بهترین مولتی‌ویتامین‌ها برای آقایان

برای اغلب آقایان استفاده از مولتی‌ویتامین ها یک کار اضافی است. اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. با بنیتا همراه باشید تا فهرستی از بهترین مولتی‌ویتامین‌ها را با هم مرور کنیم:

برای اغلب آقایان استفاده از مولتی‌ویتامین ها یک کار اضافی است. اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. با بنیتا همراه باشید تا فهرستی از بهترین مولتی‌ویتامین‌ها را با هم مرور کنیم:

به عنوان یک مرد شما راه طولانی را پشت سر گذاشته‌اید، از مصرف قرص‌های جوشان با تصاویر شخصیت‌های کارتونی عبور کرده‌اید، حالا دیگر برای خود مرد شده‌اید! به هر حال اگر شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید، باید تمام مواد مغذی که لازم دارید را بدون اینکه به مکمل‌ها وابسته باشید، تامین کرده باشید. اما همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد. به همین خاطر ما از دو متخصص تغذیه (دان جکسون بلَتنِر مشاور تغذیه در تیم بیس‌بال شیکاگو کابز و دیوید گِراتو نویسنده کتاب 101 غذا برای زندگی مطلوب) پرسیدیم تا به ما کمک کنند یک راهنما برای انتخاب مولتی‌ویتامین‌ها تهیه بکنیم. این هم محصولاتی که در بالای فهرست ما جا گرفتند:

مولتی‌ویتامین‌ رینبو لایت شماره 1 آقایان (RAINBOW LIGHT MEN'S ONE)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامی آ (5000 واحد)، ویتامین د  (8000 واحد)، ویتامین ای (30 واحد)، ویتامین ب12 (25میکروگرم)، زینک (20 میلی‌گرم)، کولین (20 میلی‌گرم)، لیکوپن (1000 میکرو‌گرم)

چرا باید بخریمش: بِلتَنِر این برند را به علت برآورده کردن کمبود‌های ویتامین آ، د و ای و همین‌طور وجود آنزیم‌های گوارشی و ترکیبات پروبیوتیک می‌پسندد. گِراتو رِینبو لایت را به خاطر اینکه برخلاف سایر برندها که از ترکیباتی مثل: چای سبز و برگ درخت نخل استفاده می‌کنند اما محصول‌شان کار اصلی خودش را هم انجام نمی‌‌دهد، ستایش می‌کند. به جای این سر و صدا‌های الکی که سایر برندها ایجاد می‌کنند این محصول دارای افزودنی‌هایی قابل قبول مثل: لیکوپن (ماده‌ای که در گوجه فرنگی است و مطالعات نشان داده باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود) است. 

قیمت 20 عدد قرص: $13.49

ساخته شده در طبیعت برای آقایان (NATURE MADE MULTI FOR HIM)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (2500 واحد)، ویتامین سی (60 میلی‌گرم)، ویتامین دی (1000 واحد)، ویتامین ای (50 واحد)، سلنیوم (20 میکرو‌گرم)، منگنز (4 میلی‌گرم)

چرا باید بخریمش: هر کپسول این محصول 100% نیاز روزانه شما را که وزارت کشاورزی آمریکا برای مصرف ویتامین سی، دی و ای مشخص کرده است را تامین می‌کند و از همه جالب‌تر اندازه این قرص خیلی کوچک‌تر از قرص‌های رقباست که به اندازه یک قندان بزرگ هستند! در واقع گاهی اوقات به اندازه یک سوم رقبا کوچک‌تر است. همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی منگنز است که به بهبود سیستم ایمنی، افزایش عملکرد حافظه و سلامتی استخوان‌ها کمک می‌کند.

قیمت برای 90 کپسول: $10.99

بسته طبیعت ساخته شده برای آقایان (NATURE MADE MEN'S PACK)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (3000 واحد)، ویتامین سی (670 میلی‌گرم)، ویتامین ای (460 واحد)، ویتامین ب6 (9 میلی‌گرم)، ویتامین ب12 (25 میکرو‌گرم)، تیامین (18 میلی‌گرم)

چرا باید بخریمش: برخلاف سایر مولتی‌ویتامین‌های پایه، این محصول سرشار از گروه ویتامین‌های ب به همراه مقادیر زیادی ویتامین ای (آنتی‌اکسیدانی که به کاهش التهاب کمک می‌کند و بدن را در مقابل: سرطان، بیماری‌های قلبی و تحلیل عضلانی حفظ می‌کند) است. علاوه بر این بِلَتنِر می‌گوید: بسته‌بندی از پیش آماده شده این محصول به شما  این توانایی را می‌دهد که نیاز خود ویتامین را در سراسر طول روز تامین کنید و این به هضم بهتر ویتامین‌ها کمک می‌کند.

قیمت برای یک بسته 30 تایی: $13.99

فرمول سلامتی یک روزه (ONE A DAY MEN'S HEALTH FORMULA)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (3500 واحد)، ویتامین د (700 واحد)، ویتامین ای (22.5 واحد)، ویتامین ب12 (18 میکرو‌گرم)، منیزیم (120 میلی‌گرم)

چرا باید بخریمش: ویتامین دی هورمونی است که به استخوان‌های شما کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کنید و با کاهش ریسک ابتلا به افسردگی، سرطان و حملات قلبی در ارتباط است. گِراتو می‌گوید: اما ما اغلب این ویتامین را از طریق غذا دریافت نمی‌کنیم مگر اینکه مقادیر تقویتی مصرف کنیم. اینجاست که چنین محصولی به کار می‌آید و تقریباً میزان مصرف روزانه پیشنهادی شما را 2 برابر می‌کند، همچنین مقادیر انبوه منیزیم نیز مفید است. رابطه منیزیم با کاهش سردرد‌های میگرنی، تنظیم فشار خون و جلوگیری از حمله قلبی و دیابت ثابت شده است.

قیمت هر 100 کپسول: $9

جی‌ان‌سی مگامن اسپورت (GNC MEGA MEN SPORT)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (5000واحد)، ویتامین دی (1600 واحد)، تیامین (50 میلی‌گرم)، ترکیب آمینو اسید‌های شاخه‌دار (150 میلی‌گرم)

چرا باید بخریمش: بِلَتنِر می‌گوید: آمینو‌اسید‌ها برای آقایان فعالی که در دهه 20 و 30 زندگی‌شان هستند بسیار مفید است (اگرچه شما می‌توانید اگر از سبزیجات برگ‌دار مثل اسفناج استفاده می‌کنید، میزان مصرف آمینو‌اسید‌ها را نصف کنید). گِراتو معتقد است که این محصول تاکید زیادی روی ویتامین‌های B دارد و غیبت آهن در این ترکیب یک مزیت است! چرا که آقایان مقادیر قابل توجهی آهن را از طریق رژیم غذایی دریافت می‌کنند. اگر شما در مصرف الکل زیاده‌روی می‌کنید شما باید به خاطر وجود مقادیر بالای تیامین در این محصول، شاکر باشید. چرا که مصرف بالای الکل باعث می‌شود بدن از اعصاب کنترل‌کننده ویتامین B بیشتر استفاده بکند.

قیمت 90 قرص: $19.99 

جی‌ان‌سی من‌انرژی (GNC MEGA MEN ENERGY & METABOLISM)

مواد تشکیل‌دهنده: منیزیم (100 میلی‌گرم)، ویتامین دی (1600 واحد)، ویتامین ب6 (50 میلی‌گرم)، ویتامین ای (30 واحد)، لیکوپن (950 میکرو‌گرم)، لوتئین (190 میکر‌و‌گرم)

چرا باید بخریمش: شما در این محصول منیزیم بیشتری که محافظ قلب است را نسبت به سایر محصولات مشابه پیدا خواهید کرد (حدود 25% از نیاز روزانه شما را در مقابل 13% سایر محصولات). به همین دلیل هم هر دو متخصص ما محصول را تایید کرده‌اند. لیکوپن کمک می‌کند تا سلامت پروستات شما ارتقا پیدا کند. لوتئین نیز برای سلامتی چشمان شما مفید است. (البته شما می‌توانید با مصرف سبزیجاتی مثل: هویج و اسفناج این مواد مغذی را برای بدن تامین کنید).

قیمت 90 قرص: $19.99 

سنتروم  سیلور مردانه (+CENTRUM SILVER MEN 50)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (3500واحد)، ویتامین ای (60 واحد)، ویتامین د (600 واحد)، ویتامین ب12 (100 میکرو‌گرم)، منگنز (4 میلی‌گرم)، لیکوپن (600 میکرو‌گرم)

چرا باید بخریمش: با اینکه برچسب روی این محصول ادعا می‌کند این محصول مناسب آقایان میانسال است اما هر دو متخصص تغذیه که ما با آنها تماس گرفتیم، معتقدند هر گروه سنی می‌تواند از این محصول سود ببرد. علاوه بر این، وقتی سلامت پروستات شما در خطر است (راه حل: لیکوپن) و یا دچار کاهش حافظه شده‌اید (وقتی ویتامین ب12  کاهش می‌یابد مغز دچار مشکل می‌شود) دیگر جوان و پیر معنا ندارد! خوشبختانه هر دوی این مواد مغذی در هر قرص این محصول بدون آهن وجود دارد و می‌تواند نیاز‌های روزانه شما را تامین کند. وقتش رسیده یک سر به کشوی قرص‌های پدربزرگ‌تان بزنید!

قیمت 110 قرص: $10

پاستیل‌های مولتی ساخته طبیعت (NATURE MADE MULTI ADULT GUMMIES)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (4000واحد)، ویتامین سی (60 میلی‌گرم)، ویتامین ب12 (8 میکرو‌گرم)، اسید پانتوتنیک (10 میلی‌گرم)، زینک (5 میلی‌گرم)

چرا باید بخریمش: اغلب آقایان علاقه ندارند در جعبه قرص‌ها را باز کنند و یک سری قرص را وارد بدن‌شان کنند. اینجاست که پاستیل‌های ویتامین‌دار برای آقایانی ساخته شده‌اند که می‌خواهند از مصرف مولتی‌ویتامین لذت ببرند. متاسفانه اغلب محصولات مشابه مزه‌ی بدی دارند و سرشار از شکر و کالری‌های اضافی هستند. اما طعم‌های پرتقال و توت این محصول علاوه بر طعم دلپذیرشان، نیاز‌های روزانه شما را تامین می‌کنند و هر کدام از پاستیل‌ها هم حاوی فقط 10 کالری هستند. تنها سوالی که ما داریم این است که نمی شود آنها را به صورت پاستیل‌های خرسی تولید کنند؟!

قیمت 90 پاستیل: $13.99

تنها یکبار در روز برای آقایان (EVERY MAN'S ONE DAILY)

مواد تشکیل‌دهنده: ویتامین آ (5000 واحد)، ویتامین سی (60 میلی‌گرم)، ویتامین د3 (1000 واحد)، ویتامین ای (30 واحد)، فولات (500 میکرو‌گرم)، ویتامین ب12 (12 میکرو‌گرم)

چرا باید بخریمش: این هم محصول دیگری است که با مصرف روزانه یک عدد قرص ترکیب قدرتمندی از ویتامین د و آ را برای شما به ارمغان می‌آورد. همین‌طور شما نصف مصرف روزانه فولات خود را دریافت می‌کنید، ماده مغذی که به تولید اسپرم، محافظت در برابر بیماری آلزایمر و جلوگیری از بعضی سرطان‌ها کمک می‌کند. افرادی که مصرف سبزیجات برگ‌دار آنها پایین است می‌توانند روی کمک این محصول حساب باز کنند.

قیمت 48 کپسول $20

اگر تجربه‌ای از مصرف این محصولات داشته‌اید در قسمت نظرات با دوستان خود در میان بگذارید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر