تقدیر از برگزیدگان اولین دوره جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد [گزارش اختصاصی بنیتا]

عصر دیروز، دوشنبه ۱۵ شهریورماه، مراسم تقدیر و اهدای تندیس برگزیدگان هنر ایران در رشته‌های نقاشی و عکاسی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از اهالی هنر و فرهنگ و نیز وزری فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای «علی جنتی» نیز حضور داشتند. گزارشی از این مراسم را در بنیتا ببینید.

عصر دیروز، دوشنبه 15 شهریورماه، مراسم تقدیر و اهدای تندیس برگزیدگان هنر ایران در رشته‌های نقاشی و عکاسی در موزه‌ی هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از اهالی هنر و فرهنگ و نیز وزری فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقای «علی جنتی» نیز حضور داشتند. گزارشی از این مراسم را در بنیتا ببینید.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد

جشنواره هنر ایران رویدادی تخصصی در زمینه‌ی هنرهای تجسمی بوده و به صورت فصلی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود. این جشنواره به عنوان محل مناسبی برای یافتن نخبگان هنری و معرفی پتانسیل‌های فرهنگی-هنری کشور عمل کرده و برگزیدگان آن به جوامع هنری داخل و خارج ایران معرفی می‌شوند. اولین دوره‌ی این جشنواره برگزار شد و عصر دیروز با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد
کسری علیها

در آغاز این مراسم «کسری علیها» از برگزارکنندگان این مراسم سخنرانی کرد. او ضمن تشکر از  تمام کسانی که به هر نحوی در برگزاری این جشنواره نقش داشتند، به همکاری‌ای که بین مردم، هنرمندان و گالری دارها به وجود آمد اشاره کرد. تشکری هم از موزه‌ی هنرهای معاصر و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد

بعد از او نوبت به «علیرضا محمدشاه» از دیگر بانیان این جشنواره آماری از جشنواره را ارائه داد. بیش از 380 نفر در جشنواره شرکت کردند و هرکدام سه اثر را به دبیرخانه ارسال کرده بودند. بیش از 500 هزار نفر از وب‌سایت جشنواره دیدن کرده بودند و حدود 200 هزار رأی هم از طرف مردم ثبت شده بود. بنا به گفته‌ی محمدشاه، علاوه بر رأی هیات داوران، سلیقه‌ی عموم هم در انتخاب آثار برگزیده دخیل بودند.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد

نادر سیحون و جمال عرب زاده

در بخش بعدی گفتگویی بین «نادر سیحون»، مدیر گالری «سیحون» و دکتر «جمال عرب زاده»، مدیر گروه نقاشی دانشگاه تهران انجام شد. در این گفتگو بیشتر به نحوه‌ی داوری‌ها توسط داوران و ارائه‌ی آثار هنرمندان پرداخته شد. سؤالاتی هم در رابطه به نحوه‌ی ارائه‌ی آثار به جشنواره‌ها و گالری‌های مختلف از طرف برخی حضار مطرح شد. در میان این پرسش و پاسخ بود که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد سالن شد و این گفتگو به پایان رسید.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد

سخنران بعدی این مراسم«مجید ملا نوروزی» کارشناس هنری معاونت آموزش و پرورش بود. او در سخنانش از لزوم برگزاری چنینی جشنواره‌هایی برای تشویق و دادن انگیزه به جوانانی که تازه وارد جریان هنری می‌شوند، تأکید کرد. او از چند جشنواره دیگر مانند «دامون فر»، «ورسوس»، «صلح» و «خیام»که بخش خصوصی برگزار کننده آن هستند، نام برد که دولت از آن‌ها در بخش‌های مختلفی مثل مجوز و چاپ و نشر آثار و نیز قرار دادن فضاهایی این چنینی در اختیار آن‌ها، حمایت می‌کند. او هدف از برگزاری هر جشنواره را مختص به خود جشنواره دانست.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد
مجید ملانوروزی

او یکی از ویژگی‌های این جشنواره را انتخاب داورانی دانست که خودشان گالری دار و واسطه‌های بین هنرمند و مخاطب هستند و بهتر می‌توانند راهنمایی کنند. بعد از سخنرانی ملا نوروزی، گروه موسیقی «نغمه‌ی نهفت» به اجرای برنامه پرداخت.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد
گروه موسیقی نغمه نهفت

پس رفتن گروه موسیقی از روی سن، وزیر ارشاد شروع به سخنرانی کرد. او در آغاز سخنانش از حضور جوانان در جمع ابراز خرسندی کرد. او اشاره‌ای هم به گروه نوازندگانی که به اجرای برنامه پرداختند اشاره کرد و گفت: «این‌گونه جوانانی که امروز  در حوزه‌های مختلف هنر واردشده‌اند، چه موسیقی، چه نقاشی، چه عکاسی و سایر هنرهای نمایشی ما، امیدهای آینده‌ی کشور ما هستند.» وی در ادامه از کسانی که آثارشان را در به این جشنواره ارسال کرده بودند و از گالری دارها و نگارخانه‌هایی که در این کار مشارکت کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد. جنتی حضور هنر و فرهنگ را در جامعه نشان بالندگی آن جامعه و زمینه‌ساز ارتباطات بیشتر با دیگر ملل دانست. او کوشش بیشتر در زمینه‌ی هنر را باعث هموارتر شدن مسیر پیشرفت و بلوغ فکری جامعه عنوان کرد. او رویدادهای هنری مانند دوسالانه‌ها و جشنواره‌ها و نمایشگاها را قدم مهمی در این هدف دانست که قادر است تصویر واقعی از آفرینش های هنر هنرمندان را بازتاب می دهد.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد
علی جنتی 

در پایان این برنامه از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد. برندگان این جشنواره در بخش‌های مختلف به این شرح هستند.

تقدیر از برگزیدگان جشنواره هنر ایران با حضور وزیر ارشاد

برگزیدگان هیات داوران در بخش نقاشی:

نفر اول: امیر عباسی     

نفر دوم: نیلوفر محمدی فر

نفر سوم: پرهام پیوندی      

نفر چهارم: ابوالفضل معصومی

نفر پنجم: نجوا عرفانی

نفر ششم: نسرین ریحانی منفرد

نفر هفتم: سپهر نوده فراهانی

برگزیدگان هیات داوران در بخش عکاسی:

نفر اول: پیام داوود آبادی

نفر دوم: سید محمد گلشهری

نفر سوم: سمانه کمالی

نفر چهارم: محمدرضا راشد

نفر پنجم: پیام صفایی

نفر ششم: علیرضا صادقی

نفر هفتم: سپهر سهامی فرد

برگزیدگان رأی مردمی در بخش نقاشی:

نفر اول: علیرضا سلطان آبادیان

نفر دوم: زهرا هاشمی

نفر سوم: سارا استخری

نفر چهارم: محسن روستایی

نفر پنجم: زهرا مرادی

نفر ششم: مهرداد آزاد

نفر هفتم: الهام صداقت

برگزیدگان رأی مردمی در بخش عکاسی:

نفر اول: سالار امانت بری

نفر دوم: سارا نوروزی

نفر سوم: امینه الیاسی

نفر چهارم: ساهره رفعتی

نفر پنجم: علی فیروز جنگ

نفر ششم: فراز حبیب اللهیان

نفر هفتم: نعیم معصومی

تهیه گزارش و عکس‌های این مراسم، توسط امین نعمتی، خبرنگار اختصاصی بنیتا انجام شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر