گل GTI ؛ خودرو ۳۰ ساله ای که هنوز هم حریف می طلبد! (+فیلم و عکس)

این گل نسل اولی برزیل در فاصله سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ روی خط تولید قرار داشت. ابتدا در برزیل و سپس از آرژانتین و اوروگوئه نیز تولید شد. نسل اول گل جی تی آی در کلاس های بدنه هاچ بک، سدان، کوپه و استیشن واگن روانه بازار شد.

عصر ایران- فولکس واگن گل خودرویی است که با الهام از گلف افسانه ای توسط کارخانه فولکس واگن برزیل با طراحی متفاوت و البته بسیار ضعیف تر از گلف تولید شد. این خودرو از سال 1980 تا کنون روی خط تولید قرار دارد و بازار هدف آن کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل، آرژانتین و ... است.

گل سابقه حضور در بازار روسیه و چین را نیز با نام فولگس واگن پوینتر دارد

برای گل جی تی آی از پیشرانه های متنوعی استفاده شد که نمونه 1 ، 1.3 ، 1.5 ، 1.6 ، 1.8 و 2 لیتری را شامل می شود. تمامی این پیشرانه ها 4 سیلندر بنزینی بودند و یک تریم 1.6 لیتری دیزل نیز در لیست فروش گل قرار داشت. 
گل موجود در بازار ایران نیز از همین خانواده و در واقع فیس لیفتی در نسل دوم گل برزیل است. 
در ادامه تصاویری از گل جی تی آی نسل یک مدل 1993 را مشاهده می کنید که میزبان تپنده 2 لیتری 120 اسب بخاری است. این گل برزیلی طی 8.8 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 100 کیلومتر از ثانیه می رسد که با توجه به سال تولید آن یک رکورد عالی محسوب می شود. همین آمار را بسیاری از ماشین های میلیاردی چینی نمی توانند ثبت کنند!
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان