شما باور نخواهید کرد که زنان به چه میزان بیشتر از مردان کار می ‌کنند

به نظر می‌رسد که ماندن تا دیروقت در سر کار هیچ‌وقت به بدی حال حاضر نبوده است. طبق گزارشی جدید زنان معمولاً ۱۳ دقیقه بیشتر از همکاران مرد خود کار می‌کنند. بااین‌حال این وضع در خارج از آمریکا بدتر هم می‌شود. در سایر نقاط دنیا، زنان به‌طور میانگین روزانه ۵۰ دقیقه بیشتر از مردان کار می‌کنند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

به نظر می‌رسد که ماندن تا دیروقت در سر کار هیچ‌وقت به بدی حال حاضر نبوده است. طبق گزارشی جدید زنان معمولاً 13 دقیقه بیشتر از همکاران مرد خود کار می‌کنند. بااین‌حال این وضع در خارج از آمریکا بدتر هم می‌شود. در سایر نقاط دنیا، زنان به‌طور میانگین روزانه 50 دقیقه بیشتر از مردان کار می‌کنند. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

این آخرین گزارش شکاف جنسیتی در سال 2016 است که نتایج ناامیدکننده‌ای با خود به همراه دارد. شکاف جهانی میان زنان و مردان از پرداخت دستمزد گرفته تا مسائل سیاسی و حتی شمار کارکنان فارغ‌التحصیل زن، در طول 170 سال گذشته هرگز کاهش نیافته است.

زنان شاغل

طبق برآورد گزارش سال گذشته این شکاف جنسیتی به 2133 واحد رسیده بود. بااین‌حال هم‌اکنون این شکاف 2186 واحد است. باید گفت که جهان در حال حرکت در مسیری اشتباه است.

برای مثال، در کشورهای هند، پرتغال و استونی، زنان به‌طور میانگین 50 روز بیشتر از همکاران مرد خود کار می‌کنند. حتی در بریتانیا، زنان به‌طور میانگین روزانه 16 دقیقه بیشتر از مردان کار کرده و در کل یک سال 12 روز بیشتر از آن‌ها کار می‌کنند. در مقام مقایسه، 13 دقیقه کار بیشتر از سوی زنان در آمریکا نیز موجب می‌شود تا زنان این کشور نسبت به همتان مذکر خود 10 روز بیشتر کار کنند.

زنان شاغل

اوضاع وقتی بدتر می‌شود که شما تنها قرار است برای مدت‌زمانی که در سر کار هستید دستمزد دریافت کنید. این مبلغ شامل ساعات بی‌شماری که زنان مشغول به انجام کار بدون دستمزد نظیر مراقبت از کودک و یا انجام کارهای خانه هستند، نمی‌شود. برای مطالعه‌ی بیشتر به مقاله‌ی خاطرات یک مادر کارمند مراجعه کنید. زنان در آمریکا، هر روز 50 دقیقه کار بدون دستمزد انجام می‌دهند. درحالی‌که تعداد دقایق کار بدون دستمزد مردان 32 دقیقه است که شکاف 18 دقیقه‌ای را رقم می‌زند؛ اما در کشوری نظیر ترکیه، این شکاف بسیار زیاد است. زنان در این کشور 75 دقیقه کار بدون دستمزد در برابر 24 دقیقه کار بدون دستمزد مردان انجام می‌دهند؛ یعنی 51 دقیقه کار بدون دستمزد در هر روز.

شکاف جنسیتی

اگرچه ممکن است اجرای یک برنامه انقلابی به‌منظور کاهش شکاف جنسیتی برای یک نفر بسیار دشوار باشد، اما راه‌های ساده‌ای وجود دارد تا این فرد این شکاف را به حداقل برساند. برای مثال یک خانم می‌تواند از همسر خود درخواست کند تا ظرف‌های شام را بشوید. یا اینکه از کودک برای چند ساعت مراقبت کند. این موضوع کمی می‌تواند به خود فرد نیز بستگی داشته باشد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان