فواید فوق‌العاده آب لیمو (قسمت اول)

می‌گویند ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم؛ ‌ولی این جمله هم درست است که ما همان چیزی هستیم که می‌نوشیم؟ اگر از هر کسی بپرسید که نوشیدنی محبوبش چیست، احتمال این که بگوید چای، قهوه یا نوشابه خیلی زیاد است. در حالی که همه این نوشیدنی‌ها خوشمزه و آرامبخش هستند، هیچکدام‌شان مثل آب لیمو قوی یا حتی تغییر دهنده زندگی نیستند.

لیمو

می‌گویند ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم؛ ‌ولی این جمله هم درست است که ما همان چیزی هستیم که می‌نوشیم؟ اگر از هر کسی بپرسید که نوشیدنی محبوبش چیست، احتمال این که بگوید چای، قهوه یا نوشابه خیلی زیاد است. در حالی که همه این نوشیدنی‌ها خوشمزه و آرامبخش هستند، هیچکدام‌شان مثل آب لیمو قوی یا حتی تغییر دهنده زندگی نیستند. 

آب لیمو به طرز شگفت‌انگیزی طراوت‌بخش است و خستگی را از تن بیرون می‌کند؛ خوشمزه است و در هر موقع از روز می‌توان آن را نوشید، تهیه کردنش راحت است و یک نوشیدنی انرژی‌بخش طبیعی است. سوای همه این‌ها، آب لیموترش فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد که واقعا می‌توانند زندگی‌تان را عوض کنند.

لیمو

آب لیمو می‌تواند لکه‌ها و جوش‌ها را برطرف کند 

همه ما گاه و بی‌گاه جوش می‌زنیم و وقتی روی صورت‌مان سر بر می‌آورند، اعتماد به نفس‌مان واقعا آسیب می‌بیند. علاوه بر این، همیشه به نظر می‌رسد لکه‌ها در بدترین مواقع بیرون می‌ریزند. وقتی آماده یک مصاحبه کاری می‌شوید، یا می‌خواهید به مهمانی بروید یا بدتر از همه، ‌آماده ازدواج با مرد رویایی‌تان می‌شوید، ‌جوش‌ها خیلی دوست دارند بیرون بریزند و سلام کنند.

دلیلش این است که استرس می‌تواند رادیکال‌های آزاد بدن را زیاد کند و رادیکال‌های آزاد هم پوست‌مان را به هم می‌ریزند. اما آب لیمو به کبد کمک می‌کند تا کارش را درست انجام دهد و کبد هم سموم را از بدن بیرون می‌ریزد. به این ترتیب،‌ آب لیمو با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. 

از سوی دیگر، ‌لیموترش سرشار از ویتامین سی است که کمک می‌کند پوست درخشان و جوان به نظر برسد.

 لیمو

آب لیمو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند

یکی دیگر از فواید درخشان نوشیدن آب لیمو این است که واقعا به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. 

همه ما چیزهایی درباره سیستم ایمنی بدن شنیده‌ایم، و می‌دانیم که یکی داریم، اما آیا از داشتن یک سیستم ایمنی قوی مطمئن هستیم؟

سیستم ایمنی اولین سد دفاعی بدن برابر بیماری و عفونت است. وقتی ضعیف باشد، ‌بهبود از بیماری خیلی بیش‌تر طول می کشد. به این دلیل خیلی مهم است که مراقب سیستم ایمنی بدن‌تان باشید، و نوشیدن آب لیمو یک گام فوق‌العاده برای انجام این کار است.

حدود 70 درصد از سلول‌های بخش ایمنی را ویتامین سی تشکیل می‌دهد. هر وقت هم که بیمار می‌شوید، این سلول‌ها به سرعت فرسوده می‌شوند. به همین دلیل خیلی مهم است که ویتامین سی زیادی مصرف کنید و آب لیمو راه ساده‌ای برای رسیدن به این هدف است. در حقیقت ‌آب لیمو، ویتامین سی است که در لیوانی خوشمزه ریخته شده است.

آب لیمو برای زنان باردار شاهکار است

وقتی باردار هستید، بدن‌تان تمام ویتامین سی که می‌توانید بخورید را جذب می‌کند. بدون ویتامین سی زیاد، ‌خیلی چیزها خوب پیش نمی‌رود و خانم‌های باردار اغلب از ابتلا به بیماری‌های عفونی، ویروس‌ها و سرماخوردگی گله دارند. آن وقت، حتی قبل از وضع حمل هم احساس خستگی می‌کنید. 

آب لیمو غنی از ویتامین سی است و به عنوان یک حامی فوق‌العاده برای بدن‌تان عمل می‌کند.

آب لیمو به ایجاد تعادل در «پ‌هاش» بدن کمک می‌کند

بدن شما یک سیستم برای متعادل کردن «پ‌هاش» دارد که باید درست و دقیق عمل کند. سطح ایده‌آل آن 7.4 است. اگر این عدد دست‌کم به اندازه 0.5 به هر طرف منحرف شود، حاصلش مرگ خواهد بود.

این مساله ترسناک به نظر می‌رسد اما بدن شما در تنظیم پ‌هاش واقعا خوب عمل می‌کند. با این حال، به کمک شما هم نیاز دارد تا همه چیز منظم عمل کند. 

خوب است بدانید که پ‌هاش دو قطب دارد: اسید و قلیا.

یکی از فواید شگفت‌انگیز نوشیدن آب لیمو این است که به تنظیم خوب سطح پ‌هاش کمک می‌کند. دلیلش این است که جزیی از یک رژیم قلیایی است، ‌و به همین خاطر نقش خیلی مهمی دارد، چون خیلی از ما رژیم غذایی پر از اسیدی داریم. خوراکی‌هایی ‌مثل گندم، حبوبات و گوشت غنی از اسید هستند. 

نوشیدن آب لیمو راه عالی برای ایجاد تعادل دوباره در پ‌هاش و سالم و سرحال ماندن بدن است.

 آب لیمو می‌تواند به کم کردن وزن کمک کند

یکی دیگر از فواید نوشیدن آب لیمو این است که می‌تواند به شما برای کم کردن وزن کمک کند. خیلی از مردم در سراسر دنیا برای کم کردن وزن‌شان دچار مشکل هستند؛ ‌حالا چه برای رسیدن به هدف‌شان برنامه‌ریزی کرده باشند و نتوانند آن را درست اجرا کنند و چه برنامه غلطی ریخته باشند و گرفتار رژیمی شده باشند که طبل توخالی است و در عمل به درد نمی‌خورد. هر جور که برای کم کردن وزن برنامه‌ریزی کنید، اگر آب لیمو را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، احتمالا زودتر به نتیجه می‌رسید.

آب لیمو برای بهبود سوخت و ساز (متابولیسم) کُند نیز بسیار خوب است، و هم‌چنین می‌تواند توان هضم غذا را بالا ببرد. 

علاوه بر این، می‌تواند کمک کند مدت بیش‌تری احساس سیری کنید که یعنی در طول روز، کمتر از قبل غذا می‌خورید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر