۵ منبع مخفی کلسیم که فکرش را نمی‌کردید

از دوارن کودکی به ما آموزش داده‌اند که همیشه شیر و کلسیم با هم می‌آیند

از دوارن کودکی به ما آموزش داده‌اند که همیشه شیر و کلسیم با هم می‌آیند. اما مانند خیلی چیزهای دیگری که در کودکی یاد گرفته‌ایم, خواص شیر هم به درستی به ما آموزش داده نشده است. منظور من را بد برداشت نکنید, شیر منبع غنی کلسیم است اما مواد غذایی دیگری نیز هستند که منبع سرشار کلسیم هستند و شما از آن‌ها غافل شده‌اید. ابتدا اجازه دهید کمی راجع به خواص کلسیم صحبت کنیم. کلسیم کمک می‌کند که استخوان‌ها و دندان‌های شما قوی باقی بمانند همچنین به تنظیم فشار خون, حفظ سلولهای سالم خون و حتی به تولید انسولین نیز کمک می‌کند, هورمون مهمی که قند خون را تنظیم کرده و از بروز دیابت جلوگیری می‌کند.می‌توانید با غذاهای برتر افراد دیابتی بیشتر آشنا شوید.
وجود کلسیم برای تمام رژیم‌های غذایی ضروری است اما اکثر ما به اندازه کافی از آن بهره نمی‌بریم. یک انسان بالغ باید تقریبا 1000 میلی گرم در روز کلسیم مصرف کند. این مقدار معادل یک لیوان شیر بدون خامه, یک برش پنیر چدار یا یک فنجان ماست وانیلی است. اکثر مردم نمی‌دانند که کلسیم در بسیاری مواد غذایی دیگر نیز یافت می‌شود از غذاهای دریایی گرفته تا سبزیجات. بنابراین هیچ بهانه‌ای برای عدم دریافت کلسیم کافی قابل قبول نیست. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا لیستی از 5 ماده غذایی سرشار از کلسیم را به شما معرفی کنیم.

لوبیا سفید
لوبیا سفید

در یک قوطی کنسرو لوبیا سفید 191 میلی گرم کلسیم وجود دارد. استفاده از این بنشن در رژیم غذایی عالی است. می‌توانید سرد آن را در سالاد ریخته یا در کنار سبزیجات دیگر در کنار بشقاب پاستای خود سرو کنید یا از آن برای تهیه حمص (یک پیش غذای مدیترانه‌ای که از نخود, کنجد, سیر, لیمو و ... تشکیل شده است) استفاده کنید. لوبیای سفید نه تنها منبع خیلی خوبی برای کلسیم است بلکه سرشار از آهن نیز هست. مواد غذایی دارای بالاترین آهن را بشناسید.

کلم پیچ
کلم پیچ

کلم پیچ در اکثر غذاها کاربرد دارد. و مواد مغذی که در هر کالری دارد تقریبا از تمام مواد غذایی دیگر بیشتر است. صحبت از مواد مغذی در هر کالری شد, باور کردنی نیست, کلم پیچ با داشتن 188 میلی گرم کلسیم در دو فنجان توانسته است شیر را شکست دهد. سالاد کلم پیچ را با زردآلو و آواکادو امتحان کنید, برای فصل بهار عالی است.  

کنسرو ماهی قزل آلا
کنسرو ماهی قزل آلا

گوشت ماهی قزل آلا به تنهایی بسیار مفید است اما بیشتر کلسیم آن یعنی 232 میلی گرم, در استخوان‌ها موجود است. اگر تا به حال از کنسرو ماهی قزل آلا استفاده نکرده‌اید نگران نباشید, تمام استخوان‌ها در طی مراحل کنسرو شدن به خوبی نرم شده و برای جویدن و هضم شدن مناسب هستند. کنسرو ماهی قزل آلا یک منبع خوب کلسیم با قیمت مناسب است.

لوبیا چشم بلبلی
لوبیا چشم بلبلی

زمانی که صحبت از کلسیم باشد, این لوبیاها بسیار خوب هستند. نصف فنجان لوبیا چشم بلبلی نه تنها 185 میلی گرم کلسیم دارد بلکه پتاسیم و فولیک اسید نیز دارد. این نوع لوبیا در کنار غذاهای جنوبی مانند بامیه و مرغ سرخ شده عالی هستند.

پرتغال
پرتغال

آب پرتغال سرشار از کلسیم بوده اما میوه پرتغال هم منبع بسیار خوبی برای کلسیم است. یک پرتغال با اندازه متوسط حدود 65 میلی گرم کلسیم دارد. دفعه بعد که پرتغال می‌خورید فقط به ویتامین C آن فکر نکنید بلکه کلسیم آن را نیز در نظر بگیرید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان