ماسک خانگی صورت برای درخشندگی پوست

آیا دوست دارید که بدون صرف هزینه‌های سنگین برای خرید محصولات آرایشی، پوستی نرم و درخشان داشته باشید؟ در این‌جا دستورالعمل ساخت ماسک صورت خانگی با استفاده از موادی که معمولا در کابینت آشپزخانه ما موجود هستند، بیان خواهد شد.

 ماسک خانگی برای پوست

آیا دوست دارید که بدون صرف هزینه‌های سنگین برای خرید محصولات آرایشی، پوستی نرم و درخشان داشته باشید؟ در این‌جا دستورالعمل ساخت ماسک صورت خانگی با استفاده از موادی که معمولا در کابینت آشپزخانه ما موجود هستند، بیان خواهد شد.

مواد لازم برای درست کردن این ماسک؛ روغن زیتون، عسل و جوش شیرین است.

هم روغن زیتون و هم عسل، دارای خواص مرطوب کنندگی هستند و پوست را نرم و لطیف می‌کنند. روغن زیتون، به عمق پوست نفوذ می‌کند و به ترمیم پوست کمک می‌کند؛ هم‌چنین قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و لکه‌های روی صورت را بهبود می‌بخشد. عسل، با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و منافذ پوست را می‌بندد؛ به علاوه، از پوست شما در برابر آسیب‌های اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند، از ایجاد چروک روی پوست جلوگیری می‌کند، به پوست شما آب‌رسانی می‌کند و رطوبت را در آن نگه می‌دارد.

 جوش شیرین، لایه برداری ملایم است و جریان خون را نیز افزایش می‌دهد؛ همچنین با از بین بردن چربی اضافه پوست و پوست مرده صورت، به درمان آکنه‌ها و جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند.

فایده دیگر این ماسک خانگی، این است که برای انواع مختلف پوست مناسب است؛ مواد تشکیل دهنده آن، پوست را نه بیش از اندازه چرب می‌کنند و نه خشک.

چگونه ماسک صورت خانگی برای درخشندگی پوست بسازیم: 

مواد مورد نیاز: 

• روغن زیتون

• عسل

• جوش شیرین

• قاشق چا‌ی‌خوری

• کاسه

روغن زیتون

مرحله 1:

یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را داخل کاسه بریزید.

عسل

مرحله 2:

سپس نصف قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید.

جوش شیرین

مرحله 3:

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین نیز به آن‌ها اضافه کنید.

ماسک صوزت

مرحله 4:

تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآیند. 

ماسک صورت خانگی شما آماده است.

روش استفاده:

در ابتدا، صورت خود را بشوئید و خشک کنید؛ البته بگذارید که صورت‌تان کمی‌مرطوب باشد ( این کار باعث می‌شود هنگامی‌که ماسک را به صورت خود می‌زنید، کمتر احساس چربی بکنید ). سپس ماسک را با حرکات دورانی روی صورت و گردن خود بمالید.

بگذارید که این ماسک 10 دقیقه روی پوست صورت شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشوئید. اگر بعد از پاک کردن ماسک، احساس کردید که صورت‌تان چرب است، تونر و یا مرطوب کننده به صورت خود بزنید. این ماسک را یک‌بار در هفته استفاده کنید تا پوستی نرم، درخشان و زیبا داشته باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان