جواهرات الهام گرفته از طبیعت که در ترکیه می توانید بخرید

مخلوقات وحشی، گل‌های ظریف، درختان سرسبز، گیاهان عجیب‌وغریب به مدت زیادی یکی از الهام‌بخش‌ترین عناصر طبیعت برای جواهرسازان و طراحان جواهر بوده‌اند

مخلوقات وحشی، گل‌های ظریف، درختان سرسبز، گیاهان عجیب‌وغریب به مدت زیادی یکی از الهام‌بخش‌ترین عناصر طبیعت برای جواهرسازان و طراحان جواهر بوده‌اند. در فصل بهار طراحان بیشتری به این موضوع علاقه‌مند شده بودند، ازجمله چند طراح جواهر ترکیه‌ای که از حیوانات، طبیعت و حتی شکل کهکشان‌ها هم در طراحی جواهراتشان استفاده کردند. اگر راهتان به ترکیه و شهر زیبای استانبول افتاد، می‌تواند از نمایندگی‌های جواهرسازی‌های محلی و همچنین جواهرسازی‌های بین‌المللی دیدن کنید. همراه بنیتا باشید تا با این برندها آشنا شوید.

باتیا کِبودی (Batya Kebudi)

باتیا کِبودیCredit: blogspot

طراح سرشناس جواهرات در ترکیه، استانبول باتیا کِبودی در هر فصل بر اساس شگفتی‌های همان فصل طراحی‌های جواهرات خودش را تغییر می‌دهد و برای بهار 2016 این برند، سعی کرد شگفتی‌ها و زیبای های بهار را در جواهرات خودش تجسم کند. در مجموعه باتیا کِبودی، کهکشان توسط الماس‌های سیاه‌وسفید، طلای رز گلد، ایجادشده است. یک الماس تراشیده شده در مرکز این کهکشان جواهرات قرارگرفته است، مسلماً این سنگ‌های زینتی می‌تواند نماد ستاره‌ها و دقت این برند در طراحی زیبایی طبیعت باشد. گردنبندها و حلقه‌های این برند به‌شدت مینیمالیستی هستند ولی درعین‌حال به شیک بودن و ظاهر آن‌ها هم دقت شده است. می‌توانید از این برند در فروشگاه‌های جواهرات ترکیه دیدار فرمایید.

بی پوینت (B Point)

بی پوینتCredit: lofficiel

یکی دیگر از برندهای معروف جواهرات ترکیه، برند بی پوینت است. این برند هم با استفاده از جادو مواد به خلق شگفتی‌های طبیعت بر روی جواهرات خودش پرداخته است. طراح این برند بیلگون دِرِلی (Bilgün Dereli)، از زندگی شهری و پویا در استانبول، همچنین زیبایی دریای سیاه استفاده کرده است. او علاقه شدیدی به طبیعت دارد و در همه طراحی‌های خودش احترام به طبیعت را اولین عنصر خودش قرار می‌دهد. ِدرِلی در مجموعه جدید خودش از مواد مختلفی استفاده کرده است ازجمله: سنگ‌های پیرید، لاپیز، کریستال‌هایی که با اضافه شدن کمی رنگ جلوه خاصی به جواهرات این طراح داده‌اند. حتماً طرح‌های او را دنبال کنید.

آیدا برگسِن (Aida Bergsen)

آیدا برگسِنCredit: AidaBergsen

آیدا برگسن یک مجسمه‌ساز است که هنر خودش را محدود به مرزهای مجسمه‌سازی نکرده است و سراغ جواهرات هم آمده است. بوتیکی که او دارد همانند گالری یک هنرمند است تا جواهرفروشی. او علاقه‌ای به استفاده از سنت‌ها در طراحی‌اش ندارد و به‌صورت جسورانه در طراحی‌های خودش دست به نوآوری و مدرنیته می‌زند، خط طراحی او از طبیعت الهام سرچشمه می‌گیرد. موجوداتی که خلاف عادت سایر طراحان هستند به گالری او هجوم آورده‌اند: سمندر، حشرات، گیاهان عجیب. او الهامات خودش را پر از رنگ و شیک خطاب می‌کند. او می‌گوید: طبیعت یک شاهکار بی‌پایان است، یک منبع الهام که تمام نمی‌شود، من دوست دارم در کنار تمام الهامات زیبا، نظرات و طرح‌های شخصی خودم را هم در جواهرات دخالت دهم. به آثار او سر بزنید.

اِک شیرین (Ece Şirin)

اِک شیرینCredit: professionaljeweller

نیرویی که در پشت طراحی‌های Ece Şirin قرار دارد، زنبورعسل است. او با گروهی از صنعت گران ترکیه‌ای جواهراتی را با الهام گرفتن از زنبورعسل تولید و خلق می‌کند. تمام جواهرات او دست‌ساز هستند. در مجموعه جواهرات او، می‌توانید به‌تمامی سیر تکاملی یک زنبورعسل دست پیدا کنید. از وقتی‌که در لارو است تا زمانی که از کندو به‌صورت حشره بالغ خارج می‌شود. حلقه‌ها و دستبندهای او در این فصل به‌عنوان پرطرفدارترین طرح‌های او و گوشواره‌های دم‌دار و گردنبندهای او همانند یک توصیه پزشکی برای شما هستند. این جواهرات از طلاهای 14 قیراط رزگلد به همراه تعداد بی‌شماری از الماس‌های سفید و قهوه در میان یاقوت‌های کبود و زمردی ساخته‌شده‌اند. او می‌گوید: زنبورها نمایندگان عشق و پاکی هستند. زنبور ملکه به‌تمامی انسان‌ها سلامتی روحی و جسمی را بدون هیچ دستمزدی می‌بخشد. می‌توانید در ترکیه از گالری او دیدن کنید.

بولگاری (Bulgari)

بولگاریCredit: lvmh

کسانی که به ترکیه می‌روند دوست دارند علاوه بر دیدن استعدادهای طراحان جواهرسازان ترکیه‌ای، مجموعه‌ای از سایر جواهرسازان دنیا را هم مشاهده کنند. برند مشهور ایتالیایی بولگاری در مرکز استانبول، فروشگاه خیره‌کننده‌ای دارد. فروشگاهی که مزین به لوسترهای بلوری است که مشتریان خاص خودش را بیشتر به خرید کردن، ترغیب می‌کنند. مجموعه Divas این برند، توسط بسیاری از زنان مشهور دنیا انتخاب‌شده و خریداری‌شده است. این مجموعه ازگل‌های پیچک و خمیده الهام گرفته‌شده است. در این جواهرات از طلاهای رزگلد، الماس و طلای سفید استفاده‌شده است.

وَن کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels)

وَن کلیف اند آرپلزCredit: vancleefarpels

مجموعه شاعرانه و بهاری برند وَن کلیف اند آرپلز الهام گرفته‌شده ازگل‌های بهاری و پروانه‌های مست شده روی این گل‌ها است. نام این مجموعه Frivole است. گردنبند، گوشواره و حلقه‌های طلای رزگلد، طلای سفید، غرق‌شده در یاقوت کبود را به همراه لباس‌های شیک تصور کنید. همانند گلبرگ‌هایی که در نسیم رهاشده‌اند به نظر خواهند رسید. می‌توانید در استانبول از این مجموعه هم دیدن کنید.

کارتیه (Cartier)

کارتیهCredit: christies

حرف پایانی در طراحی، کارتیه می‌زند. برند فرانسوی. سفر خودتان به دنیای جواهرات را می‌توانید با سفر به مجموعه جواهرات کارتیه از طبیعت خاتمه دهید. مجموعه‌ای که الهام گرفته از پلنگ‌ها است. این پلنگ یکی از عناصر قدیمی و 100 ساله، برند جواهرسازی فرانسوی است که برای آن‌ها الهام‌بخش بودن طبیعت و قدرت بی‌نهایت آن است. آخرین نسخه از این پلنگ به یاقوت، عتیق، الماس مزین شده است. این پلنگ را می‌توانید در حلقه‌های کارتیه مشاهده کنید. شما می‌توانید سری دیگری از جواهرات کارینه را در مقاله مجموعه‌ طلا و جواهرات کارتیه مشاهده کنید.

اگر به طراحی جواهرات علاقه‌مند هستید می‌توانید از مجموعه مقاله‌های صنعت طراحی جواهرات استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر