با معرفی آثار برگزیده؛

دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران به کار خود پایان داد

دومین دوره جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران با معرفی آثار برگزیده و همچنین حامیان معنوی این دوره به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار مهر، هوشمند سفیدی رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در این مراسم که عصر امروز دوشنبه (25 بهمن ماه) در مرکز بین‌المللی همایش‌های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی گفت: آنچه برای ما مهم بود، استقلال داوری و بی‌طرفانه بودن داوری بود و بر همین اساس تحولات جدیدی در ساختار جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران شکل گرفت.

وی ایجاد هیأت منصفه و هیأت نظارت بر داوری را از جمله این تغییرات برشمرد و با اشاره به دو جلسه هیأت نظارت بر داوری گفت: صحت داوری‌ها در جلسه آخر این هیأت که دو روز قبل برگزار شد، مورد تائید قرار گرفت.

سفیدی همچنین با اشاره به همراهی و پشتیبانی سازمان جهانی تبلیغات از جشنواره‌ برترین‌های تبلیغات ایران در دومین دوره آن، تأکید کرد: ما امسال همچنین منشور اخلاقی داوری را تهیه کردیم و به امضای همه هیأت داوران رساندیم، امسال همچنین شاخص‌های ارزیابی آثار مورد بازنگری قرار گرفت و تلاش شد تا منطبق با شاخص‌های علمی، استانداردها و همچنین جشنواره‌های بین‌المللی باشد.

به گفته رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، امسال میزان مشارکت در جشنواره 10 برابر بیشتر از دوره قبل بود و بر این اساس 150 دستگاه و شرکت تبلیغاتی با ارسال آثارشان در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ باید مبنای همه فعالیت‌ها باشد، صنعت فرهنگ و تبلیغات را در ایران ضعیف توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم که صنعت فرهنگ در کشور ما به ویژه دو بازیگر مهم آن یعنی تبلیغات و روابط‌عمومی باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرند؛ به این منظور ما نیازمند نگاهی کارشناسی و داوری معتبر و قدرتمند هستیم که در این زمینه تلاش شد قدم‌هایی اساسی در جشنواره برداشته شود.

سفیدی با بیان اینکه بر اساس مطالعه جهانی، تبلیغات می‌تواند تا 20 درصد تولید داخلی کشور را افزایش دهد، تأکید کرد: کاهش هزینه‌های تبلیغاتی حتی در دوره رکود هم به نفع یک کشور و به ویژه کشوری مانند ایران نیست.

رئیس دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران با اشاره به توجه این دوره از جشنواره به تبلیغات خلاقانه، از اینکه به گفته او همچنان تبلیغات در ایران به سمت تبلیغات سنتی گرایش دارد و توجهی به تأثیر تبلیغات دیجیتال صورت نمی‌گیرد، اظهار تأسف کرد و گفت: متأسفانه در این دوره تنها 15 اثر در حوزه تبلیغات دیجیتال به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با پذیرش برخی کاستی‌های جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی تمامی دست‌اندرکاران و همچنین پشتیبانی نهادهای مسئول، در دوره‌های آتی شاهد برگزاری جشنواره‌های موفق‌تر باشیم.

در ادامه این مراسم عبدالله گیویان دبیر علمی دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران در سخنانی تبلیغات را عرصه همجوشی و همزیستی دانش‌های انسانی برشمرد و با بیان اینکه متأسفانه تبلیغات در ایران گاهی تنها به حوزه عملیات اجرایی تقلیل داده می‌شود، گفت: این در حالی است که تبلیغات یکی از شاخه‌های جدی علوم انسانی است و باید به شکل بین‌رشته‌ای آموزش داده شود.

وی ضمن اشاره به تأثیر برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل برترین‌های تبلیغات ایران در تقویت پایه‌های آموزشی دانش تبلیغات در ایران در عین حال این اقدامات را در این راستا ناکافی دانست و افزود: ما باید بتوانیم جایگاهی شایسته و دارای تبلیغات در عرصه علمی فراهم کنیم.

گیویان با بیان اینکه سفارش‌دهنده آگهی‌های تبلیغاتی باید فهم و درک کافی نسبت به تبلیغات داشته‌ باشند، نقش مجریان تبلیغات را هم در این زمینه مهم برشمرد و با اشاره به محدودیت‌هایی که برای تبلیغات کالاهای مختلف در ایران وجود دارد، خواستار تصویب قوانینی شفاف در این زمینه شد.

دبیر علمی دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران گفت: تبلیغات باید در خدمت دردها، خواسته‌ها و آرزوهای مردم و همچنین اهداف استراتژیک کشور باشد.

در ادامه این مراسم و پس از قرائت بیانیه هیأت داوران توسط علی فروزفر دبیر هیأت داوران دومین جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، محمد حیدری مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قابل قبولی دارد، اما باید نسبت به رفع کاستی‌ها هم قدم برداریم.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها متولی تبلیغات در کشور تلاش می‌کند تا زمینه را برای فعالیت تمامی علاقه‌مندان به حوزه صنعت تبلیغات، از جمله در حوزه‌های پژوهشی و اجرایی فراهم کند. وزارت ارشاد یک نگاه راهبردی جدید نسبت به تبلیغات دارد که همانا معطوف بودن به نوآوری، خلاقیت، اثربخشی، تعامل، همفکری و همکاری با تمامی دستگاه‌های ذیربط در این حوزه است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های صنعت تبلیغات برای تبیین دستاوردهای کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد، صنعت و مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: تبلیغات می‌تواند پل ارتباطی خوبی میان تمامی این عرصه‌ها باشد و می‌تواند در حل چالش‌های کشور نقش مؤثری ایفا کند؛ به شرطی که از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده شود.

حیدری با بیان اینکه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در چارچوب قانون، از همه فعالان حوزه صنعت تبلیغات حمایت خواهد کرد و آنها را هدایت می‌کند، گفت: ما در حوزه نظارت هم نیازمند نهادسازی و اصلاح روش‌های سنتی به سمت وضع قوانین و مقررات به‌روز هستیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم انحصارزدایی و شفاف‌سازی در حوزه تبلیغات تأکید کرد و یادآور شد: ما باید برای بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و منویات رهبری و همچنین کمک به اقتصاد، صنعت و فرهنگ کشور، صنعت تبلیغات را احیاء کنیم. متأسفانه منظومه نظام تبلیغاتی کشور منسجم نیست و باید هر چهار حوزه مهم، راهبردی و متفاوت شامل سازمان‌های نظارتی، ارکان اجرایی و یا همان کانون‌های تبلیغاتی، صاحبان رسانه و کسانی که صاحب آگهی و سفارش‌دهنده آنها هستند، به یک هماهنگی و تعادل برسند؛ آن زمان است که تبلیغات می‌تواند رشد کیفی لازم را در کشور بدست آورد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان وزارت ارشاد تلاش می‌کنیم این تعامل را ایجاد کنیم، گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی که منظور اصلی از آن، یک اقتصاد برون‌گرا است، تحقق یابد، این امر میسر نیست؛ مگر با استفاده مناسب و صحیح از ظرفیت‌های حوزه تبلیغات.

در پایان این برنامه از حامیان معنوی، رسانه‌ای و همچنین برگزیدگان دومین دوره جشنواره برترین‌های تبلیغات ایران، با اهدای لوح سپاس و شاهین‌های طلایی، نقره‌ای و بُرنزی و همچنین دیپلم افتخار تقدیر به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان