۶ عادت غلط که از کاهش وزن و لاغری جلوگیری می کنند

در بسیاری از مواقع رژیم گرفتن و ورزش کردن به‌تنهایی برای رسیدن به وزن مطلوب کارساز نیستند و عادت‌های ناسالم دیگری را نیز باید از برنامه‌ی روزانه‌ی خود حذف کنیم

در بسیاری از مواقع رژیم گرفتن و ورزش کردن به‌تنهایی برای رسیدن به وزن مطلوب کارساز نیستند و عادت‌های ناسالم دیگری را نیز باید از برنامه‌ی روزانه‌ی خود حذف کنیم. بسیاری از مردم از تأثیر این عادت‌ها در داشتن اندامی متناسب ناآگاه‌اند اما ترک این عادات نه‌تنها در داشتن وزنی متناسب بلکه در سلامت روش زندگی ما بسیار مؤثرند. برای شناختن و رفع این عادات غلط با بنیتا همراه باشید.

کم‌خوابی

بر اساس تحقیق روزنامه‌ی آمریکایی تغذیه‌ی بالینی، مصرف انرژی در مردانی که از خواب ناقص شبانه رنج می‌بردند 5٪ کمتر از سایر افراد است. خواب ناقص همچنین باعث افزایش هورمون گرسنگی در بدن و ایجاد تمایل بیشتر به مصرف غذاهای پرکالری می‌شود. سعی کنید روزانه 7 الی 8 ساعت خواب را در برنامه‌ی خود جای دهید.

درمان چاقی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

مطمئناً از تأثیر بیشتر شکر نسبت به چربی در چاقی مطلعید. خبر بد ما برای شما این است که شیرین‌کننده‌های مصنوعی موجود در نوشیدنی‌های رژیمی نیز چندان در افزایش وزن بی‌تأثیر نیستند.

در سال 2014 مؤسسه‌ی علمی وایزمن طی تحقیقاتی اعلام کرد که شیرین‌کننده‌های مصنوعی با ایجاد پیکربندی باکتریایی خاصی در ناحیه شکمی و روده، بدن را نسبت به گلوکز حساس و کم‌تحمل می‌کنند که این پدیده از نشانه‌های اولیه‌ی ظهور دیابت نوع دوم است. بهتر است برای حفظ سلامتی نوشیدنی‌های گرم خود را کمتر شیرین کنید.

کم‌آبی بدن

خوردن کافه لاته در کافی‌شاپ، نوشابه در تمام وعده‌های غذایی و چای در محل کار ما را از نوشیدن آب ساده که برای بدن یک نیاز ضروری است غافل می‌کند که می‌تواند موجب کم‌آبی در بدن شود.

مجله‌ی غدد درون‌ریز و متابولیسم با انتشار تحقیقی اعلام کرد که پس از خوردن تنها دو استکان آب متابولیسم بدن به میزان 30٪ افزایش می‌یابد. بدون نوشیدن آب برای افزایش متابولیسم به این میزان نیازمند ساعت‌ها تمرین ورزشی هستید. برعکس این مسئله نیز صادق است و با نوشیدن کم آب متابولیسم بدن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. برای ماندن در وزن ایده‌آل خود، آب زیاد بنوشید.

استرس

استرس فزاینده در محل کار شما را ساعت‌ها پیش از تمام شدن روز به خط پایان انرژی می‌رساند و بدون شک می‌دانید استرس چیزی را در زندگی شما تغییر نمی‌دهد. تحقیقات دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد که استرس خطر ابتلا به فشارخون بالا و دیابت را افزایش می‌دهد. برای لاغر ماندن و داشتن روحیه‌ای سالم، هرازگاهی از لپ‌تاپ خود در محل کار فاصله بگیرید و تحرک داشته باشید.

حذف وعده‌های غذایی

آیا جزو افرادی هستید که بدون صبحانه به محل کار خود می‌روید؟ سعی کنید پیش از ترک منزل حداقل یک سیب برای صبحانه بخورید. بر اساس روزنامه‌ی آمریکایی تغذیه‌ی بالینی نشان می‌دهد کسانی که زندگی پرتنش با ساعات کاری بالا دارند به‌تدریج چاق‌تر می‌شوند.

خوردن صبحانه به‌طور مستقیم تأثیری در کاهش وزن نخواهد داشت اما باعث مصرف کالری کمتر در وعده‌های غذایی دیگر مانند ناهار و شام می‌شود. مصرف صبحانه‌های حاوی پروتئین و کربوهیدرات مانند غلات و فرنی می‌تواند از نشانه‌های آغاز روزی سالم و نشاط‌آور باشد. از مصرف غذاهای پروتئینی چرب مانند تخم‌مرغ در صبحانه خودداری کنید.

شستن بیش‌ازحد دست‌ها

ممکن است عادات مربوط به بهداشت و پاکیزگی شما نیز بر روی کاهش وزنتان تأثیر منفی داشته باشد. برخی صابون‌ها موادی غیرمجاز به نام فتالات (Phthalat) در خود دارند که روند ذخیره‌ی چربی را در بدن شما تغییر و افزایش می‌دهند و از دست دادن این چربی ذخیره‌شده را نیز مشکل‌ می‌کنند. در هنگام خرید مواد شوینده حتماً از سلامت مواد سازنده‌ی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر