ماهان شبکه ایرانیان

موفقیت در کسب و کار اتفاقی نیست (۱)

بخش اول- آرزوی شغلی اول و آخر کسانی که کسب و کار مستقلی دارند این است که در کارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد که داشتن سرمایه کافی فقط یکی از آنهاست.

موفقیت در کسب و کار  اتفاقی نیست (1)

آذین صحابی

 

 

آرزوی شغلی اول و آخر کسانی که کسب و کار مستقلی دارند این است که در کارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد که داشتن سرمایه کافی فقط یکی از آنهاست. عوامل مهم دیگری در موفقیت یک کسب و کار دخالت دارند که برخی از آنها عبارتند از: مدیریت قوی، داشتن محل کار مناسب، داشتن کارمندان دلسوز و توانمند و باانگیزه، داشتن روحیه نوآوری و خلاقیت، برخورداری از وجدان کار قوی، برقراری ارتباطات موثر و گسترده با کسب و کارها و منابع دیگر، رضایتمندی کارمندان از کارفرما و وضعیت کاری‌شان و چندین عامل دیگر که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

داشتن کسب و کار موفق کار آسانی نیست و راه و روش خاص خود را دارد و اگر مدیری با این روش‌ها آشنا نباشد، نخواهد توانست کسب و کار نوپای خود را حفظ کرده و آن را در مسیر موفقیت‌ هدایت کند. در اینجا به برخی از راه و رسم‌های موفقیت در کسب و کار اشاره می‌کنیم.

داشتن انگیزه و علاقه به کار

شاید این عامل مهم‌ترین عامل برای موفقیت در هر کاری باشد و این تنها به موفقیت در کسب و کار محدود نمی‌شود. شما باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار انگیزه کافی داشته باشید و این انگیزه برای خودتان به طور واضح تعریف شده باشد. به عبارت دیگر، باید بدانید برای چه دارید یک کسب و کار مستقل راه می‌اندازید.

عامل مهم دیگر، علاقه است. شما باید کاری را شروع کنید که به آن علاقه دارید. اگر فقط به خاطر سودآور بودن کاری را که به آن علاقه ندارید شروع کنید، موفقیت چندانی در آن به دست نخواهید آورد.

جسارت برای امتحان روش‌های مختلف

به خاطر داشته باشید که روش مشخص و تعریف شده‌ای برای موفقیت در یک کسب و کار وجود ندارد و شاید مجبور شوید راه‌های مختلفی را امتحان کنید تا به روش پاسخگو دست یابید. برای موفقیت در کسب و کار باید جسارت امتحان راه و روش‌های مختلف انجام یک کار را داشته باشید. اگر با امتحان اولین راه و عدم دریافت پاسخ مناسب مایوس شوید و دست از کار بکشید، موفق نخواهید شد.

تحقیق و بررسی کافی پیش از شروع کار

بیش از 75 درصد از کسب و کارهای تازه در همان سه سال اول منحل می‌شوند و این عمدتا به دلیل عدم تحقیق درباره بازار و اطلاع ناکافی از مشکلات احتمالی پیش از راه‌اندازی کسب و کار است. قبل از اینکه سراغ کسب و کاری بروید، با افراد با تجربه مشورت کنید و درباره وضعیت کار جدید در بازار اطلاعاتی به دست آورید.

برقراری ارتباطات موثر و گسترده

این ارتباطات می‌تواند با افراد خانواده و بستگان هم برقرار شود و حتما لازم نیست طرف شما یک شرکت تجاری بزرگ باشد. ارتباطات موثر در هر مقیاسی که باشد، در هر زمانی به کمک شما می‌آید. مثلا یکی از اعضای فامیل می‌تواند برای شروع یک پروژه جدید به شما پول قرض دهد یا در مواقع بحرانی از یکی از دوستان‌تان مشاوره بخواهید.

در این بین اعضای درجه اول خانواده را هم از یاد نبرید. گاهی اوقات همین والدین یا خواهر و برادر شما می‌توانند نقش موثری در بهبود وضعیت کسب و کار شما داشته باشند. لازم است روش‌های برقراری ارتباطات موثر و تعامل سازنده با دیگران را بدانید. اگر می‌بینید که این هنر را ندارید، در پی یادگیری آن باشید.

آموختن از بازار

بسیاری افراد از راه‌اندازی کسب و کار در یک بازار کوچک می‌ترسند، چون نمی‌توانند سودهای نهفته را در آن ببینند. در واقع، از همین بازارهای کوچک است که شما می‌توانید راه و رسم کسب و کار و تداوم حضور در آن را بیاموزید و با توسعه ایده‌های مربوط به آن کسب و کار، سابقه بازار را از دست رقبا دربیاورید.

مثلا اگر در بازار کوچک منطقه شما کسی نان فانتزی تولید می‌کند، شما می‌توانید با ارتقای کیفیت همین محصول و افزودن چند محصول جانبی و ارائه آن در کنار محصول اولیه وارد بازار شوید و با موفقیت رقابت کنید. این کار از راه‌اندازی یک کسب و کار کاملا جدید راحت‌تر است و به واقع تقلید کامل از یک کسب و کار دیگر هم نیست...

برای خواندن بخش دوم- موفقیت در کسب و کار  اتفاقی نیست- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان