به گزارش خبرآنلاین، هند با ترسیم نقشه راه جدید
که تا پایان سال عمومی میشود، به موتورساز معروف، Cummins اعلام کرد
تحقیق برای تولید خودروهای الکتریکی را به جِد دنبال کند و این درحالیاست که
تامین کنندگان در کنار هیوندای موتور قرار است قطعات مربوطه را تولید و راهی بازار
کنند.(هیوندای کارخانه تولید خودروی هیبریدی را در هند راه اندازی کرده است.)
کمپانی Ashok Leyland که سال گذشته
اتوبوس برقی خود را رونمایی کرد با استارتاپ هندی SUN برای تولید
باتری های نسل جدید برای اتوبوس و کامیون قرارداد همکاری بست.
قیمت گران خودروهای الکتریکی به خاطر قیمت بالای
باتری است و ایندرحالیاست که سال گذشته 3 میلیون خودرو بنزینی و گازوئیلی
فروخته شد.
در همین حال در چین پس از تاکید یکی از مقامهای
دولتی بر ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزینی سهام کمپانیهای خودروسازی بر اساس
انرژیهای نو افزایش یافت. معاون وزیر بهداشت چین اعلام کرد دولت در حال مطالعه
برای ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی است.
کمپانی BYD Co Ltd چین که سرمایهگذار آمریکایی،
وارن بافِت آن را توسعه داده افزایش 5 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرد.
Xin Guobin
معاون وزیر صنایع و فناوری اطلاعات نیز گفت چین بزرگترین بازار خودرو جهان است که
باید ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی را به اجرا بگذارد و این درحالی است که
انگلیس و فرانسه از سال 2040 این سیاست را اجرایی خواهند کرد و چین نیز باید چنین
سیاستی را پیاده سازی کند. وی گفت مطالعه در این زمینه آغاز شده و دنبال ایجاد جدول
زمانی با نهادهای مرتبط است.
به هرحال انقلاب منع تولید خودروهای بنزینی و
گازوئیلی وارد فاز تازه ای از سیاستگذاریهای دولتی در دنیای مدرن شده و جهانِ خودرو،
تا 20 سال آینده در کنار توسعه روزافزون فناوری باتریهای نسل جدید، برقی خواهد
شد.
5656