۱۵ مسیر خطرناک برای رسیدن به مدرسه

بسیاری از ما در هنگام نوجوانی مسیر خانه تا مدرسه را پیاده پیموده‌ایم

بسیاری از ما در هنگام نوجوانی مسیر خانه تا مدرسه را پیاده پیموده‌ایم. مسیرهای آسفالت و همواری که با دوستان طی می‌کردیم. به‌علاوه هیچ خطری را در اطراف خودمان نمی‌دیدیم. بااین‌حال، در بسیاری از مناطق دنیا، به‌خصوص کشورهای جهان سوم، مسیر رفتن به مدرسه می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین موانعی تبدیل شود که هرروز صبح جان کودکان را به مخاطره می‌اندازد. در ادامه با بنیتا همراه شوید تا به سراغ 15 مسیر خطرناک برای رسیدن به مدرسه برویم.

مانیل | فیلیپین

مدرسه ای در مانیل فیلیپین

Image – verbaliststravel.com

باران شدید و طوفان‌های مرگ‌آسا می‌توانند رفتن به مدرسه را تقریباً غیرممکن کنند. کودکان اغلب مجبور به پوشیدن چکمه‌های پلاستیکی و استفاده از صندلی و میزها به‌عنوان مسیر موقتی برای گذر از مکانی به مکان دیگر هستند.

سریلانکا

سریلانکا

Image – boredpanda

به دلیل فقدان زیرساخت‌های مدرن در سریلانکا، کودکان اغلب مجبورند تا برای رسیدن به مدرسه با چالش‌های زیادی مبارزه کنند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، دانش‌آموزان در حال استفاده از یک تخته برای عبور از یک پرتگاه هستند.

روستای شنگجی | شهر بیجی | چین

روستای شنگجی | شهر بیجی | چین

Image – foxnews24x7.com

برای دانش آموزان روستای شنگجی، بدون شک رفتن به مدرسه‌ یکی از سخت‌ترین کارهای روزانه است. آن‌ها مجبورند تا از کناره‌های پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق مسافت تقریباً 5 ساعته تا مدرسه را بپیمایند.

کوزوُو

کوزوُو

Image – Blogspot: musmech

آیا دوست دارید برای رسیدن به مدرسه چندین کیلومتر راه برفی را طی کرده و از روی یک دریاچه‌ی یخ‌زده عبور کنید؟ برای بسیاری از کودکان در کوزوو، این بخشی از زندگی روزمره‌ی آن‌ها، به‌خصوص در ماه‌های سرد زمستان، است.

روستای باسی کالان | هندوستان

روستای باسی کالان | هندوستان

 

Image – indiatimes.com

طوفان‌های شدیدی که می‌توانند باعث ایجاد آشفتگی در همه‌چیز، به‌خصوص مسیر رفتن به مدرسه شوند، در هندوستان عادی است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این پسربچه‌ها در حال جابجایی میزهای مدرسه به منطقه‌ای خشک‌تر و دور از طوفان اخیر هستند.

تورنتو | کانادا

تورنتو | کانادا

 

Image – takepart.com

هرچند به نظر می‌رسد تورنتو در کانادا آخرین جایی باشد که فکر سختی راه برای رفتن به مدرسه در آنجا به ذهن شما خطور کند، اما باید گفت که طوفان‌های برفی سخت در طول ماه‌های زمستان هرگونه فعالیت خارج از خانه را، چه ازنظر عینی و چه ازنظر ذهنی، دشوار می‌کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، تلاش برای راه رفتن در این آب‌وهوا بسیار مشکل‌ساز شده است.

قاهره | مصر

قاهره مصر

Image – takepart.com

زمانی که مدرسه‌ی شما در فاصله‌ی 150 کیلومتری از خانه قرار دارد، شما مجبور هستید تا از هر طریق خود را به آنجا برسانید. این مورد برای بسیاری از کودکان در شهر قاهره صادق است. کودکان با پریدن در پشت یک وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت، معمولاً به آن آویزان شده تا خود را به مدرسه برسانند.

کشمیر | هندوستان

کشمیر | هندوستان

Image – verbaliststravel

کودکان در کشمیر مجبورند تا برای رفتن به مدرسه به‌مانند ستارگان فیلم‌های تخیلی از چندین تخته و تنه‌ی درخت به‌عنوان یک راه موقتی استفاده کنند. به خاطر طوفان اخیر و آسیب دیدن منطقه، رفتن به مدرسه از همیشه دشوارتر شده است. یک حرکت اشتباه می‌تواند به سقوط و اتفاقی مرگ‌بار ختم شود.

افغانستان

افغانستان

Image – blouinnews

کودکان در افغانستان نیز برای رفتن به مدرسه و کسب علم و دانش جان خود را به خطر می‌اندازند. دلیل این خطر جنگی است که چهره‌ی جامعه‌ی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. کسب علم بسیار دشوار بوده و مسیر رفتن به مدرسه نیز به‌مراتب سخت‌تر شده است. بسیاری از دانش آموزان تحصیل را به خاطر پیوستن به ارتش رها می‌کنند.

روستای ژانگ‌جیاوان | چین

روستای ژانگ‌جیاوان | چین

Image – brainjet.com

کودکان در این روستا مجبورند تا برای رفتن به مدرسه در میان صخره‌های بلند از نردبان‌های چوبی ناامن استفاده کنند. این کار تقریباً برای همه‌ی ما غیرقابل‌تصور است. کودکان پنج‌ساله از نردبان‌ها بالا می‌روند تا بتوانند مسیر چهارساعته‌ی رسیدن به مدرسه را میانبر بزنند. واقعاً شگفت‌انگیز است.

زانکار | هندوستان

زانکار | هندوستان

Image – motherjones.com

کودکان در زانکار هند مجبورند به جنگ یخ و آب‌وهوای بسیار سرد در مسیری یخ‌زده برای رسیدن به مدرسه بروند. آن‌ها جان خود را در هر قدمی که برمی‌دارند به خطر می‌اندازند. این کودکان واقعاً خارق‌العاده هستند.

لِباک | اندونزی

لباک اندونزی

Image – nydailynews.com

کودکان در لِباک اندونزی مجبورند تا از روی پلی معلق و تقریباً در حال ریزش برای رفتن به مدرسه عبور کنند. آن‌ها برای کسب علم با سرنوشت خود می‌جنگند. یک قدم اشتباه و یا یک تخته‌ی شکسته می‌تواند به مرگ آن‌ها ختم شود. خوشبختانه، اقداماتی برای ساخت یک پل جدید فولادی به‌منظور تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان انجام شده است.

کلمبیا

کلمبیا

Image – dailymail.co.uk

درحالی‌که ایده‌ی استفاده از کابل‌های فولادی برای جابجایی از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر جذاب و لذت‌بخش به نظر می‌رسد، کودکان در کلمبیا برای رسیدن به مدرسه از زیپ‌لاین‌ها استفاده کرده و خود را از ارتفاع 650 متری به زمین می‌رسانند. آن‌ها با استفاده از این مسیر معلق خود را از روی رودخانه‌ی ریو نِگرو عبور داده و به مدرسه می‌روند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید کودکی 6 ساله در حال عبور از عرض این رودخانه با زیپ‌لاین است؛ مسیری خطرناک برای کسب علم.

روستای سیلانگ‌کاپ | اندونزی

روستای سیلانگ‌کاپ | اندونزی

Image – boredpanda

کودکان در این روستای خاص در اندونزی برای رسیدن به مدرسه خود را با یک تخته به جریان آب می‌سپارند. این تخته که از چوب بامبو ساخته‌شده است، توسط همه‌ی اهالی روستا استفاده شده و تنها تحمل وزن چند نفر به‌طور هم‌زمان را دارد.

پادانگ | سوماترا | اندونزی

پادانگ | سوماترا | اندونزی

Image – funtimesnews

پادانگ بزرگ‌ترین شهر در ساحل غربی سوماترا در اندونزی، میزبان دانشگاه آندالاس است. یکی از بهترین مدارسی که افراد جوان با امید کسب علم و تحصیلات بهتر و همچنین آینده‌ی روشن‌تر به آن رفته و سختی مسیر را به جان می‌خرند. آن‌ها از یک طناب ضخیم در ارتفاع 10 متری در بالای رودخانه استفاده کرده و سعی می‌کنند تا در طول مسیر تعادل خود را از دست ندهند. خطر سقوط در رودخانه و تحمل زخم‌های شدید یکی از نگرانی‌های هرروزه است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان