روش‌هایی برای تشویق کودکان به یادگیری و درس خواندن-قسمت اول

اگر می‌خواهید فرزندتان دانش آموزی درس خوان و موفق باشد، یادگیری او را تنها  به سر کلاس درس محدود  نکنید؛ اگرچه مهارت‌ها و اطلاعاتی که در آن جا یاد می‌گیرد، برای رشد ذهنی و اجتماعی او ضروری است، اما کودک‌تان به کمک شما نیز برای آشنا شدن با دنیایی از ایده‌ها و افزایش خلاقیتش نیاز دارد

راه های یادگیری کودکان

اگر می‌خواهید فرزندتان دانش آموزی درس خوان و موفق باشد، یادگیری او را تنها  به سر کلاس درس محدود  نکنید؛ اگرچه مهارت‌ها و اطلاعاتی که در آن جا یاد می‌گیرد، برای رشد ذهنی و اجتماعی او ضروری است، اما کودک‌تان به کمک شما نیز برای آشنا شدن با دنیایی از ایده‌ها و افزایش خلاقیتش نیاز دارد. لذت و علاقه او در کشف و فهمیدن مسائل جدید، کارها و تکلیف مدرسه او را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و در واقع شما با این کار، موفقیت‌های  علمی او را نیز افزایش می‌دهید.

کتاب خواندن با کودک

1. او را با کتاب خواندن آشنا کنید:

در خانواده، زمانی را به کتاب خواندن اختصاص دهید و همه اعضاء خانواده این کار را انجام دهند؛ با این کار کودک شما نیز تشویق به کتاب خواندن می‌شود. و یا این‌که برای کودکان‌تان به طور منظم کتاب بخوانید تا با فرهنگ کتاب خواندن آشنا شود. با کتاب خواندن در مقابل او و داشتن کتابخانه‌ای در خانه، به او نشان دهید که چقدر کتاب خواندن برای شما اهمیت دارد.

 احساسات کودکان

2. به او یاد دهید که عقاید شخصی‌اش را بیان کند،

درباره احساساتش با شما صحبت کند و انتخاب کردن را یاد یگیرد: برای مثال به او اجازه دهید تا در رستوران، غذای مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهد و همچنین خودش کلاس‌های فوق برنامه‌اش را انتخاب کند. در تصمیم گیری‌های خانوادگی، نظر او را نیز جویا شوید و به او نشان دهید که به نظراتش احترام می‌گذارید.

3. اشتیاق و علاقه خود را به علایق او نشان دهید و او را تشویق کنید

تا موضوعاتی که برایش جذاب است را پیگیری کند: برای مثال اگر او عاشق اسب‌ها است، برای او کتاب داستان‌هایی در مورد اسب‌ها بخوانید و از او بخواهید تا خودش نیز به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی در مورد اسب‌ها باشد.

بازی با کودکان

4. بازی‌هایی را برای او تهیه کنید که شامل روش‌های مختلف یادگیری از جمله؛

یادگیری شنیداری، بصری و یا دسته بندی و نتیجه گیری، باشد: بازی‌هایی از قبیل خانه‌سازی برای این منظور بسیار مفید هستند؛ چرا که گذاشتن قطعات روی یکدیگر و ساختن خانه و اشیاء مختلف، خلاقیت کودک شما و هم‌چنین مهارت‌های حل مساله او را افزایش می‌دهد. بازی‌هایی که نقشه‌ی ساخت ندارند و خود او باید با ایده و خلاقیتش، آن‌ها را بسازد و یا طراحی کند، برای کودکتان کاربردی هستند.

یادگیری کودکان

5. به او نشان دهید که مطالب، کارها و یا مهارت‌های جدید را با اشتیاق و علاقه یاد می‌گیرید:

در مورد راه‌های مختلف کسب اطلاعات، با کودک‌تان صحبت کنید؛ این اطلاعات می‌توانند نکاتی درباره باغبانی در اینترنت و یا حتی کلاسی آموزش زبان انگلیسی و یا ... باشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان