چرا خوردن میوه و سبزیجات شما را به اندازه پیدا کردن شغل خوشحال می‌کند

دانشمندان دلیل دیگری برای خوردن میوه و سبزیجات پیدا کرده‌اند: براساس تحقیقات جدید استرالیایی‌ها، خوردن میوه و سبزیجات شما را تبدیل به فرد شادتری می‌کند. در ادامه در بنیتا با ما همراه باشید تا نکات بیش‌تری در مورد این یافته‌ها توضیح دهیم.

دانشمندان دلیل دیگری برای خوردن میوه و سبزیجات پیدا کرده‌اند: براساس تحقیقات جدید استرالیایی‌ها، خوردن میوه و سبزیجات شما را تبدیل به فرد شادتری می‌کند. در ادامه در بنیتا با ما همراه باشید تا نکات بیش‌تری در مورد این یافته‌ها توضیح دهیم.

در این پژوهش 12.000 نفر دوبار طی سال‌های 2007 و 2009 در مورد میزان خوردن میوه و سبزیجات بررسی شدند. همچنین در طی این بررسی‌ها، میزان رضایت شرکت‌کنندگان از زندگی از 1 تا 10 سنجیده شد.

محققان میزان مصرف میوه و سبزیجات هر فرد و شادی افراد در این دو سال را بررسی کرده و متوجه شدند با هر وعده اضافی میوه و سبزیجاتی که مردم می‌خورند، شادتر هستند. 

برای مثال اگر فردی در سال 2009 نسبت به سال 2007 روزانه دو وعده میوه و سبزیجات بیش‌تری خورده بود، درمقیاس 10 میزان شادی آن‌ها 0.07  افزایش یافته بود.

بر این اساس محققان برآورد کردند اگر فردی در گذشته هیچ میوه و سبزیجاتی نمی‌خورده و اکنون روزانه 8 وعده بخورد میزان شادی که تجربه می‌کند 0.24 (در مقیاس شادی) افزایش می‌یابد.

اَندرو اُسوالد، دکتری و استاد علوم رفتاری در دانشگاه وارویک در انگلستان می‌گوید اگرچه این عدد ممکن است بزرگ نباشد اما این میزان شادی به اندازه‌ی زمانی است که بیکار هستید و کار پیدا می‌کنید.

همچنین به همین دلیل محققان معتقدند میزان شادی به عوامل مهم دیگری همچون وضعیت شغلی نیز بستگی دارد. به طور میانگین بیکاری با کاهش 0.21  در میزان شادی ارتباط دارد.

در حالی که دانشمندان به طور قطعی نمی‌دانند چطور میوه و سبزیجات شما را شادتر می‌کند، اما با خوردن آن‌ها می‌توانید شادتر باشید.

پژوهش‌های گذشته نشان می‌دهد بین ویتامین ب (که در اسفناج، کلم بروکلی و پرتقال وجود دارد) و محصولات دارای سروتونین ارتباطی وجود دارد؛ سروتونین یکی از مواد شیمیایی در مغز است که به ایجاد شادی در انسان کمک می‌کند.

همچنین اخیرا تحقیقی، بین غلظت‌های بالای کاروتنوئیدها و خوش‌بینی ارتباطی یافته‌ است. کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدانی هستند که رنگ غلیظِ مواد غذایی مانند هویج و گوجه را تولید می‌کنند.

اوسوالد می‌گوید حتی اگر قبلا میوه و سبزیجات می‌خوردید افزایش میزان خوردن آن‌ها ممکن است باعث تغییر ناگهانی و زیاد شادی در شما شود.

به گفته‌ی انجمن قلب امریکا روزانه هشت وعده میوه و سبزیجات بخورید؛ هر وعده معادل نصف فنجان میوه و سبزیجات تازه، یخ زده یا کنسروی است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر