ماهان شبکه ایرانیان

۵ غذایی که قبل و بعد از ورزش باید بخورید تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید

جای تعجب نیست که برخی از غذاها باعث شوند شما وزن خودتان را از دست بدهید و لاغرتر شوید

جای تعجب نیست که برخی از غذاها باعث شوند شما وزن خودتان را از دست بدهید و لاغرتر شوید. برای اطلاع از این مواد غذایی می‌توانید به مقاله بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن مراجعه کنید. اگر اهل ورزش هستید باید دقت کنید که خوردن برخی از غذاهای دیگر هم به اینکه شما بعد از ورزش وزن بیشتری از دست بدهید کمک می‌کند. پیشنهادشده است که برای وعده‌های قبل از ورزش از موادی با کربوهیدرات و پروتئین‌های پیچیده و برای وعده‌های بعد از ورزش از کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های ساده استفاده شود. این توصیه نیز توسط مجله انجمن بین‌المللی پزشکان ورزشی انجام‌شده است که باید شما تا دو ساعت بعد از ورزش این مواد را مصرف کنید در غیر این صورت ممکن بعد از آن زمان، این مواد اثرات منفی خودشان را در بدن شما ایجاد کنند. با بنیتا همراه باشید.

Credit: lifehack

علم پشت این حرف‌ها نشان از این دارد که تغذیه ضعیف و سوءتغذیه باعث می‌شود هنگام ورزش انرژی زیادی از کلیه‌ها و کبد شما خالی شود و وزن شما بیشتر کاهش یابد. همان‌طور که تغذیه بلافاصله پس از ورزش باعث می‌شود منابع گلیکوژن که ورزش از عضلات شما خالی کرده است زودتر همیشه جبران شوند. متخصصان به شما توصیه می‌کنند تا 30 دقیقه بعد از ورزش مواد غذایی مناسب بخورید، این بهترین زمانی است که چربی بدن شما در اثر فعالیت بالای متابولیسم سوخته می‌شود. برای آگاهی از چربی سوزی بیشتر توسط مواد غذایی می‌توانید از این دستورالعمل غذایی استفاده کنید.

 

قبل از ورزش:

آجیل

آجیل

Credit: lifehack

آجیل تقریباً حاوی انبوه گروه‌های پروتئینی است، به‌ویژه بادام که حاوی چربی‌های مفیدی برای قلب و فیبر لازم برای روده‌های شما است. 100 گرم بادام در خودش تقریباً در حدود 3٫9 گرم کربوهیدرات دارد، این مقدار کربوهیدرات برای سخت‌ترین ورزش‌ها هم ایدئال است. اگر بادام در دسترس ندارید می‌توانید از گردو استفاده کنید. بعد از خوردن آجیل مقدار زیادی آب بنوشید تا آب بدن خودتان را تأمین و آجیل‌ها را وارد معده خودتان کنید.

 

بلغور جو و انواع توت‌ها

بلغور جو و انواع توت‌هاCredit: lifehack

اهمیت بلغور جو برای هرکسی که طرفدار غذاهای سالم است پوشیده نیست، اما زمانی این نقش پراهمیت‌تر می‌شود که به‌عنوان غذای پرپروتئین قبل از ورزش استفاده می‌شود. برای تأمین نیاز کربوهیدراتی می‌توانید این ماده غذایی را با انواع توت‌ها مخلوط‌کنید. توت‌ها ازجمله زغال‌اخته سرشار از ویتامین C است که برای کبد شما مناسب است و همچنین برای روده‌های شما فیبر کافی هم وجود دارد. ترکیب این دو ماده غذایی می‌تواند یکی از بهترین غذاهای قبل از تمرین‌های سخت ورزشی باشد.

 

نان به همراه پنیر کم‌چرب

Credit: lifehack

این انتخاب ازجمله انتخاب‌های ساده مخصوصاً برای کسانی که یک برنامه فشرده کاری دارند، است. سادگی این غذا دلیل این نیست که ارزش غذایی کمتری دارد. کربوهیدرات نان بسیار زیاد است و از طرفی پنیر هم پروتئین کافی را وارد بدن شما می‌کند. شما می‌توانید از پنیر به‌دلخواه خودتان استفاده کنید ولی یادتان باشد که چربی پنیر باید کم باشد.

 

بعد از ورزش:

پروتئین همراه با شیر بادام

پروتئین همراه با شیر بادامCredit: lifehack

وقتی به ترکیب‌ها و افزودنی‌های پروتئینی می‌شویم با دو جنبه کاملاً متفاوت روبه‌رو می‌شویم، مثبت و منفی؛ اما اگر به بعد از ورزش نگاه کنیم استفاده از این پروتئین‌ها به همراه سایر مواد غذایی دارای هیدروکربنی همانند بادام می‌تواند انرژی موردنیاز بدن شما را به‌سرعت تأمین کند. ما پیشنهاد می‌کنیم این مکمل‌ها را با شیر بادام که غنی از فیبر، پروتئین، کلسیم و ویتامین E همچنین منیزیم است، نوش جان‌ کنید.

 

تخم‌مرغ نیمرو شده به همراه آب‌پرتقال

تخم مرغ نیمروCredit: lifehack

تخم‌مرغ یکی از آسان‌ترین راه‌های به دست آوردن پروتئین در جهان هست، البته این مواد عاری از هرگونه کربنی هستند، در هر 100 گرم تخم‌مرغ 1٫1 گرم کربوهیدرات وجود دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد دادیم تا در کنار تخم‌مرغ نیمرو شده از یک لیوان آب‌پرتقال هم استفاده کنید. ایده‌ای که می‌توانید در خانه هم آن را عملی کنید. آب‌پرتقال غنی از ویتامین‌های D، C، A، پروتئین و همچنین کلسیم است. بگذارید تا مطلب خودمان را با یک جمله معروف از راسل بیتمن (Russell Bateman) که مربی مشهور بدن‌سازی است به پایان برسانیم:

زرده تخم‌مرغ را هیچ‌وقت بیرون نیندازید و از وعده تخم‌مرغ خودتان خارج نکنید... این زرده پر از مواد مغذی و ضروری بدن شما است.


برای اینکه بیشتر با عادت‌ های غلط در مورد کاهش وزن آشنا شوید به این مقاله مراجعه کنید.

تندرست و سالم باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان