با مصرف روزانه این ۱۰ نوشیدنی گیاهی، سلامت شما تضمین می شود!

دمنوش چای نعناع به عنوان نوتروپیک عمل می کند که به بهبود عملکردهای شناختی مانند حافظه و تمرکز کمک می کند. این دمنوش‌های بدون کافئین به‌عنوان دارو‌های ضد نفخ، می‌توانند به کاهش نفخ و سایر نگرانی‌های گوارشی و همچنین به تسکین سرفه و عفونت سینوسی کمک کنند.

فراموش کردن این نکته آسان است که یک فنجان نوشیدنی گیاهی و یا چای می تواند مملو از مواد مغذی باشد که فواید سلامتی مهمی را به همراه دارد. بسیاری از انواع چای که در قفسه‌های سوپرمارکت یا آنلاین پیدا می‌کنید، انتخاب‌های سالمی هستند. به عبارت ساده، چه سرد و چه داغ، چای یک نوشیدنی فوق العاده سالم برای هر روز است.

نوشیدنی های گیاهی برای سلامتی

به گزارش چشمک، دمنوش های گیاهی به هر نوع چایی گفته می شود که از گیاهانی مانند میوه ها، غلات، گل ها، ادویه ها، ریشه ها و گیاهان تهیه می شود. این شامل گزینه هایی مانند چای زنجبیل، چای دارچین، چای زردچوبه، چای رازیانه، چای ریشه شیرین بیان، چای رز هیپ و چای بابونه است.

اما چای کاملیا آنهایی هستند که به طور خاص از گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آیند. برگ‌های این درختچه به روش‌های خاصی برای تولید چای‌های سیاه، سبز، سفید و اولانگ و همچنین چای‌های قرمز، پوئر و زرد، برداشت و پردازش می‌شوند. در ادامه فهرستی از سالم‌ترین گزینه‌های نوشیدنی و چای برای شما ارائه شده است.

چای سیاه

یکی از رایج‌ترین انواع چای، چای سیاه است و احتمالاً در همه آشپزخانه ها وجود دارد. از بین تمام چای های کاملیا، چای سیاه طولانی ترین اکسیده شده است و برگ های آن اغلب به قطعات کوچکتر شکسته می شود. این به چای سیاه عطر و طعم عمیق تر و شدیدتر و همچنین محتوای کافئین بالاتر از 47 میلی گرم (میلی گرم) در هر 8 اونس (تقریباً نصف مقدار یک فنجان قهوه) می دهد.

چای سیاه علاوه بر افزایش انرژی کافئین‌دار، سرشار از فواید سلامتی است که به لطف انبوهی از فیتونوترینت‌ها، به‌ویژه تیافلاوین، موجود است. ترکیبات پلی فنولی چای سیاه با تأثیر مثبت بر فشار خون و سطح کلسترول به سلامت قلب کمک می کند. آنها همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی، روده، مغز و سلامت متابولیک بهتر می شوند.

دمنوش زنجبیل زردچوبه

یک ترکیب چای گیاهی که به طور فزاینده ای محبوب است، زنجبیل و زردچوبه است و دلیل خوبی هم دارد. کورکومین موجود در زردچوبه فواید ضد التهابی دارد، در حالی که جینجرول های موجود در زنجبیل باعث تسکین درد و بهبود هضم می شوند. این ترکیب چای بدون کافئین یک راه آرامش بخش برای شروع یا پایان روز است و به سادگی با کمی عسل لذت بخش تر هم می شود.

چای سبز

چای سبز کمترین اکسیداسیون را تجربه می کند و برگ های آن در مقایسه با برگ های چای سیاه معمولا کمتر شکسته می شوند. چای سبز حاوی کافئین کمتری نسبت به چای سیاه است و تقریباً 30 میلی گرم در هر فنجان آن وجود دارد. (چای ماچا یک نوع چای سبز قوی است که نسبت به سایر چای های سبز کافئین بیشتری دارد، اما همچنان کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد). طعم لطیف، خاکی چای سبز به خوبی با هر چیزی که میل می کنید، شیرین یا خوش طعم می شود.

چای سبز فراتر از طعم جذابش، فواید سلامتی زیادی برای ارائه دارد. حاوی ترکیبات فعال زیستی، از جمله کورستین، کامفرول، کاتچین و اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. این آنتی اکسیدان ها به تقویت سیستم ایمنی، قلب، روده و سلامت متابولیک کمک می کنند.

دمنوش لیمو

چه به سراغ دمنوش لیمو بروید یا به سادگی آب داغ دم کرده با آب یا پوست لیمو، هر نوع چای مبتنی بر لیمو برای نوشیدن روزانه عالی است. لیمو حاوی ویتامین C است که به مبارزه با التهاب و تقویت ایمنی کمک می کند. مرکبات همچنین حاوی ترپن لیمونن است که فعالیت ضد افسردگی خاصی دارد. این بدان معنی است که هر چای دیگری که مرکبات اضافه شده است، مانند پکوی پرتقال نیز این فواید را ارائه می دهد.

چای سفید

چای سفید کم اکسید شده ترین نوع چای است که طعم لطیف تری دارد که با نت های سبز ملایم و علفی مشخص می شود. معمولاً 15 درصد کافئین کمتری نسبت به چای سبز دارد، اگرچه بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع، نام تجاری، اندازه برگ، دمایی که در آن غوطه ور است و زمان پخت، تعداد آن می تواند بین 5 تا 50 میلی گرم در هر فنجان باشد.

اپینگ چای سفید دارای بسیاری از ترکیبات مشابه چای سیاه و سبز است که فواید مشابهی دارد. همچنین حاوی اسید آمینه ای است که از عملکرد شناختی و همچنین ایمنی و سلامت قلب پشتیبانی می کند. چای سفید به طور بالقوه به بهبود زخم و سلامت پوست نیز کمک می کند.

چای ترش

رنگ صورتی عمیق و شیرینی ترش چای ترش یا هیبیسکوس آن را به یک چای گیاهی کاملاً محبوب تبدیل کرده است – به علاوه، این چای فاقد کافئین است. هیبیسکوس یک چای غنی از مواد مغذی با فواید چشمگیر برای متابولیسم است، تا حد زیادی از طریق اثرات تثبیت کننده قند خون. همچنین سرشار از روتین و کورستین است که برای درمان آلرژی و عادی سازی عملکرد ماست سل موثر هستند. تحقیقات نشان داده است که چای هیبیسکوس می تواند با تنظیم فشار خون و سطح کلسترول از سلامت قلب حمایت کند.

چای ارلگری

Earl Grey یک چای اصلی بریتانیایی، چای سیاه با طعم روغن ترنج است. ترنج یک مرکبات شبیه به لیمو مایر است که دارای فواید ضد نفخ است، که تولید آنزیم های گوارشی طبیعی را تحریک می کند و ماهیچه های دستگاه گوارش را آرام می کند تا گرفتگی، گاز یا نفخ را کاهش دهد.

این چای مخلوط سیاه متمایز و آرام بخش دارای محتوای کافئین مشابه با چای سیاه ساده است و دارای همان مزایای عالی مرکبات و سایر چای های سیاه است.

دمنوش نعناع

دمنوش چای نعناع به عنوان نوتروپیک عمل می کند که به بهبود عملکردهای شناختی مانند حافظه و تمرکز کمک می کند. این دمنوش‌های بدون کافئین به‌عنوان دارو‌های ضد نفخ، می‌توانند به کاهش نفخ و سایر نگرانی‌های گوارشی و همچنین به تسکین سرفه و عفونت سینوسی کمک کنند.

چای اولانگ

یکی دیگر از چای های کاملیا، چای اولانگ است که از نظر اکسیداسیون، محتوای کافئین و طعم قوی، جایی بین چای سبز و سیاه قرار می گیرد. با این حال، فواید سلامتی هر دو نوع را ترکیب می کند و با هر جرعه مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی و سایر ترکیبات برای حمایت از سلامت قلب، مغز، متابولیک، روده و سیستم ایمنی بدن به همراه دارد. اندازه برگ آن اغلب بزرگتر از چای سیاه است و بسته به تنوع می تواند طعم تازه و سبکی به آن بدهد یا تنومندتر باشد.

دمنوش بابونه

احتمالاً شما بابونه را به دلیل شهرتش برای تشویق به خواب و آرامش در شب می شناسید. همه چیز درست است و بابونه را می توان در هر زمانی از روز نیز میل کرد! (به عبارت دیگر، حاوی هیچ عاملی نیست که باعث خواب آلودگی شود یا شما را بخواباند). به عنوان یک داروی نفخ و اعصاب، از هضم غذا و آرامش پشتیبانی می کند. مشخص شده است که بابونه به تسکین علائم اضطراب کمک می کند و فواید ضدالتهابی، متابولیک و ایمنی نیز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان