به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صنعت گردشگری چین با کسب درآمد 423.3 میلیارد یوانی (برابر با 61.55 میلیارد دلار آمریکا) در جشنواره سال نوی چین، رشدی 15.9 درصدی را ثبت کرد.
وزارت گردشگری چین با اعلام این خبر از میزبانی از 344 میلیون سفر گردشگر داخلی در جریان این تعطیلات خبر داد که البته به نسبت رشد 16.3 درصدی سال پیش اندکی کاهش یافته است.
در عین حال سفرهای خارجی در ایام تعطیلات سال نو نیز با سفر 6.15 میلیون مسافر چینی با رشدی 7 درصدی روبه رو شده است.
صنعت توریسم چین نقشی کلیدی در رشد اقتصادی این کشور دارد و بخش گردشگری داخلی در سال 2016 درآمد رقمی برابر 3.9 تریلیون یوان را ثبت کرد. پکن قصد دارد این رقم را تا سال 2020 به 7 تریلیون یوان برساند.
تنها فروش شرکتهای بخش کترینگ در تعطیلات یک هفتهای چین برای سال نو حدود 840 میلیارد یوان بود و وزارت تجارت چین با صدور اعلامیه جداگانهای رشد این بخش را 11.4 درصد در سال 2016 اعلام کرد.
تعطیلات سال نو چین تماشاگران زیادی دارد و از جاذبههای توریستی این کشور محسوب میشود و میلیونها شهروند این کشور را راهی سفرهای داخلی یا خارجی میکند.
(یک دلار آمریکا برابر با 6.8 یوان چینی است).