به گزارش ایسنا، رحمت اله حافظی رییس کمیسیون سلامت ومحیط زیست شورا پس از استماع گزارش تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر عقب ماندگی نوسازی ناوگان تاکسیرانی از برنامه 5 ساله دوم شهرداری، اظهار کرد: پایانههای تاکسیرانی دورن شهری نیاز به افزایش و پایش کیفی دارند.
وی همچنین تاکید بر ادامه روند تعویض کاتالیست تاکسی ها به طور مداوم و مستمر داشت.
توجه سازمان تاکسیرانی بر کیفیت سرویس مدارس
احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز با اشاره به زمان ثبت نام دانش آموزان و نیز ثبت نام سرویس مدارس اظهارکرد: برابر مصوبه شورای شهر تهران هرساله تعرفه نرخ سرویس مدارس تعیین می شود اما آنچه درعمل شاهد هستیم مبلغی فراتر از آن چیزی است که مصوب شده است.
وی افزود: سازمان تاکسیرانی باید بر این تغییرات نظارت و کنترل داشته باشد.
حکیمی پور همچنین بر لزوم ساماندهی تاکسی های خالی به خصوص در محدوده شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در محدوده شهر به خصوص منطقه 12 شاهد انبوه مسافر بر کف خیابان و انبوه تاکسی های خالی هستیم. ضروری است که سازمان بر این مهم توجه کند.
علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز ضمن تشکر و قدردانی از شهرداری تهران در خصوص راه اندازی تاکسی سرویس ویژه معلولان و جانبازان و نیز دانش آموزان معلول اظهار داشت: امیدواریم که در دوره بعدی هم از مصوبه شورا در این زمینه و فعالیت های شهرداری صیانت شود.
وی در ادامه به ضرورت ایجاد و استفاده نرم افزار ویژه معلولان برای استفاده از تاکسی تاکید کرد و افزود: با نصب و استفاده از نرم افزارها و اپلیکیشن های مخصوص میتوان شرایطی را فراهم کرد که معلولان نیز از تاکسی مانند افراد عادی استفاده کنند.
علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم با اشاره به توسعه خطوط مترو و بی آرتی، بر لزوم بازنگری تعداد تاکسیهای موردنیاز در شهر و از رده خارج کردن مازاد نیاز تاکید کرد.
اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورا نیز اظهار داشت: در گزارش به خروج مینی بوس ها و جایگزینی تاکسی و ون اشاره شده است. این در حالی است که اکثر این مینی بوسها در حاشیه شهر و شهرکها سرویس ارائه می دانند که با خروجشان حتما مسافر کمتری می توانند سوار تاکسی شوند. بنابراین سازمان باید در این زمینه تمهیداتی داشته باشد.
عدم تعیین تکلیف بیمه 5000 راننده تاکسی از سوی دولت
ابوالفضل قناعتی عضو هیات رییسه شورا نیز در خصوص بیمه بخشی از رانندگان تاکسی گفت: بیش از 5000 نفر از رانندگان تاکسی نتوانستهاند 50 درصد سهم دولت در پرداخت بیمه را جلب کنند. سازمان تاکسیرانی باید برای همکاری دولت در این بخش نیز وارد عمل شود.
شهریار افندی زاده در پاسخ به برخی سوالات اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی برای بهرهمندی از کسب و کار اینترنتی کارهایی را آغاز کرده است که البته طرحهای جدیدی را نیز در دست اقدام داریم.
وی در خصوص وضعیت پایانه ها نیز گفت: پایانه های تاکسی نیز بر اساس نیاز سنجی از سطح شهر جانمایی شده اند اگر محلی پتانسیل این مهم را داشته باشد حتما اقدامات لازم را خواهیم داشت.
سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص شرایط سرویس مدارس نیز عنوان کرد: جلساتی را با آموزش و پرورش داشته ایم که البته در پارهای از موارد اختلاف داریم اما در حال رفع آنها هستیم .
بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، وی در خصوص چگونگی نوسازی ناوگان مینی بوسرانی نیز گفت: بر اساس طرح جامع حمل و نقل تهران در سال 86 مقرر شد که مینی بوس ها در حومه شهر خدمات ارائه دهند که با استفاده از مدهای جدید حمل و نقلی در طرح جدید حمل و نقل ضرورت استفاده از مینی بوس در سطح شهر تهران مورد بازنگری است.