این میوه‌ها را یا تازه بخورید یا اصلا نخورید!/شش میوه و سبزیجاتی که نباید فریز شوند

اگر از فریزر خود فقط برای درست کردن قالب‌های یخ استفاده می‌کنید، در حال ارتکاب اشتباه بزرگی هستید

 اگر از فریزر خود فقط برای درست کردن قالب‌های یخ استفاده می‌کنید، در حال ارتکاب اشتباه بزرگی هستید. این وسیله ضروری آشپزخانه می‌تواند بسیاری از مواد غذایی را تا چند ماه تازه نگه دارد. مواد پروتئینی از قبیل مرغ و میگو، سبزیجاتی مانند نخود و لوبیا بطور و حتی غلات و نان (بله، نان!) بعضی از مواد غذایی هستند که دارم درباره آنها صحبت می‌کنم. نگه‌داری آنها در یخچال در تمام مدت کار شما را آسان‌تر می‌کند تا هر وقت که دوست داشتید یک وعده غذای کامل درست کنید. هنوز دارید به فریزر فکر می‌کنید؟

Yagi Studio / Getty Images

پیش از این که دیوانه شوید، هشدار کوچکی هست که لازم است از آن آگاهی پیدا کنید. پاتریشیا بانان، نویسنده "در زمان درست غذای درست بخورید" به سایت اینترنتی سلف می‌گوید که شما باید از فریز کردن میوه‌ها و سبزیجات با رطوبت زیاد خودداری کنید. این مواد غذایی مادام که ترد و تازه خورده شوند همیشه در بهترین حالت‌اند و اگر سعی کنید بعد از فریز کردن آنها را یخ‌زدایی کنید، در نهایت یک چیز آبکی، خیس و له شده گیرتان خواهد آمد. شش ماده غذایی که بهتر است از گذاشته شدن در فریزر یا سردخانه یخچال معاف شوند به قرار زیر هستند:

خربزه

طالبی، هندوانه، خربزه قندک و مواردی از این قیبل نیز حکم خربزه را دارند. بانان می‌گوید که اگر آنها را فریز و سپس یخ‌زدایی کنید، در نهایت قسمت زیادی از عصاره خود را از دست می‌دهند و به نوعی ضرر و زیان محسوب می‌شود. در حقیقت تنها راه برای فریز نکردن این میوه این است که با خربزه فالوده درتس کنید. بانان توضیح می‌دهد که در این حالت، دیگر نیازی به یخ‌زدایی کردن آن نیست. در عوض، تکه‌های خربزه را با قالب‌های یخ درون مخلوط کن بریزید و کار را فیصله دهید.

سیب زمینی

همه سیب زمینی‌ها عملا برای مدتی در یخچال دوام می‌آورند. از این رو، واقعا دلیلی وجود ندارد که آنها را در فریزر بگذارید. بانان می‌گوید اگر گفتید به امتحان کردنش می‌ارزد و سیب زمینی را فریز کردید، یک چیز حریره مانند نصیب‌تان می‌شود. سیب زمینی را پوره کنید؟ حتما این کار را بکنید. اما حریره؟ چنگی به دل نمی‌زند.

گوجه فرنگی

تصور کنید که دارید یک گوجه فرنگی قرمز یخ زده را گاز می‌زنید. اگر چنین تصوری در ذهن خود دارید، برایتان موفقیت آرزو می‌کنم. اگر می‌خواهید گوجه فرنگی را به شکل اصلی‌اش مصرف کنید، یعنی آبدار و تازه، تحت هیچ شرایطی آن را فریز نکنید. راه بهتر این است که گوجه فرنگی‌ها را به سس تبدیل کنید و در فریزر بگذارید. سس گوجه فرنگی را هر وقت از فریزر دربیاورید تازه است.

خیار

خیار یخ‌زده (مثل گوجه فرنگی یخ‌زده) تصویر جالبی ندارد. راه بهتر برای نگه‌داری خیار کدام است؟ خیارشور بیندازید!

کرفس

کرفس از جمله سبزیجاتی است که تا مدت طولانی در یخچال دوام می‌آورد. پس باز می‌گوییم که واقعا نیازی به نگه‌داری این نوع از سبزیجات در فریزر نیست.

سبزی‌های سالاد

سبزیجات برگ‌دار ترجیحا بهتر است تازه خورده شوند. بانان می‌گوید سبزی‌های سالاد را بشویید، خشک کنید و آنها را لای کاغذ یا حوله گذاشته و در کیسه فریزر بریزد و دورن یخچال بگذارید. با این روش این نوع سبزیجات مطمئنا برای مدتی دوام می‌آورند. یک استثنا در مورد سبزی‌های برگ‌دار وجود دارد. برای مثال اغلب شاهد هستید که اسفناج را در فروشگاه‌های مواد غذایی در فریزر نگه‌داری می‌کنند. چنین اسفناجی را می‌توانید در سوپ بریزید، دلمه کنید و یا حتی با غذاهای دیگر تفت بدهید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر