کی بو بائه، کماندار زیبای کره ای ها در ریو

کی بو- بائه، متولد سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی، یکی از بانوان قهرمان این کشور در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو است که دراین تورنمنت موفق شد تا  دو مدال خوش رنگ را به گردن بیاویزد.

ورزش

کی بو- بائه، متولد سال 1988 در کره جنوبی، یکی از بانوان قهرمان این کشور در مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو است که دراین تورنمنت موفق شد تا  دو مدال خوش رنگ را به گردن بیاویزد.

زندگی شخصی

کی بو- بائه، متولد 20 فوریه سال 1988 در آنیانگ کره جنوبی است. او تیراندازی را از سال چهارم دبستان آغاز کرد و با نشان دادن مهارتهایش در این رشته، درسال 2010 به تیم ملی کشورش راه یافت و در المپیک های 2012 و2016 موفق شد تا به مدال برسد. او در حال حاضر در شهر گوانگجوی کره زندگی می کند و از سال 1998 به صورت حرفه ای به تیراندازی می پردازد. سرگرمی مورد علاقه او گشت و گذار در اینترنت است. این دختر جوان راست دست است و167 سانتی متر قد و57 کیلوگرم وزن دارد. 

جاه طلبی او در دنیای ورزش، او را به موفقیتهای زیادی رسانده. کی از همان روزهای ابتدایی، اهداف بلندپروازانه زیادی را برای خودش تعریف می کرد و عزم راسخ او که یکی ازویژگی های برتر شخصیتی اش است، او را به سمت موفقیتهای بیشتر سوق داده. خود او در مورد تمرینات سختی که انجام می دهد گفته:« بارها شده که من مجبور بودم تانیمه های شب به تمرین بپردازم و به افرادی که وقت آزاد دارند و استراحت می کنند، حسودی می کردم. اما با این وجود همیشه ذهنیتی مثبت دارم.» کی یک سوپراستار به تمام معنا در کره جنوبی است و در خیابانهای کره همه او را می شناسند. در بسیاری از مقالات روزنامه ها از او به عنوان «کماندار زیبا» یاد می شود. البته خود او از این بابت چندان خوشنود نیست:« به عنوان یک ورزشکار، به نظرم مهارتهای فردی ام خیلی مهمتر از زیبایی ظاهری ام است. اگرچه از زیبایی ام خوشحالم ولی به نظر من لزومی نیست که یک ورزشکار به جز با مهارتهای ورزشی اش، شناخته شود و جلب توجه کند.»

 ورزش

کی درعین حال، سفیر یک بنیاد خیریه است که به کمک پناهجویان فجایع طبیعی می پردازد و در زمینه کمک رسانی به آنها فعالیت می کند. تصاویری از کی منتشر شده که در آن او در فصل زمستان در حال کمک برای رساندن سوخت به مناطق محروم و فقیرنشین است.

به علاوه یکی از ویژگی های بازر او این است که لبخند هرگز از چهره اش دور نمی شود. کی علاوه بر مهارت بالایش در زمینه تیراندازی، یک نابغه در طراحی داخلی نیز هست و به عنوان کارشناس تیراندازی نیز با شبکه های مختلف تلویزیونی همکاری می کند. یکی از رویاهای او تدریس تیراندازی و کار کردن در کمیته بین المللی المپیک است و امیدوار است تا بتواند بار دیگر میزبانی المپیک را برای کره جنوبی بگیرد.

 ورزش

افتخارات ورزشی

اولین مدال این دختر جوان در بازیهای آسیایی سال 2010 گوانگژو به دست آمد که یک مدال خوشرنگ طلا بود. او در مسابقات المپیک 2012 لندن در دو رشته انفرادی و تیمی به مدال طلا رسید. در المپیک 2016 ریو در تیراندازی انفرادی مدال برنز را به گردن آویخت و در رشته تیمی به مدال طلا دست یافت. 

او درجام جهانی تیراندازی به یک مدال طلا و یک برنز رسیده و در مسابقات قهرمانی جهان 5 طلا و 2 برنز کسب کرده که این مدالها در شاخه های انفرادی و تیمی به دست آمده اند. آخرین مدال او دراین مسابقات، به مسابقات2015 کپنهاگ دانمارک برمی گردد که او در رشته تیراندازی انفرادی به مدال طلا رسید. در رشته تیراندازی تیمی مدال برنز را به گردن آویخت و در رشته تیراندازی میکس،هم طلا گرفت.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر