۲۰ فیلمی که باید در پاییز ۲۰۱۶ ببینید [قسمت اول]

جشنواره‌هایی پاییزی در حال شروع شدن هستند و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که فصل فیلم‌های تابستانی به پایان رسیده است

جشنواره‌هایی پاییزی در حال شروع شدن هستند و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که فصل فیلم‌های تابستانی به پایان رسیده است. ده‌ها فیلم جالب و هیجان انگیز در طی ماه‌های آینده وارد سینماها می‌شوند و فصل فیلم‌های خوب پاییزی شروع شده است. گزارشی از جشنواره‌ی فیلم تورنتو در سال 2016 را ببینید. ما 20 فیلمی که انتظار می‌رود امسال از بقیه فیلم‌های پیشی بگیرند را انتخاب کرده‌ایم. با بنیتا همراه باشید تا آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

1- آلوده شده (sully)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

بله ما هم مانند شما قبول داریم که کلینت ایستوود (Clint Eastwood) اخیرا فیلم‌های ضعیفی را کارگردانی کرده است. اما فیلم تک تیر انداز آمریکایی (American Sniper) او هم از نظر انتقادی و هم از نظر تجاری، به نوعی بازگشتش به دنیای ساخت فیلم‌های خوب محسوب می‌شود. شاید حضور این فیلم در فستیوال فیلم تورنتو نشانه خوبی نباشد اما ایده بازی تام هنکس (Tom Hanks) در نقش کاپیتان چلسی سالنبرگر (Chesley Sullenberger) آنقدر خوب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

2- جادوگر بلر (The Blair Witch)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

فیلم پروژه جادوگر بلر که در سال 1999 ساخته شد به قدری جالب و میهج بود که جزو آن دسته فیلم‌هایی طبقه بندی می‌شود که یک بار در طول زندگی ساخته می‌شوند. فیلم کتاب سایه‌ها: جادوگر بلر 2 که یک سال بعد از آن ساخته شد ناموفق بود و فروش بسیار پایینی داشت. اما اگر یک نفر در دنیا باشد که بتواند حق امتیاز یک فیلم را زنده کند بدون شک آن یک نفر کسی نیست جز آدام وینگارد (Adam Wingard) کارگردان و سایمون برت (Simon Barrett) نویسنده که فیلم‌های موفقی مانند You’re Next و The Guest را در کارنامه هنری و کار تیمی خود دارند. آن‌ها این فیلم را با فن بازیگری و متدهای افزایش فروش و به نوعی شایسته این مجموعه فیلم، تهیه و کارگردانی کرده‌اند‌.

3- ملکه کاتوه (Queen of Katwe)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

یکی از هیجان انگیز‌ترین فیلم‌های دارم این فصل محصول شرکت دیزنی و به کارگردانی میرا نایر (Mira Nair) است او فیلم‌هایی مانند Salaam Bombay و Monsoon Wedding را نیز کارگردانی کرده است. در این فیلم برنده اسکار یعنی لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) و دیوید اویلوو (David Oyelowo) بازی می‌کنند. این فیلم بر اساس داستان واقعی و زندگی یک شطرنج باز اهل اوگاندا است.

4- فیلم سیزدهم (The 13th)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

کارگردان فیلم موفق و معرف سِلما این بار با کارگردانی فیلم سیزدهم بازگشته است. این فیلم مستند در مورد تبعیض نژادی در زندان‌های ایالت متحده آمریکاست و با نگاهی عمیق آن را به تصویر کشیده است. در واقع این فیلم بر اساس متمم سیزدهم قانون نامگذاری شده و در حال حاضر تاریخ ساز شده است. این فیلم اولین فیلم غیر داستانی است که در فستیوال فیلم نیویورک افتتاح خواهد شد و بعد از آن در شبکه خانگی نت فلیکس (Netflix) و سینماها به نمایش در خواهد آمد.

5- فیلم زنان خاص (Certain Women)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

این فیلم داستان زندگی سه زن با اراده به نام‌های بث با بازی کریستن استوارت (Kristen Stewart)، جینا با بازی میشل ویلیامز (Michelle Williams) و لورا با بازی لورا درن (Laura Dern) است. آن‌ها پس از مدتی باهم زندگی کردن تصمیم می‌گیرند راهشان را از یکدیگر جدا کرده و به دنبال سرنوشتشان بروند.

6- فیلم چشم و هم چشمی (Keeping Up with the Joneses)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

همه فیلم‌ها که نباید در مورد تاملات متفکرانه در جامعه معاصر باشد، گاهی اوقات حتی در پاییز امسال ممکن است دوست باشید یک فیلم کمدی ببینید.گرگ موتولا (Greg Motolla) این فیلم را کارگردانی کرده است و داستان زندگی زوجی حومه نشین با بازی آیلا فیشر (Isla Fischer) و زک گالیفیاناکیس (Zac Galifianakis) است که در می‌یابند همسایگان به ظاهر خوب آن‌ها یعنی گل گدوت (Gal Gadot) و جان هام (Jon Hamm) جاسوسان دولتی هستند و به طور ناخواسته درگیر یک ماجرای جاسوسی بین‌المللی می‌شوند.

7- مهتاب (Moonlight)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

عنوان این فیلم یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های پاییز امسال است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بری جنکینز (Barry Jenkins) برعهده داشته و در 3 بخش روایت شده است. این فیلم داستان زندگی سخت مردی سیاهپوست را روایت می‌کند که در سال‌های 1980 میلادی و در میامی زندگی می‌کند. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان نائومی هریس (Naomie Harris)، جانل مونی (Janelle Monáe)، آندره هلند (Andre Holland) و ماهارشالا علی (Mahershala Ali) را نام برد.

8- فیلم راه رفتن طولانی بین دو نیمه بیلی لین (Billy Lynn’s Long Halftime Walk)

فیلم جدید 2016

این فیلم برگرفته شده از پرفروش‌ترین رمان بن فانتین (Ben Fountain) است وکارگردانی آن را آنگ لی (Ang Lee) بر عهده داشته است. این فیلم داستان زندگی سربازی را روایت می‌کند که در عملیاتی در جنگ عراق نجات یافته است و در طول فیلم فلش بک‌هایی به زمان جنگ زده می‌شود. از جمله بازیگران آن می‌توان کریستن استوارت (Kristen Stewart)، وین دیزل (Vin Diesel)، استیو مارتین (Steve Martin)، گرت هدلاند (Garrett Hedlund)، تیم بلیک‌ نلسون (Tim Blake Nelson)‌ و کریس تاکر (Chris Tucker) را  نام برد.

9- فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

این فیلم برگرفته از یکی دیگر از کتاب‌های جی.کی.رولینگ (J.K. Rowling) بوده و ادی ردمین (Eddie Redmayne) نقش اصلی آن را بر عهده دارد.

10- فیلم منچستر در کنار دریا (Manchester by the Sea)

فیلم جدید 2016Credit: Imdb

نویسندگی و کارگردانی این فیلم را کنت لونرگان (Kenneth Lonergan) بر عهده داشته است. فیلم You Can Count on Me این کارگردان در سال 2000 جزو نامزدهای اسکار معرفی شد. اما ساخت فیلم دیگرش به نام Margaret با کمی مشکل مواجه شد. این فیلم هیچ ابهامی نداشت و در پیش نمایش با استقبال عمومی مواجه شد. از ستارگان این فیلم می‌توان کیسی افلک (Casey Affleck) کایل چندلر (Kyle Chandler) و میشل ویلیامز (Michelle Williams) را نام برد.

در قسمت بعدی معرفی 20 فیلمی که باید در پاییز 2016 ببینید با ما همراه باشید. همچنین اگر از طرفداران مراسم اسکار هستید مقاله "پیش بینی بخش‌های مختلف اسکار 2017؛ از بهترین فیلم تا بهترین بازیگر" را از دست ندهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان