۱۰ باور نادرست در رابطه با تناسب اندام

۱۰ باور نادرست و نیمه درست در رابطه با تناسب اندام

10 باور نادرست و نیمه درست در رابطه با تناسب اندام 

تناسب اندام از مقوله‌هایی است که اختلافات زیادی بر سر آن وجود دارد. همین اختلاف‌ها سبب سردرگمی و در نهایت آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند که گاهی جبران‌ناپذیر خواهند بود. با بنیتا همراه باشید تا نگاهی به این باورها بیندازیم.

آیا می‌توانید حقیقت را از دروغ تشخیص بدهید؟

 

افسانه شماره 1- نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود

وزنه زدن

یک تمرین خوب نیازمند این نیست که باعث شود تا ما درد بکشیم. در واقع اگر این موضوع به شما آسیب بزند احتمالاً شما یک جای کار را اشتباه انجام می‌دهید. بعضی از دردها برای افراد مبتدی عمومی هستند اما اگر این دردها ادامه پیدا کنند شما به خودتان زیاد از حد فشار می‌آورید. درد تاخیری عضلانی که در طی 48 ساعت بعدی تمرین رخ می‌دهد نتیجه التهاب و پارگی میکروسکوپی در بافت‌های کشسانی است که بافت‌های عضلانی را پوشش داده‌اند.

برای اینکه عضلات خود را با شرایط تطبیق بدهید سعی نکنید زیاده‌روی کنید چرا که ریسک آسیب‌دیدگی را بالا می‌برید.

افسانه شماره 2- وقتی در حین تمرین بیشتر عرق می‌کنید به معنای آن است که شما تناسب اندام ندارید

عرق کردن

در واقع دقیقاً برعکس! عرق کردن در حین تمرین به معنای بهینه کار کردن سیستم خنک‌کننده بدن است. یک ورزشکار که عادت کرده تا بدن خود را در طول تمرین خنک نگه دارد می‌تواند خون را سریع‌تر به سطح پوست برساند و در نتیجه گرمای بدن را سریع‌تر از بدن خارج کند. در همین زمان غدد تولید‌کننده عرق میزان خروجی خود را افزایش می‌دهند و بنابراین بدن را حین تبخیر عرق خنک نگاه می‌دارند. در حالی که افرادی که تناسب اندام دارند نسبت به افراد کم‌تحرک عرق بیشتری می‌کنند آنها سدیم کمتری را نیز از دست می‌دهند چرا که هر بیشتر آن از طریق بدن جذب می‌شود. نتیجه یک سیستم خنک‌کننده بهینه‌تر است.

افسانه شماره 3- اگر شما تمرین خود را متوقف کنید، عضلات تبدیل به چربی می‌شوند

عضلات و چربی دو دسته بافت مختلف هستند. یکی نمی‌تواند به دیگری تبدیل بشود. واقعیت این است که وقتی از عضلات استفاده نمی‌کنید آنها لاغرتر می‌شوند. بنابراین اگر شما به اندازه‌ای که همیشه غذا می‌خورید، غذا بخورید اما تمرین کردن را متوقف کنید شاهد افزایش چربی بدن و از دست دادن عضلات خواهید بود.

البته سوال مهم‌تر این است که چرا از همان ابتدا اصلاً ورزش کردن را متوقف کرده‌اید؟

افسانه شماره 4- شما می‌توانید با انجام تمرین به مدت طولانی و فشار کم هم چربی بسوزانید

در واقعیت مهم نیست که چند درصد انرژی مصرفی شما از چربی می‌آید یا کربوهیدرات. مهم در انتهای روز مجموع کالری مصرفی است.

هر چقدر فشار تمرین بالاتر باشد، در دقیقه کالری بیشتری سوزانده خواهد شد. البته تعدادی از تمرینات جدید سعی می‌کنند تا روی تمرینات کم‌فشار تمرکز کنند چرا که انجام تمرینات پرفشار سخت‌تر است و برای مبتدی‌ها اجرای تمرینات کم‌فشار ایمن‌تر است. 

افسانه شماره 5- اگر شما ورزش می‌کنید، می‌توانید هر چه دل‌تان خواست میل کنید

همبرگر

اگر فکر می‌کنید یک رژیم غذایی مشکل‌دار را با تمرینات ورزشی می‌شود جبران کرد، سخت در اشتباه هستید. درست است که ورزش نکردن و رژیم غذایی مضر می‌تواند خیلی بدتر از ورزش کردن و رژیم غذایی مضر باشد، اما شما از تمرینات در شرایطی بهترین نتیجه را می‌گیرید که بدن خود را با بهترین مواد غذایی سوخت‌رسانی کنید.

افسانه شماره 6- اگر شما اغلب به تمرین نپردازید وقت خود را هدر داده‌اید

هیچ چیز به این اندازه نمی‌تواند از حقیقت به دور باشد. تحقیقات نشان داده است که حتی ورزش کردن به صورت متوسط مثل قدم زدن یا هفته‌ای چند بار باغبانی کردن می‌تواند اثرات بسیار مفیدی را روی شما داشته باشد. یک مطالعه نشان داده است که باغبانی حتی به میزان کم در هفته می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش بدهد.

افسانه شماره 7- ورزش کردن می‌تواند تمام مشکلات سلامتی شما را برطرف کند

ورزش کردن

در حالی که ورزش کردن به صورت مداوم می‌تواند اثر قابل توجهی روی کمیت و کیفیت زندگی شما داشته باشد اما نمی‌تواند همه چیز را حل کند. افرادی که مشکلات سلامتی دارند هنوز نیاز دارند تا دستورات یک پزشک را برای مدیریت بیماری خود دنبال کنند. اگرچه ورزش به تنهایی نمی‌تواند سلامتی شما را تضمین کند یا بیماری شما را درمان کند انجام فعالیت‌های ورزشی مداوم نشان داده است که می‌تواند به درمان آرتروز، بیماری‌های قلبی، آسم و دیابت کمک کند.

افسانه شماره 8- ورزش می‌تواند شما را حجیم کند

خیلی از زنان از این بهانه استفاده می‌کنند و از انجام تمرینات با وزنه خودداری می‌کنند. چیزی که آنها متوجه نیستند این است که تمرینات با وزنه اغلب آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای زنان است تا چربی بسوزانند و عضلات خود را بهتر شکل بدهند.

افسانه شماره 9- برای ساخت عضله شما نیازمند مقادیر عظیم پروتئین هستید

هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ورزشکاران برای ساخت عضلات نیازمند مقادیر عظیم پروتئین هستند. برطبق نظر دکتر سوزان نلسون استین ریاست دانشگاه برنامه‌های تغذیه‌ای ورزشی واشنگتن، ورزشکاران قدرتی نیازمند کمی بیشتر پروتئین از دیگر افراد هستند و هنوز نیازمند مقدار کافی کربوهیدرات برای پر کردن ذخایر خالی شده گلیکوژن هستند. او اشاره می‌کند که تمرینات پرفشار و انقباضات عضلانی همه بوسیله کربوهیدرات سوخت‌رسانی می‌شوند. نه چربی و نه پروتئین هیچ‌کدام نمی‌توانند به سرعت کربوهیدرات اکسید شوند تا بتوانند پاسخ‌گوی نیاز تمرینات پرفشار باشند. باید مقدار کافی کربوهیدرات در طول روز مصرف کنید تا ذخایر گلیکوژن خود را جایگزین کنید. برای ساخت بیشتر عضلات شما باید برنامه‌های تمرینی همراه با وزنه را دنبال کنید و یک رژیم متعادل داشته باشید.

افسانه شماره 10- هر چقدر بیشتر ورزش کنید بهتر است

حرکت کششی

البته شما می‌توانید زیاد تمرین کنید. خیلی از ورزشکاران سطح بالا به این افسانه باور دارند و بهای آن را با آسیب‌دیدگی، بیماری و افسردگی خواهند داد. وقتی صحبت از ورزش می‌شود شما باید یک تعادل را در تمرین و استراحت رعایت کنید تا بتوانید عملکرد مناسبی داشته باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان