دختر است دیگر؛ افتخار آفرینی کیمیا علیزاده در رقابت‌های جهانی

کیمیا علیزاده بانوی تکواندوکار ایرانی بار دیگر افتخار آفرید. او که در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین مدال بانوان ایرانی در تاریخ المپیک را کسب کرده بود، در رقابت‌های جهانی نیز مدال نقره را کسب کرد. در پی کسب این موفقیت بزرگ، بسیاری از هنرمندان و مقامات سیاسی کشور پیام‌های تبریکی منتشر کردند.

دختر است دیگر؛ افتخار آفرینی کیمیا علیزاده در رقابت‌های جهانی

حدود یک سال پیش بود که دنیا، نام کیمیا علیزاده را شنید. المپیک ریو  شاهد افتخارآفرینی دختر جوان ایرانی بود. کیمیا علیزاده در معتبرترین تورنومنت ورزشی دنیا مدالی تاریخی برای ایران و زنان ایرانی به ارمغان آورد. ما در بنیتا به او و کار بزرگی که انجام داده بود، در مطلبی با عنوان دختر تاریخ ساز ایران پرداخته بودیم. چند روز پیش او دوباره تاریخ‌ساز شد و اولین مدال جهانی تکواندو را برای بانوان ایرانی به دست آورد و موجی از خوشحالی را در ایران برانگیخت و البته سیل تبریک‌ها و دست‌مریزادها را به سویش روانه کرد. تعدادی از این پست‌ها و تبریک‌ها را در بنیتا ببینید.

کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده چند روز دیگر نوزده ساله می‌شود. او متولد کرج است. استعداد شگرف او در ورزش خیلی زود شکوفا شد و او را نابغه‌ی تکواندوی کشور لقب دادند. اولین میدانی که قرار بود در آن بدرخشد، بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 کره‌ی جنوبی بود که به دلیل سن کمش، مسئولان بازی‌ها مانع مسابقه دادنش شدند. اما مدتی بعد او تواانست سهمیه‌ی المپیک 2016 ریو را به دست آورد. در المپیک او کاری کرد کارستان. اولین مدال المپیک بانوان تاریخ ایران را به دست آورد و جوان‌ترین مدال‌آور المپیک ایران نیز لقب گرفت. چند روز پیش هم رقابت‌های جهانی تکواندو  برگزار شد. با این که تیم تکواندوی ایران با کسب مقام سومی این رقابت‌ها ضعیف‌ترین نتیجه‌ی خود را از سال 2001 به این سو کسب کره بود، اما مدال نقره‌ی کیمیا علیزاده در این میان درخششی خاص داشت. او توانست اولین مدال جهانی تکواندو را برای تکواندوی بانوان ایران به ارمغان آورد.

در پی کسب این افتخار، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با انتشار پیامی موفقیت این دختر ورزشکار ایرانی را تبریک گفت. او نوشت:

«کیمیا دخترم؛ تو با وجود تمامی مصدومیت‌ها و مشکلات توانستی برای اولین بار در تاریخ تکواندوی بانوان ایران مدال نقره‌ی جهان را کسب کنی.

ضمن عرض تبریک این پیروزی ارزشمند، برای شما دختر پرافتخار ورزش ایران و تمامی بانوان سخت‌کوش و با صلابت ایرانی که برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین جهانی تلاش می‌کنند، آرزوی موفقیت‌های بیشتر دارم.»

شهیندخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوذر در امور زنان و خانواده نیز در پیامی این موفقیت بزرگ را به کیمیا علیزاده تبریک گفت. در پیام تبریک معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمده است: «کیمیای عزیز امروز با وجود مصدومیت شدید صلابت، پشتکار و اراده دختر ایرانی را به نمایش گذاشتی و بار دیگر افتخار آفریدی؛ این پیروزی بر تو و ملت ایران مبارک باد».

بانوان کمیسیون فرهنگی در پیامی کسب مقام نایب قهرمانی توسط کیمیا علیزاده را تیریک گفتند. در متن پیام پروانه سلحشوری، سیده فاطمه ذوالقدر و طیبه سیاووشی آمده است: «کیمیای ورزش تکواندوی ایران با وجود آسیب دیدگی تا لحظه آخر از جان مایه گذاشت و غیرتمندانه با دست و پای زخمی بار دیگر در سطح جهان برای ورزش ایران افتخار آفرید. گرچه سهم قهرمانی بانوان اغلب خبری کوتاه با چند عکس و زیرنویس است ولی بانوان سرزمین ما در حریم پرده‌های عصمت و نجابت خود چهره‌ای نو از مفهوم غیرت را به نمایش گذاشته‌اند.

بانوان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران کسب مقام نایب قهرمانی جهان توسط خانم کیمیا علیزاده را به این تکواندو کار جوان کشورمان و به جامعه ورزشی ایران تبریک می‌گویند.»

تنها شخصیت‌های سیاسی کشور نبودند که به این موفقیت واکنش نشان دادند. بسیاری از هنرمندان کشورمان نیز با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی کسب این مدال را به کیمیا علیزاده تبریک گفتند. تعدادی از این پیام‌ها را در ادامه می‌بینید.

کیمیا علیزاده

اینستاگرام مهدی سلطانی

کیمیا علیزاده

اینستاگرام پرویز پرستویی

کیمیا علیزاده

اینستاگرام تهمینه میلانی

کیمیا علیزاده

اینستاگرام لاله اسکندری

کیمیا علیزاده

اینستاگرام آتیلا پسیانی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان