طرز تهیه سس آلبالو خانگی با طعم فوق العاده

اگر از علاقه مندان به طعم سس های خانگی ویژه هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه سس آلبالو ساده و کاربردی آشنا شوید. این سس طعم فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه سس آلبالو خانگی با طعم فوق العاده

شما علاقه مندان به سس‌ های خانگی می‌ توانید در این با طرز تهیه سس آلبالو با یک دستور ساده و راحت آشنا شوید. این سس برای انواع دسر قابل استفاده است.

اگر می‌ خواهید، طعم‌های متنوع سس های میوه‌ای را تجربه کنید، حتماً در ارگا همراه ما باشید. طرز تهیه سس تاهینی و سس ایتالیایی با طعم های ویژه را در این بخش مطالعه کنید.

روش تهیه سس آلبالو

مواد اولیه:

  • آلبالو تازه: 1 و نیم فنجان
  • شکر: 3 قاشق غذاخوری
  • آب آلبالو: نصف فنجان
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • نشاسته ذرت: 1 قاشق غذاخوری
  • کره: 1 قاشق غذاخوری
  • عصاره بادام: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سس آلبالو:

این سس ویژه را می‌ توانید با دستورهای مختلفی تهیه کنید. ابتدا آلبالو رو به همراه آب شسته در مرحله بعد آلبالوها را دانه کنید. به همراه مقداری آب درون قابلمه ریخته و به آن شکر اضافه کنید.

دستور تهیه سس آلبالو

مقدار آب لیمو اضافه کرده و روی حرارت بگذارید تا مواد شما بجوشد و به آرامی به قوام برسد. مواد را به مدت چند دقیقه بجوشانید و مدام هم بزنید. دقت کنید تا در زمان حرارت دادن مواد نباید سس ته بگیرد. نشاسته ذرت را درون یک چهارم فنجان آب معمولی یا آب آلبالو حل کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در این بخش نیز مواد شما باید به قوام لازم برسد.

سس را از روی شعله برداشته و درون ظرفی درب‌ دار قرار دهید. این سس را می‌ توانید درون شیشه و به مدت طولانی استفاده کنید. میزان غلظت و قوام این سس سلیقه‌ای بوده و در صورت دلخواه می‌ توانید بیشتر روی حرارت بگذارید تا به غلظت کافی و مورد نظر برسد.

این سس کاربردی را می‌ توانید برای انواع دسر و کیک‌ها استفاده کنید. در این مرحله از طرز تهیه سس آلبالو سس های خود را درون شیشه‌ها ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سس آلبالو

این سس مانند یک رب با این تفاوت که مدت زمان پخت این سس خیلی کوتاه‌تر است، خانگی بوده و دستور تهیه مانند رب دارد. در این سس باید از نشاسته ذرت استفاده کنید. این کار موجب شده تا غلظت سس شما بیشتر شود. برای اینکه یک سس یک دست داشته باشید، می‌ توانید مواد را از یک صافی رد کرده و به این صورت یک سس مجلسی خواهید داشت.

ترکیب این سس نسبتا ملس بوده و می‌ توانید مقدار شکر را در آن کمتر کنید تا این سس را در کنار مواد غذایی نیز استفاده کنید. در برخی از دستورهای غذایی از سس و آلبالو برای مزه‌دار کردن گوشت و انواع خورشت استفاده می‌ شود. برای استفاده این سس در وعده‌های غذایی می‌ توانید به روش خورشتی استفاده کرده و برای مزه‌دار کردن انواع گوشت از آن استفاده کنید.

اگر دستورهای متنوع‌ تری از سس‌ های خانگی را می‌ خواهید در این بخش همراه ما باشید. انواع سس‌ های انار سس‌های ازگیل و آلوچه را می‌ توان مطالعه کنید و با دستورهای ساده و کاربردی از این نوع سس‌ های خانگی آشنا شوید. این سس ویژه را برای انواع خورش های مرغ نیز تهیه کرده و نوش جان کنید. طعم این سس ها در کنار انواع دسر و کیک نیز عالی می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان