شهرداری: مواد مخدر دیگر جزءِ ۱۰ جرم اول تهران نیست

در ۲ دهه اخیر روند صعودی در مواد مخدر داشتیم که علل مختلفی داشت و برخی توسعه‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شد که حل کردن معضل آسیب‌های اجتماعی نیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک پروسه است که دنبال آن هستیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تشریح اقدامات این سازمان در ساماندهی معتادان متجاهر از سطح شهر و انتقال آنان به مراکز غربالگری و  یاورشهرها گفت: در سال 1400 مواد مخدر جرم اول کلانشهر تهران بود اما خوشبختانه با اقدامات اساسی که در این دوره مدیریت شهری رقم خورد امروز شاهدیم که با ساماندهی معتادان متجاهر و انتقال آنان به یاورشهرها، این معضل اجتماعی بنا به اظهارات حجت الاسلام حسین زاده معاون دادستان تهران حتی جزءِ 10 جرم اول پایتخت هم نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دکتر احمد احمدی صدر افزود: وقتی که در زمستان سال 1400 قرارگاه اجتماعی شهر تهران تشکیل شد با کلونی‌هایی با بیش از 850 معتاد متجاهر که اغلب به سلاح‌های گرم و سرد مسلح بودند، رو به رو بودیم.

رود دره فرحزاد محل تجمع معتادان؛ دیروز
رود دره فرحزاد  تجمع معتادان

وی ادامه داد: در گذشته رود دره فرحزاد به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود حتی در آن غاری ایجاد کرده بودند و به مدت هشت سال در آن سکونت داشتند.

به گفته احمدی صدر، آپارتمان‌ها و خانه‌های مشرف به روددره فرحزاد هیچ کدام پنجره رو به این مکان نداشتند ولی بعد از انتقال معتادان محل به مراکز یاورشهر، یک اکوسیستم و تفرجگاه ملی ایجاد شد و پنجره‌های برخی آپارتمان‌ها رو به روددره فرحزاد باز شده تا از این به بعد مردم از مناظر طبیعی زیبا، لذت ببرند.

رود دره فرحزاد محل گردشگری؛ امروز
رود دره فرحزاد محل گردشگری

وی اظهار کرد: هفت هزار و 500 ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در پایتخت توسط شهرداری تهران ایجاد شده و اقدامات انجام گرفته در ساماندهی معتادان متجاهر در قرارگاه اجتماعی باعث گردیده که مواد مخدر از دایره 10 جرم اول تهران خارج شود و دلیل آن جمع‌آوری کلونی‌ها و همچنین کم شدن مخاطبین فروشندگان مواد بوده است.

احمدی صدر یادآور شد: در 2 دهه اخیر روند صعودی در مواد مخدر داشتیم که علل مختلفی داشت و برخی توسعه‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شد که حل کردن معضل آسیب‌های اجتماعی نیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک پروسه است که دنبال آن هستیم.

وی تاکید کرد: ما در سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، افتتاح یاور شهر 10 در منطقه 21 و خارج از بافت شهری ویژه زنان در روزهای آینده خواهیم داشت که قطعا ظرفیت های یاورشهر شهرداری تهران به حدود 7800 نفر خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان