ماهان شبکه ایرانیان

این مرد شغل خودش را رها کرد تا جان ۵۰۰ نفر را نجات دهد

مردی در بمبئی به‌تنهایی مشعل انسان‌دوستی را به‌واسطه شغلی که در آن فعالیت دارد به دست گرفته است

مردی در بمبئی به‌تنهایی مشعل انسان‌دوستی را به‌واسطه شغلی که در آن فعالیت دارد به دست گرفته است. ویجی تاکور (Vijay Thakur) کسی است که داستان شگفت انگیزش در صفحه رسمی انسانیت در بمبئی و فیس‌بوک، 6 ماه پیش منتشر شد. راننده تاکسی که به همشهری‌های محتاج خودش برای رساندن آن‌ها به بیمارستان هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند. در داستان زندگی او می‌توانیم به تصمیمش برای خارج شدن از کار مهندسی که به‌شدت او را اذیت می‌کرد اشاره‌کنیم، بعد از آن اتفاق او تصمیم می‌گیرد در زندگی کسانی که می‌تواند دخیل باشد تغییرات مثبتی به وجود آورد. همراه بنیتا باشید.

 

داستان زندگی او:

ویجی تاکور

Credit:lifehack

یک‌شب زن باردار من، ناگهان درد عجیبی در ناحیه شکم خودش احساس کرد. ساعت 3 شب بود و هیچ تاکسی برای ما و رساندنمان به بیمارستان توقف نمی‌کرد. باوجود التماس من برای نگاه‌داشتن تاکسی، کسی اعتنایی به من نکرد. در آن زمان من در لارسن مهندس بودم و در ماه در حدود شصت و پنج هزار روپیه دریافت می‌کردم. من آن شب فهمیدم که پول همه‌چیز برای آدم نیست. وقتی قادر نخواهی بود یک تاکسی برای خودت بگیری. آن شب براثر دردی که همسر من داشت کودک ما سقط شد و این‌یک نقطه عطف در زندگی من بود. من از آن روز کار خودم را ترک کردم و به رانندگی تاکسی روی آوردم، من در حال حاضر به‌عنوان کسی که آمبولانس رایگان بخواهد شناخته می‌شوم. تمام افرادی که نیاز دارند به بیمارستان بروند، من رایگان آن‌ها در هر ساعت شب به مقصد می‌رسانم. شاید درامد من در ماه ده هزار روپیه باشد ولی از آن روزهایی که مهندس بودم شادتر هستم.

 

ویجی تاکورCredit:lifehack

نکته‌ای که در سخنان این مرد وجود دارد این است که او همچنان بامحبت در مورد همه مردم شهر خودش صحبت می‌کند و هیچ کینه‌ای از آن‌ها به دل نگرفته است. این دلیلی است که او را در مسیر خیرخواهی نگاه داشته است. او همچنان نسبت به همسایگان خودش دلسوزی و مهربانی دارد. ما از او فهمیدیم که چقدر سخت است یک تاکسی در بمبئی بگیرید و چه آسان است کودک خودتان را در کشور خودتان از دست بدهید.

هزینه تاکسی در هند

گرفتن تاکسی در هند کار آسانی است. همه مردم این کشور تا خارجی‌ها، همیشه می‌توانند برای رسیدن به مقصدهای خودشان از تاکسی استفاده کنند و ولی روی دیگر سکه این است که بیشتر کسانی که به شما در مورد سفر به هند توصیه‌های سفر می‌کنند اشاره دارند که گرفتن تاکسی در این شهر کاری سخت و دشوار است و این کم‌لطفی بزرگی در حق رانندگان تاکسی هند است.

در بیشتر موارد رانندگان تاکسی از شهروندان و ساکنین هند بیشتر از سایرین هزینه دریافت می‌کنند و مشاهده‌شده است که آن‌ها در طول کل مسیر به بحث با راننده تاکسی می‌پردازند. به نظر آن‌ها پول کمتر بهتر از سواری ایمن و راحت است. تاکور این مشکل را می‌دانست. او در آن شب دوست داشت برای همسر باردار خودش تاکسی که ایمن باشد بگیرد، معمولاً در هند زنان برای پیدا کردن تاکسی همیشه دچار مشکل می‌شوند، به همین دلیل وجود تاکسی‌های مخصوص بانوان یک خلأ بزرگ در حمل‌ونقل هند است. به گفته تاکور اعتماد بین مردم و تاکسی‌دارها به‌شدت کاهش‌یافته است. به‌گونه‌ای که زنان حامله در سراسر بمبئی با او تماس می‌گیرند تا با او به بیمارستان بروند. این کار شاید برای دور زدن هزینه‌ها و زحمت گرفتن تاکسی برای یک زن حامله باشد.

زندگی‌های بی‌شماری نجات داده‌شده‌اند

بر اساس آماری که تاکور به ما می‌دهد او تابه‌حال توانسته است در حدود 500 زن حامله که اغلب آن‌ها جوان بوده‌اند را به بیمارستان برساند و جان آن‌ها و فرزندانشان را نجات دهد. باورکردنی نیست. ولی باکمی دقت در آمار می‌توانیم به گفته‌های او اعتماد کنیم. 30 درصد زنانی که در هند حامله می‌شوند در معرض سقط‌جنین قرار دارند و این آمار 10 درصد بیشتر از همه زنان در سایر نقاط دنیا است.

ویجی تاکور

Credit:lifehack

تاکور و دیگر دوستان او به زنان باردار شهرستان خودش سواری رایگان می‌دهد تا در کاهش آمار بالای سقط‌جنین‌های طبیعی در هند کمک کرده باشد. این کار و کمک‌های او مختص به زنان باردار نیست، او به همه‌کسانی که دچار تصادف درراه شد باشند، کودکان و افرادی که بیماری دارند کمک می‌کند و همه این‌ها دلیلی بر قلب بزرگ و مهربان او هستند. او به هرکسی که احساس نیاز کند کمک می‌کند و پایش را روی ترمز می‌گذارد. 

تاکور یک قهرمان است

این‌که او توانسته است مهربانی و دوست داشتن را که روزی به آن محتاج بود را به همه مسافرانش هدیه دهد کار بزرگی است. او نشان داد که انسانیت هنوز زنده است. او با انسانیت خودش به مردم، اختصاص دادن وقت و توجه خودش به آن‌ها نشان داد که همیشه امیدواری به وضعیت بهتر می‌تواند کارساز و مؤثر باشد. از همه مهم‌تر این است که او از کاری که درآمدی بهتر، مرتبه شغلی بهتری داشت دست کشید و به رانندگی تاکسی و حفظ جان مردم روی آورد، پول همیشه همه‌چیز نیست.

ویجی تاکورCredit:lifehack

درسی که تاکور به همه ما آموخت این است که زندگی بیشتر از آنکه بر پایه پول و ثروت بگردد، بر اساس لطف و مهربانی انسان‌ها به هم استوار است. هرچقدر می‌توانید به هم نوع خودتان کمک کنید که بر اساس گفته‌های ادیان مختلف و اسلام، نجات جان یک انسان نجات بشریت است.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان