لیف، شوینده ی خطرناک پوست شما

اگر به شما بگوئیم که پوست تمیز و مخملی می تواند راه ورود باکتری ها  به بدن باشد چه تصوری می کنید؟ در این مطلب می خواهیم یک حقیقت ناگوار را به شما بگوئیم و آن این است که استفاده از لیف آنگونه که شما فکر می کنید مفید نیست

loofah

اگر به شما بگوئیم که پوست تمیز و مخملی می تواند راه ورود باکتری ها  به بدن باشد چه تصوری می کنید؟ در این مطلب می خواهیم یک حقیقت ناگوار را به شما بگوئیم و آن این است که استفاده از لیف آنگونه که شما فکر می کنید مفید نیست. زیرا سلول هایی از پوست که از طریق لیف از سطح پوستتان برداشته شده اند در گوشه و کنار این لیف پنهان شده و از همین طریق و در محیط گرم و  مرطوب حمام می توانند رشد کرده و در استفاده های  بعدی از طریق پوست، وارد بدن شوند.

یک مطالعه  در مجله میکروب شناسی بالینی منتشر شده است که نشان می دهد  لیف ها میزبان طیف گسترده ای از گونه های باکتریایی هستند و رشد بیش از حد باکتری ها به معنای واقعی تنها در یک شب اتفاق می افتد. مطالب خواندنی تری هم در این مورد موجود است  و آن اینکه در صورت استفاده  از لیف، لایه رویی پوست تراشیده  شده و باکتری فرصت خوبی پیدا می کند تا از طریق  شکاف ها وارد لایه های درونی پوستتان شده، ایجاد التهاب و عفونت نماید. به همین دلیل   9.8 درصد از 10 درصد متخصصین پوست  توصیه به عدم استفاده از لیف می نمایند.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که نمی توانید بدون استفاده از لیف دوش بگیرید بهتر است از اقدامات احتیاطی لازم بهره بگیرید. اول آنکه اگر جنس لیف شما از مواد طبیعی است بهتر است که آن را هر 3 تا 4 هفته یکبار تعویض نمائید و اگر از جنس پلاستیک است که باید هر 2 ماه یکبار تعویض شود. در غیر این صورت پس از مدتی شاهد پدید آمدن لکه هایی به شکل کپک که بوی نا مناسبی هم دارند بر روی لیفتان خواهید بود.

مطلب بعدی که می تواند به استفاده صحیح از لیف به شما کمک کند این است که لیف را در جای خشک و دور از گرما و رطوبت، جایی که حتی یک پنجره باز باشد خشک نمائید. همچنین می توانید آن را به مدت 5 دقیقه در محلول های سفید و ضد عفونی کننده خیسانده و سپس خشک نمائید.

به علاوه می توانید لیف را مثل لباس های دیگر بشوئید و خشک کنید، این کار می تواند به از بین رفتن باکتریهایی که قصد رشد در لیف را دارند کمک نماید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان