ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – H برای Hyaluronic Acid [قسمت هشتم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این روزها ژل‌ها و قرص‌های اسید هیالورونیک که با نام فیلر هم شناخته می‌شوند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. اگر نمی‌توانید درباره استفاده از محصولات حاوی این ترکیب تصمیم بگیرید، این مقاله تردیدتان را رفع می‌کند.

کرم های آبرسان حاوی هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) یک نوع گلیکوزآمینوگلیکان است؛ یعنی مولکولی است که مقدار زیادی از آن را شکر تشکیل می‌دهد. این ماد به صورت طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود و یکی از اجزای ساختاری پوست است. هالورونیک اسید برای استفاده از تولید محصولات مراقبت از پوست به صورت مصنوعی هم ساخته می‌شود. 

هیالورونیک اسید چه کاربردهایی دارد؟

هیالورونیک اسید بخاطر توانایی حفظ رطوبت پوست شناخته می‌شود و یکی از مواد تشکیل دهنده اکثر کرم‌ها و سرم‌های مرطوب کننده است. این مولکول می‌تواند هزاران برابر وزن خودش آب جذب کند و به همین خاطر یک راهکار فوری برای پر شدن پوست، رفع چروک‌ها و تسریع درمان مشکلات پوستی به شما می‌رود. یکی از مهمترین کاربردهای هیالورونیک اسید در تولید پرکننده‌های پوستی (یا همان فیلرها) است که مستقیماً به پوست تزریق می‌شوند. این مولکول با بدون و پوست انسان سازگاری کامل دارد و به همین خاطر تولید فیلر از آن کمترین خطر و بیشترین بازدهی را دارد.

هیالورونیک اسید چه فواید و مضراتی دارد؟

هیالورونیک اسید به طور کلی با بیشتر انواع پوست سازگار است.  بافت سبک و ژلی آن را به یکی از بهترین روش‌ها برای آبرسانی به پوست‌های چرب با منافذ بسته تبدیل کرده و در عین حال برای پوست‌های حساس هم به اندازه کافی ملایم است. از محصولات حاوی هیالورونیک اسید هم در تولید مرطوب کننده‌های فوری و قوی و هم در تولید مرطوب‌ کننده‌های روزانه استفاده می‌شود. مهم‌تر از همه این فواید، کاربرد این مولکول در مرمت لایه محافظتی پوست است که به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید، زخم‌های سطحی و سوزش کمک می‌کند. مهمترین ایراد هیالورونیک اسید هم وزن مولکولی بالای آن است که باعث می‌شود نتواند در برخی از انواع پوست نفوذ کند. به همین خاطر باید هنگام خرید محصولات حاوی هیالورونیک اسید، دنبال محصولاتی بگردید که وزن مولکولی کمی داشته باشند. این مولکول آسیبی به پوست نمی‌رساند و هرچه مولکول‌های بیشتر به عمق پوست نفوذ کنند، تاثیرش بیشتر می‌شود.

هیالورونیک اسید در کدام محصولات موجود است؟

بهترین شکل هیالورونیک اسید در سرم‌ها یا کرم‌های آب‌رسان است که برای مدت طولانی روی پوست می‌مانند. موقع خرید محصولات حاوی هیالورونیک اسید بیش از هر چیز به درصد و وزن مولکولی آنها دقت کنید.

حالا نظرتان درباره استفاده از فیلرها و محصولات حاوی هیالورونیک اسید است؟ اگر تجربه مثبت – یا احتمالاً منفی – در این زمینه دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان