بازگشت ۱۲ بازیگر ایرانی جم به کشور

اتفاق نامبارکی که مدتی است در سینمای ایران رخ داده خروج برخی از بازیگران و دیگر عوامل ساخت فیلم‌ها از کشور و پیوستن آن‌ها به شبکه‌ی «جم» بود. این اتفاق دلایل گوناگونی داشت. اما الآن به نظر می‌رسد که بسیاری از آنان از اقدام خود پشیمان‌اند. «حجت‌الله ایوبی» از بازگشت ۱۲ نفر از آنان به کشور سخن گفت. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

اتفاق نامبارکی که مدتی است در سینمای ایران رخ داده خروج برخی از بازیگران و دیگر عوامل ساخت فیلم‌ها از کشور و پیوستن آن‌ها به شبکه‌ی «جم» بود. این اتفاق دلایل گوناگونی داشت. اما الآن به نظر می‌رسد که بسیاری از آنان از اقدام خود پشیمان‌اند. «حجت‌الله ایوبی» از بازگشت 12 نفر از آنان به کشور سخن گفت. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مدتی بود که موج رفتن بازیگران مختلف، به‌خصوص بازیگران زن به شبکه‌ جم بسیار زیاد شده بود. چندی پیش نیز خبری با تیتر یک بازیگر زن دیگر نیز به شبکه جم پیوست در فضای مجازی و غیرمجازی پخش شد. این مطلب را می‌توانید در بنیتا بخوانید.

اما گویا این موج متوقف شده و برخی از رفتگان هوای وطن کرده‌اند. برنامه «متن حاشیه» در این هفته به همین موضوع پرداخته بود. در بخشی از برنامه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی روی خط آمد و درباره‌ی سرنوشت بازیگران جم و نیز در خصوص جزئیات خروج آن‌ها و حضور در شبکه‌های ماهواره‌ای صحبت کرد.

حجت الله ایوبی

او گفت: «این موضوع یک حادثه تأسف‌بار بود. با تبلیغات در داخل و خارج، موجی در کشور متأسفانه اتفاق افتاد که عده‌ای فکر می‌کردند در خارج از مرز‌های ایران ممکن است خبرها و زندگی بهتری در انتظار آن‌ها باشد.»

ایوبی ادامه داد: «تقریباً همه کسانی که رفتند بازیگران و عوامل شناخته شده در سینما نبودند. با رفتن آن‌ها من متنی را نوشتم به‌عنوان کسی که تجربه دارد و فضای خارج کشور را می‌شناسد. به آن‌ها گفتم خبری نیست حتی اگر خبری باشد، آن‌ها بعد از مدتی پشیمان خواهند شد. بعد از انتشار این نامه آرام‌آرام پشیمانی شروع شد. به نظرم این نامه تیر خلاصی بود برای کسانی که امیدهای واهی داشتند.»

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: «از مدتی قبل چند نفر از این افراد با سازمان سینمایی تماس داشتند بخش‌ حراست ما برخورد خوبی با آن‌ها داشت. راه بازگشت به خانه پدری را به روی آن‌ها نبندیم. همکاری خوبی در بخش‌های مختلف نظام صورت گرفت که آن‌ها برگردند چراکه ما یک نظام اسلامی هستیم.»

بنا به گفته‌ی ایوبی تاکنون 12 نفر از این بازیگران به کشور بازگشته‌اند و با بخش‌های مختلف صحبت داشته‌اند. بسیاری از آن‌ها از کارشان پشیمان بودند.

ایوبی در مورد برخوردی که با آنان خواهد شد، اظهار داشت: «اینکه با آن‌ها چه برخوردی خواهد شد فقط وظیفه سازمان سینمایی نیست و برخورد تشویقی با آن‌ها نخواهد شد. در این کشور همیشه امکانات بهتر تنها برای بازیگران، هنرمندان و اساتید نیست اگر به جایی رسیده‌ایم از سرمایه ملی استفاده شده است.»

بنا بر چیزی که ایوبی عنوان کرد، مجازات‌هایی هم در انتظار این افراد خواهد بود. وی گفت: «قرار نیست فرش قرمز پهن کنیم برای کسانی که مرتکب خطا شدند و مشوقی برای دیگران باشیم و اینکه چه برخوردی خواهیم کرد فراتر از سازمان سینمایی است. نباید آن‌ها انتظار داشته باشند زمانی که برمی‌گردند در تلویزیون و سینما به راحتی کار کنند.» 

حجت‌الله ایوبی در پایان این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: «ما در تعامل با دستگاه‌های مختلفی هستیم که در این کشور کار آن‌ها رصد کردن است و نگاه آن‌ها منافع ملی حفظ و حراست از ارزش‌های حاکم بر کشور است و برای این بازیگران تصمیم گرفته خواهد شد.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر