ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ شهر نا امن جهان از لحاظ گردشگری

باگذشت هرسال و پیشرفت‌های بشر، سفر به نقاط مختلف جهان راحت‌تر و آسان‌تر از آنچه که تصور می‌کنید انجام می‌شود

باگذشت هرسال و پیشرفت‌های بشر، سفر به نقاط مختلف جهان راحت‌تر و آسان‌تر از آنچه که تصور می‌کنید انجام می‌شود. ولی این بدین معنی نیست که شما برای هر جا که دلتان می‌خواهد یک بلیت تهیه کنید و سفر خودتان را آغاز کنید. شما باید قبل از اینکه به شهری بروید، باید مطمئن باشید که در آن شهر یا کشور امنیت شما تأمین‌شده خواهد بود تا بتوانید از سفر خودتان لذت ببرید. همراه بنیتا باشید تا با ده مقصد گردشگری منع شده از لحاظ نا امنی آشنا شوید.

ناامنیCredit: toptenscentral

در سال 2015، شهرهایی وجود دارند که شما نباید به هیچ‌وجهی به آن‌ها سفر کنید. ما این شهرها را تحت عنوان خطرناک‌ترین و ناامن‌ترین شهرهای جهان نام‌گذاری کرده‌ایم. شاید برای شما تصاویر شگفت‌انگیز و زیبایی از این مناطق نشان داده باشند ولی شما بدانید که در پشت همه این مناطق زیبا خطرهایی همانند: دزدی، حمله به شما، تجاوز، ربوده شدن یا حتی شلیک گلوله به شما قرارگرفته باشد

10- کِیپ‌تاون – افریقای جنوبی

کیپ‌تاون ازجمله مناطقی است که جاذبه‌های دیدنی فراوانی در خود دارد. درواقع به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در تمام دنیا شناخته می‌شود؛ اما این به این معنی نیست که امنیت کامل در این شهر حکم‌فرما باشد. کیپ‌تاون بالاترین جنایات و جرائم را در افریقای جنوبی دارد. در این شهر گردشگرانی بوده‌اند که توسط مهاجمان ربوده‌شده‌اند و درازای باج‌گیری آزادشده‌اند. معمولاً در این شهر گشودن آتش به روی مخالفان جناح های مختلف کار عادی و هرروزه است. هیچ قانون خاصی برای مقابله با قتل و غارت در این شهر وجود ندارد. برای کسانی که دوست دارند به افریقای جنوبی بروند، پیشنهاد می‌کنیم در مورد تصمیم خودشان تجدیدنظر کنند.

9-سیُوداد خوارِز – مکزیک (Ciudad Juarez, Mexico)

سیوداد خوارز در رتبه اول بدترین شهرهای مکزیک قرار دارد. این شهر در مرز جنوبی ایالات‌متحده قرارگرفته است. این شهر به قطب معاملات مواد مخدر و همچنین قاچاقچیان بین مکزیک و امریکا شناخته می‌شود. این شهر پر از قاچاقچیان و معامله‌کننده‌های مواد مخدر هستند که در سطح شهر رفت و آمد و خریدوفروش می‌کنند. گروه‌های جنایتکار در این شهر بیشتر از مردم عادی حضور دارند. نرخ قتل در این شهر 13 به صد هزار است. ازجمله جرائمی که در این شهر به وقوع می‌پیوندد، قتل، معامله مواد مخدر، سلاح، آدم‌ربایی و همچنین جرائم سازمان‌یافته است. این جنایات کاملاً رایج و روزمره هستند.

8- ریودوژانیرو – برزیل

ریو دومین شهر بزرگ برزیل است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ازجمله زیبایی‌های آن طبیعت دست‌نخورده و سواحل آن است. ولی همه زیبایی‌های آن زیر سایه قاچاق و معاملات مواد مخدر زیبایی خودش را از دست خواهد داد. در این شهر قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته به شکل عجیبی زیاد شده است. در برخی شهرستان‌ها گروه‌های مجرم به حدی قدرت دارند که کنترل آن ناحیه را به دست گرفته‌اند. در برخی از شهرستان‌ها در حدود 30 نفر در هفته براثر درگیری‌ها جان خودشان را از دست می‌دهند.

 

ناامنی

Credit: toptenscentral

7- گواتمالا

یکی از دلایلی که گواتمالا را در لیست ده‌تایی ما قرار داده است فقر فلج‌کننده آن است. بسیاری از مردم این شهر در فقر کامل به سر می‌برند و معمولاً برای گذران زندگی خودشان حاضر هستند دست به هر کاری بزنند، قتل، دزدی، آدم‌ربایی و هر کاری که بتوانند بدهی های خودشان را پرداخت کنند. در این شهر شما نمی‌توانید به هیچ گروه سنی خاصی اعتماد داشته باشید، کودکان و نوجوانان از همان دوران به سمت گروه‌های جنایتکار کشیده می‌شوند و تبدیل به جنایتکار می‌شوند. ازجمله جنایت‌هایی که در این شهر به وقوع می‌پیوندد: جیب‌زنی، قتل؛ آدم‌ربایی و همچنین جرائم سازمان‌یافته است.

6- آکاپولکو – مکزیک (Acapulco, Mexico)

دومین شهری از مکزیک است که در لیست ده‌تایی ما قرار دارد. این شهر به‌مراتب از دوست قدیمی خودش در مرز جنوبی مکزیک خطرناک تر است. عادی‌ترین جنایت در این شهر قتل است. 142 نفر به ازای صد هزار نفر به‌وسیله قتل کشته می‌شوند. نرخ بالای جرائم، قتل و همچنین نفوذ گروه‌های مواد مخدر باعث شده است که این شهر تبدیل به یکی از ناامن‌ترین نقاط دنیا شود. اگر دوست دارید به مکزیک بروید این دو شهر را از لیست بازدیدهای خودتان خط بزنید.

5- موگادیشو – سومالی

موگادیشو یکی از خطرناک‌ترین شهرستان‌های جهان و همچنین سومالی است. موگادیشو در سال 1991 به‌صورت کامل از هم پاشید و از آن روزبه بعد هیچ‌وقت امنیت در این کشور برپا نشد. شهری که در ناامیدی و بی‌نظمی کامل اداره می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی القاعده در این شهر قرار داشت که در سال 2007 با مبارزات اتحادیه افریقا موفق به ترک دادن آن‌ها از این شهر شدند. به‌هرحال این روزها کمی اوضاع این کشور بهبودیافته است اما باید محتاط‌تر بود.

ناامنی

4- بغداد

بغداد هیچ‌وقت به‌عنوان یک مقصد گردشگری امن برای مسافران شناخته نمی‌شد، اما پس ازجمله امریکا به عراق و بغداد نظم باقی‌مانده در این شهر به‌کل از بین رفت و تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شد. در این شهر شما روزانه می‌توانید عملیات تروریستی و ترور را مشاهده کنید. به علت نبود قانون متحد، در این شهر شما هرلحظه ممکن است موردحمله و ربوده شدن قرار بگیرید. زیرساخت‌های این شهر در جنگی که امریکا در این منطقه برای امنیت بیشتر به پا کرد به‌کل نابودشده است. قطعاً اگر می‌خواهید به بغداد بروید بهتر است راهتان را کج کنید.

3- کاراکاس

کاراکاس یکی از معروف‌ترین شهرهای ناحیه ونزوئلا است. ونزوئلا کشوری است که گردشگران زیادی را سالانه به خودش جذب می‌کند ولی این قضیه در مورد تمامی شهرهای آن صادق نیست. شهر کاراکاس نقطه سیاهی در گردشگری این کشور محسوب می‌شود. جنگ‌های داخلی در این شهر، مبارزه‌های گروه‌های مواد مخدر با همدیگر باعث به وجود آمدن قتل و کشتارهای بی‌سابقه شده است. در سال 2008، حدود 600 نفر در یک درگیری باندهای مواد مخدر در یک ساعت کشته شدند که این شهر را به‌عنوان اولین شهر قاتل در جهان معروف شود. در این شهر جنایت یکی از کارهای عادی است که هرکسی می‌تواند انجام دهد. حمل سلاح در این شهر آزاد است.

2- کابل

افغانستان بیش از یک دهه است که درگیر جنگ‌های داخلی و خارجی بوده است. باوجود دخالت‌های گروه‌های خارجی همانند سازمان ملل، کشورهای مجاور، امریکا هنوز این کشور شاهد صحنه درگیری گروه‌های تروریستی است. کابل همانند یک‌خانه برای تمامی گروه‌های تروریستی است که برای برنامه‌ریز و استراحت خودشان در اینجا به دورهم جمع می‌شوند. شما در هر دقیقه‌ای که در این شهر هستید می‌توانید به‌وضوح صداهای انفجار در محل‌های مهم شهر را بشنوید. در سال 2014 و ماه نوامبر، 3200 نفر در عملیات تروریستی کشته شدند. کابل به‌عنوان دومین شهر خطرناک جهان در لیست ما قرار می‌گیرد. از رفتن به کابل در هر شرایطی خود داری کنید.

1- سن پدور – هندوراس (San Pedro Sula, Honduras)

سن پدرو در صدر لیست خطرناک‌ترین شهرها و ناامن‌ترین مقاصد گردشگری قرارگرفته است. یکی از خشونت‌آمیزترین نقاط جهان سن پدرو است. مشکلی که در این شهر وجود دارد آمار بالای جرائم آن همانند قتل و کشتار در سطح شهر است. در سال گذشته، بر اساس آمار غیررسمی در حدود 169 نفر از صد هزار نفر در اثر قتل در این شهر کشته‌شده‌اند. قاچاق اسلحه، مبارزه‌های خیابانی توسط گروه‌های خلافکاری و قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه ازجمله دلیل‌های قتل و کشتار در این شهر محسوب می‌شود. اقتصاد مریض و دولت فاسد ازجمله عواملی است که باعث شدت یافتن این ناامنی‌ها شده است. هرروز در این شهر جنایت‌ها افزایش می‌یابد.

برای آشنایی با خطرناک‌ترین کشورها می‌توانید به خطرناک ترین کشورها برای سفر مراجعه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان