کدام گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا بهتر هستند؟

استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه، بهتر و مفیدتر از نور پردازی خانه هستند

استفاده از گیاهان آپارتمانی در فضای خانه، بهتر و مفیدتر از نور پردازی خانه هستند. با گیاهانی که انرژی مثبت را جذب می کنند بیشتر آشنا شوید. همه گیاهان در طی عملیات فتوسنتز خود، دی اکسید کربن فضا را گرفته و اکسیژن آزاد می‌کنند. با این حال تحقیقات سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (NASA) اعلام کرده است که بسیاری از گیاهان آپارتمانی در از بین بردن آلودگی‌های محیط خانه بسیار مفید هستند.

 

گیاهان آپارتمانیCredit: Getty

بسیاری از وسایل و مبلمان منزل، هوای اطرافشان را آلوده می‌کنند. برخی از آلودگی‌ها خودشان را از طریق بو نشان می‌دهند اما برخی دیگر نشانه‌های واضحی از خود بروز نمی‌دهند. برخی از این محصولات عبارتند از کفپوش‌های چوبی، ‌چسب‌ موکت، رنگ، جوهر پرینتر، وسایل کاغذی و پلاستیکی و محصولات تمیز کننده. همه این محصولات می‌توانند منبع مواد شیمیایی مضر باشند و تصفیه کننده‌های طبیعی هوا یعنی همان گیاهان آپارتمانی می‌توانند در از بین بردن این آلودگی‌ها بسیار مفید واقع شوند.

گیاهانی که تفاوت ایجاد می‌کنند

بعضی از گیاهان آپارتمانی تخصصشان این است که نوع خاصی از آلودگی را از بین ببرند اما بعضی دیگر از آن‌ها، کل آلودگی‌ها را هدف قرار می‌دهند. برخی از گیاهان آپارتمانی که باغبانان نیز با آن‌ها آشنایی کامل دارند در از بین بردن طیف وسیعی از آلودگی‌ها مفید هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا گیاهان محبوب ناسا را به شما معرفی کنیم.

پیچک انگلیسی (هدرا هلیکس)

این گیاه برای داشتن برگ‌های چرمی، براق و خزنده خود معروف است. پیچک انگلیسی در صدر لیست گیاهان ناسا برای از بین بردن انواع آلودگی‌ها قرار دارد. این گیاه آپارتمانی که نگهداری ساده‌ای دارد، نور غیرمستقیم، خاک مرطوب و دمای سازگار را ترجیح می‌دهد. آن را دور از گرما یا کانال‌های تهویه مطبوع قرار دهید.

زنبق صلح (اسپاتی فیلوم)

زنبق صلحCredit: Getty

این گیاه که برگ‌های سبز پررنگ و براقی دارد برای دکور خانه و محیط کار عالی است. و نام آن از گل‌های زنبق سفیدش الهام گرفته شده است. کلاهک‌های گل مانند این گیاه در واقع برگ‌های تغییر شکل داده شده‌ای هستند که گل‌های اصلی داخلشان قرار گرفته‌اند. این گیاه انعطاف پذیر بوده و هرچقدر نور بیشتری دریافت کند، گل‌های بیشتری می‌دهد و مقدار زیادی از آلودگی ها را هدف قرار داده و از بین می‌برد. در فواصل بین آب دادن به این گیاه اجازه دهید تا خاکش کمی خشک شود.

مارگیناتا لبه قرمز (دراسینا مارگیناتا)

این گیاه برگ‌های نی مانند بلند ونوک تیز با لبه‌های قرمز دارد و بسیار جذاب است. این گیاه زیر نور زیاد و خاک کمی خشک، عالی عمل می‌کند و همچنین با نام خون سیاوشان نیز شناخته می‌شود. این گیاهان در از بین بردن آلودگی‌های ناشی از حلال‌های روغن، رنگ و پلاستیک مفید هستند.

گیاه مار (سانسوریا)

گیاه مارCredit: Getty

برگ‌های بلند، نوک تیز و شاداب این گیاه آن را به یکی از آسان‌ترین گیاهان برای نگهداری، در لیست تصفیه کنندگان هوای ناسا قرار داده است. این گیاه که در اکثر نقاط دنیا با نام زبان مادر شوهر شناخته می‌شود در برابر خشکسالی مقاوم بوده و فواید بسیاری دارد از جمله: جزو معدود گیاهانی است که در طول شب اکسیژن تولید می‌کند و می‌تواند در شرایط کم نور هم رشد کند. اجازه دهید تا خاک آن در فواصل بین آب دادن کمی خشک شود. گیاه مار در از بین بردن آلودگی‌های ناشی از محصولات خانگی و مواد شوینده عالی عمل می‌کند.

پوتوس طلایی

این گیاه بسیار بخشنده بوده و نگهداری از آن آسان است. این گیاه برای مبتدیان عالی است. برگ‌های این گیاه براق و قلب مانند بوده و رگه‌های طلایی، کرم یا زرد دارد. و با کم‌ترین میزان توجه به رشد پیچک وار خود ادامه می‌دهد. این گیاه در نور کم هم عالی عمل می‌کند اما نور زیاد، رنگ طلایی برگ‌ها را افزایش می‌دهد. پوتوس طلایی در از بین بردن آلودگی‌های ناشی از محصولات خانگی، حلال‌ها و مواد شوینده بسیار خوب است.

راه‌های افزایش تصفیه هوا

حتی یک گیاه آپارتمانی کوچک هم در کیفیت هوای خانه اثر می‌گذارد. یک گیاه با قطر 15 تا 20 سانتی‌متری می‌تواند یک اتاق مربع شکل با ابعاد حدود 30 متر را تصفیه کند. با تغییر اندازه و محل قرار گیری گیاهان آپارتمانی که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت می‌توانید روی بهینه سازی کیفیت هوای خانه تاثیر بگذارید.

محل قرار گیری:‌

نزدیکی اهمیت دارد. نواحی نزدیک به این گیاهان تصفیه کننده، بیشتر از همه جا تحت تاثیر هستند پس این تصفیه کننده‌های طبیعی را در نقاط درست در منزل خود قرار دهید.

سلامتی گیاه:

زمانی که گیاهان سالم هستند هوا را بهتر تصفیه می‌کنند پس حداکثر مراقبت را از گیاهان خود به عمل آورید تا نتیجه بهتری بگیرید. هوادهی به ریشه‌های گیاه، در تصفیه هوا بسیار مهم است پس از آب دادن زیاد به گیاهان خودداری کنید.

اندازه گیاه:

تصفیه هوا در نتیجه پروسه طبیعی که در برگ‌ها و ریشه‌ها صورت می‌گیرد، اتفاق می‌افتد. پس هرچقدر برگ‌ها و ریشه‌ها بزرگتر باشند، تاثیر آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

با قرار دادن این گیاهان آپارتمانی در منزلتان می‌توانید یک باغ خانگی داشته باشید. و منزلتان را به یک مکان تمیزتر، سالم‌تر و حتی زیباتر تبدیل کنید. اگر قصد انجام این کار را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم با نکته هایی که هر باغبانی باید بداند آشنا شوید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر