چگونه با دوستان جدید و قدیمی رفتار کنیم؟

اگر می‌خواهید دوستان جدید پیدا کنید و یا به دوستان قدیم دوباره نزدیک بشوید با بنیتا همراه باشید.

اگر می‌خواهید دوستان جدید پیدا کنید و یا به دوستان قدیم دوباره نزدیک بشوید با بنیتا همراه باشید.

روابط دوستی مهم‌ترین ارتباط انسان‌ها با یکدیگر است. پیدا کردن عشق امروزه می‌تواند کاربسیار سختی باشد حتی سخت‌تر از انتخاب یک دوست جدید. به هر حال  انتخاب هر دوی آن‌ها بسیار دشوار است اما این دشواری دلیلی بر این نیست که  نتوانیم دوستان خوبی داشته باشیم و مجبور به یک عمر تنهایی هستیم. از آن‌ جایی که انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است٬ دوستان نقش مهمی در شادی و سلامتی روحی ما دارند اما خوب است بدانیم لازم نیست حتماً تنها باشیم تا احساس تنهایی کنیم .

نسل جوان جامعه امروزه با توجه به فراگیر شدن روزانه‌ی شبکه‌های اجتماعی شانس ارتباط و اشتراک‌گذاری عکس‌ها و خرفهای خود را با صد‌ها و یا حتی هزاران نفر دیگر را دارند اما بر خلاف ظاهرش  طبق نظرسنجی‌ها از مردم آمریکا٬ اکثریت بر این نظر هستند که سبک زندگی جدید باعث تنها‌تر شدن انسان‌ها شده‌ است و جوانان از ارتباطات و دوستان خود رضایت کامل ندارند و در پیدا کردن دوست جدید مشکل دارند و یا احساس می‌کنند دوستان قدیمی آن‌ها را رها کرده‌اند.

دوستان جدید پیدا کنیم

اما با توجه به اهمیت روابط دوستی برای انسان‌ها٬ این روند برای سلامتی روحی ما بسیار نگران کننده است. ارتباط با خانواده٬ آشنایان٬ روابط رمانتیک و البته دوستان صمیمی یکی از بخش‌های مهم زندگی هر انسانی‌ است که می‌تواند اثرات بسیاری در سبک زندگی‌اش داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید متاسفانه ساختن و حفظ یک رابطه‌ی دوستی کار بسیار دشوار اما شدنی است. برای هر کس مهم است که بداند چگونه می‌توان روابط دوستی جدیدی ایجاد کرد و این که چگونه می‌توان دوستان قدیمی را راضی و خوش‌حال نگه ‌داشت. خوشبختانه ما تصمیم گرفتیم برخی از راه‌های خلاقانه و علمی‌ برای انجام این کار را به شما معرفی کنیم٬ شما می‌توانید این روش‌ها را جایگزین روش‌های قدیمی خودتان بکنید و با مقایسه‌‌ی این دو ببینید که چقدر این روش‌ها مفید‌تر و کارآمد‌تر خواهند بود.

1- سخت نگیرید

اگر دوستان شما را به جمع جدیدی دعوت می‌کنند که افراد زیادی را نمی‌شناسید. به خودتان  سخت نگیرید٬ بروید و از ملاقات با افراد جدید لذت ببرید.

2- خودتان باشید

زمانی که شما در پی علایق و سرگرمی‌های خودتان باشید احتمال این که فردی با همین خصوصیات را ملاقات کنید بسیار بیشتر است. پس در کلاس‌های هنری٬ ورزشی یا هر رشته‌ی دیگری که علاقه دارید ثبت نام کنید و در کنار لذت بردن از این فعالیت‌ها به دنبال دوستان جدید نیز بگردید.

3- صمیمی و بی ریا باشید

دوستان خوب پیدا کنیم

زمانی که تازه در اول آشنایی با افراد هستید به جای صحبت از آب و هوا و چیز‌های بی‌ارزش سعی کنید عمیق‌تر و صمیمی‌تر به صحبت کردن بپردازید. اگر شما به سرعت با کسی ارتباط برقرار کنید این برای آن فرد بسیار با معنی و با ارزش است که دوست جدیدی پیدا کرده که به سرعت با او صمیمی شده. اگر در ایجاد ارتباط صمیمی مشکل دارید می‌توانید از سوالات هیجان‌انگیز شروع کنید. برای مثال می‌توانید بپرسید اگر می‌توانستید یک توانایی را برای خودتان انتخاب کنید٬ آن چه چیزی بود؟

4- با دوام باشید

در حالی که هر کسی جرات انجام این کار را ندارد شما سعی کنید در دوستی خود با ثبات باشید. به دفتر کار دوستان خود گل بفرستید٬ آن‌ها را به کنسرت دعوت کنید. با پرسیدن سوال‌هایی با جواب  بله و خیر از آن‌ها درخواست کنید که با شما به کافه یا برای صرف غذا همراه شوند و همیشه بعد از ملاقات بگویید که زمان خوبی را سپری کردید

5- هدف داشته باشید

ارتباط جدید برقرار کنید

ممکن است خنده‌دار باشد اما  دفعه‌ی بعدی که به مهمانی می‌روید با خودتان قرار بگذارید مثلا 3 دوست جدید پیدا کنید یا حتی یکی. به این ترتیب شما در پیدا کردن دوست و ایجاد ارتباطات عمیق‌تر بهتر خواهید شد و دیگر فقط به دیگران با لبخند نگاه نخواهید کرد.

6-  خنده‌روی باشید

به طور جدی باید بدانید که لبخند زدن یک تاکتیک مهم در ایجاد ارتباط صمیمی با دیگران است. لبخند زدن باعث می‌شود از خودتان بیرون بیایید و با دیگران در ارتباط باشید. همچنین افرادی که همیشه لبخند بر لب دارند انسان‌های مهربان‌تر و خوش‌حال‌تری هستند که نتیجه تبدیل به فردی می‌شوید که راحت‌تر می‌توان به شما نزدیک شد.

7- برداشت شخصی نکنید

همه‌ی ما می‌دانیم برخورد بد از طرف آشنایان و دوستان چقدر سخت است. برای مثال زمانی که دوستی را به خوردن قهوه دعوت می‌کنید و او دعوت شما را رد می‌کند این اتفاق را به خودتان نگیرید و ناراحت نشوید شاید او روز سختی داشته و یا درگیر مشکلات شخصی خود است.

8- به گونه‌ی دیگری به مشکلات نگاه کنید

اگر فکر می‌کنید تمام دوستان شما باید افراد خوش‌پوش و خوش لباس جوان باشند شما در اشتباه هستید. قوانین و روش‌های قدیمی را کنار بگذارید٬ با هر کسی که به شما حس خوبی می‌دهد می‌توانید ارتباط برقرار کنید. حال همسایه٬ همکار یا هم کلاسی باشد فرقی ندارد.

 اما چگونه دوستان قدیمی  را حفظ کنیم؟

دوستان قدیمی ما گریه‌های ما را برای مرگ ماهی قرمزمان دیده‌اند و در خنده‌هایمان برای درد بعد از باشگاه بدن‌سازی کنار ما بودند اما اکنون که ما بزرگ‌تر شدیم و درگیر زندگی روزمره و حرفه و شغل شدیم و با افراد جدید آشنا شدیم دیگر وقت کافی برای دوستان قدیمی خود نداریم. اما چگونه باید آن‌ها را به عنوان دوست در کنار خود نگه‌داریم. در ادامه چند نکته در این مورد نیز خواهیم خواند:

1-  دلگیر نشوید

اگر دوستان شما فراموش می‌کنند که تولد شما را تبریک بگویند و یا نمی‌توانند به مهمانی شما بیایند این را به پای بی تمایلی آن‌ها را نگذارید. زیرا خودتان هم درگیری در زندگی امروزی را تجربه کرده‌اید و می‌دانید هر کسی مشغله‌ی خاص خودش را دارد و این به این معنا نیست که دوستان‌تان شما را فراموش کرده‌اند.

2- حقیقت را بگویید

دوستان قدیمی را حفظ کنیم

هیچ چیز مانند یک دوست صمیمی با ارزش نیست. زمانی که شما واقعیت را به آن‌ها بگویید باعث محکم‌تر شدن این رابطه خواهید شد. یادتان باشد روابط سطحی عمر کوتاهی دارند پس اگر می‌خواهید دوستی ماندگاری داشته باشید از گفتن حقیقت نترسید هرچند که ناخوشایند باشد.

3- مجازی نباشید

شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌ بوک برای پیدا کردن دوستان قدیمی و ارتباط دوباره با آن‌ها بسیار خوب و کارآمد است اما یادتان باشد برای دوستان صمیمی این روش کافی نیست. وقتی شما حضوری برای دیدن دوستانتان وقت می‌گذارید و نه از پشت دوربین گوشی یا لپ‌تاپ خود٬ ناخودآگاه به دوستانتان این را خواهید فهماند که شما برایشان ارزش قائل بودید. برای تبریک گفتن٬ دیدار تازه کردن و حتی درد و دل کردن بهترین راه ارتباط حضوری است.

4- مختصر و مفید باشید

بسیاری از ما تجربه‌ی دریافت ایمیل از یک دوست قدیمی را داشتیم که آنقدر طولانی بوده که فرصت مکردیم همان موقع بخوانیم و جوابی به او بدهیم و جواب دادن اینیل او را به زمانی موکول کردیم که وقتمان خالی شود. در چنین شرایطی این امکان وجود دارد که به دلیل مشغله‌ی بسیار فراموش کنیم که جواب آن دوست را بدهیم. پس یادتان باشد اگر می‌خواهید با ایمیل یا پیام رسان‌های دیگر از دوستان قدیمی خود خبری بگیرید و با آن‌ها در ارتباط باشید با پیام‌های مختصر و کوتاه شروع کنید

5- برنامه‌ی خود را یادداشت کنید

قدر دوستان خود را بدانید

وقتی بعد از یک روز سخت کاری به خانه برمی‌گردید احتمالاً انرژی کمی برای رسیدن به کار‌های دیگر خواهید داشت و ممکن است فراموش کنید با چه کسی قرار دارید. برنامه‌ی ملاقات با دوستان خود را یادداشت کنید و سعی کنید اهر چند وقت یک بار از طریق تماس‌های ویدیویی با دوستان راه دور خود در ارتباط باشید.

6-  شرایط را در نظر بگیرید

زمانی که دوست شما شرایط زندگیش دچار تغییر و تحول جدیدی می‌شود٬ ناخودآگاه سبک زندگی او نیز تغییر خواهد کرد. برای مثال تغییر شهر زندگی یا تولد فرزند جدید یا ازدواج و دیگر تغییرات این چنینی. بنابراین شما باید شرایط جدید آن‌ها را درک کنید و روش جدید زندگی آ‌ن‌ها را بپذیرید همچنین اگر می‌توانید در شرایط جدید تا حد امکان کمک حال آن‌ها باشید

7- بازگشت قهرمانانه

اگر شما در گذشته با دوست خود همیشه به بولینگ می‌رفتید و الان مدت‌هاست که از او دور شده‌اید٬ برای برقراری ارتباط مجدد با دوست قدیمی خود٬ به جای دعوت او به یک رستوران یا یک کافه٬ او را به بولینگ دعوت کنید تا بتوانید یاد گذشته‌ها را زنده کنید و خاطرات خوب را با هم دوره کنید.با این کار می‌توانید فشار و سردی این فاصله را به سرعت از بین ببرید.

8- به بیرون شهر بروید

تحقیقات نشان می‌دهند که هیچ چیز بهتر از وقت گذراندن با دوستان خارج از هیاهوی زندگی روزمره نیست و چه چیز بهتر از این که با دوستان خود به خارج شهر بروید و ساعت‌ها در کنار استفاده از مناظر خوب و زیبا به بازگرداندن ارتباطتتان مشغول بشوید

در پایان به یاد داشته باشیم وجود دوست برای زندگی انسان‌ها همیشه مهم و ضروری است.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله‌ی «چگونه صبح خوبی داشته باشیم» را مطالعه کنید

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر