام زین العابدین علیه السلام است 185 روایت

6 . از فرزندان امام حسن عسکری علیه السلام است 146 روایت

7 . دوازدهمین امام از ائمه اهل بیت علیه السلام است 136 روایت

8 - روایاتی که از ولادت او گزارش می دهد 214 روایت

9 . عمر او طولانی خواهد بود.

10 . غیبت طولانی خواهد داشت 91 روایت.

11 . به هنگام ظهور او اسلام جهانگیر می شود 27 روایت

12 . زمین را پر از عدل و داد می کند 132 روایت

بنابر روایات فوق، وجود چنین مصلح جهانی در آینده تاریخ بشر از دیدگاه روایات اسلامی امری مسلم و غیر قابل تردید است; آنچه مورد اختلاف می باشد این است که آیا از مادر متولد شده و هم اکنون در قید حیات است، یا در آینده به دنیا خواهد آمد؟ شیعه و گروهی از محققان اهل سنت طرفدار رای نخست بوده و معتقدند که آن حضرت در سال 255 هجری قمری از مادر متولد شده و هم اکنون در قید حیات است، ولی گروهی از اهل سنت می گویند وی در آینده متولد خواهد شد.

از آنجا که ما شیعیان معتقدیم آن حضرت در سال 255 ق دیده به جهان گشوده و در قید حیات است، لذا لازم است در حد ظرفیت این نوشته، نکاتی را درباره غیبت و طول عمر آن حضرت متذکر گردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان