دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، هفته گذشته در تلاشی برای تسهیل فروش خودروهای بنزینی، پیشنهاد کاهش استانداردهای مصرف سوخت را مطرح کرد، درحالیکه اتحادیه اروپا ممکن است بهزودی از طرح حذف تدریجی موتورهای احتراق داخلی تا سال2035 رونمایی کند.
«کنستانتین گال»، در شرکت حسابرسی و مشاوره ارنست اند یانگ(EY)، گفت: تغییرات سیاستی پس از تغییر کندتر از حد انتظار به خودروهای برقی، رخداده است.درحالیکه خودروسازان، کاهش تدریجی سوختهای فسیلی را بهعنوان راه نجات صنعت میدانند، خودروسازان برقی بر این باورند که تغییر سریع به خودروهای برقی برای مهار انتشار گازهای آلاینده ضروری است. سیاستگذاران غربی اقداماتی مانند تعرفه واردات را برای محافظت از بازارهایشان در برابر تهدید خودروهای برقی یارانهای چین اعمال کردهاند، اما خودروسازان آمریکایی و اروپایی نیز با رقابت خودروهای بنزینی چین در بازارهای جهانی روبهرو هستند.
طبق گزارش شرکت ارنست اند یانگ، نیمی از خریداران جهانی خودرو، قصد دارند در 24 ماه آینده یک خودروی احتراق داخلی نو یا دستدوم بخرند که 13درصد نسبت به سالگذشته، افزایش داشتهاست. ترجیح برای خودروهای تمام برقی و هیبریدی به ترتیب با 10درصد و پنجدرصد کاهش، به 14درصد و 16درصد رسیدهاست.بر اساس گزارش رویترز، شرکت ارنست اند یانگ اعلام کرد: درمیان خریداران احتمالی خودروهای برقی، 36درصد به دلیل تحولات ژئوپلیتیک در حال بررسی دوباره یا به تعویق انداختن خریدشان هستند.