تشخیص رابطه دوستی اشتباه

حقیقت این است که دوستی‌ها می‌آیند و می‌روند و کم پیش می‌آید که رابطه‌ی دوستانه‌ای، کاملا پایدار بماند. مخصوصا زمانی که سن شما بالاتر می‌رود دوستانتان هم کمتر می‌شوند.

حقیقت این است که دوستی‌ها می‌آیند و می‌روند و کم پیش می‌آید که رابطه‌ی دوستانه‌ای، کاملا پایدار بماند. مخصوصا زمانی که سن شما بالاتر می‌رود دوستانتان هم کمتر می‌شوند. شخصیت افراد متفاوت است اما شما باید مشخصاتی را که از یک دوستِ خوب انتظار دارید، همیشه در ذهن داشته باشید تا روابطی را که می‌دانید به سرانجام خوبی ختم نمی‌شوند، شروع نکنید. اما مسئله این است که نشانه‌های پایان یک رابطه‌ی دوستی چیست و کی متوجه می‌شویم که دوست صمیمیِ ما، دیگر دوست صمیمیِ ما نیست؟ بنیتا به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

 

وقت گذراندن با دوستتان، خسته‌کننده می‌شود

 

دوست یابی

 

هر رابطه‌ی دوستی، ممکن است در مقاطعی خسته‌کننده شود و ندانید که دیگر چه به هم بگویید. در دوستی‌های پایدار، این قضیه به‌زودی از بین می‌رود و هیجان دوباره به دوستی شما بر خواهد گشت. اما زمانی که احساس کردید هرزمانی که با دوستتان وقت می‌گذرانید، حوصله‌تان سر می‌رود و دیگر هیچ هیجانی بین شما وجود ندارد، بدانید که رابطه‌ی دوستی شما رو به پایان است. زیرا زمانی را که با دوستان حقیقی‌تان می‌گذرانید، باید جالب و پر از اتفاقات و صحبت‌های هیجان‌انگیز باشد.

 

دوست غیر‌واقعی هیچ‌وقت از موفقیت‌های شما خوشحال نمی‌شود و شما را تشویق نمی‌کند

 

دوست یابی

 

دوست حقیقی، کسی است که برای هر موفقیتی که در زندگی به دست می‌آورید، بسیار خوشحال می‌شود و شما را تشویق می‌کند و البته وظیفه‌ی شماست که در عوض همین کار را برای او انجام دهید. فرقی ندارد که شغل جدیدی پیدا کردید و یا ماشین جدید خریدید و یا حتی یک موفقیت کوچک به دست آورده‌اید، دوستِ واقعی همیشه به شما تبریک می‌گوید اما دوستِ غیر‌واقعیِ شما تمامِ سعی خودش را می‌کند که لحظه‌ی خوشحالی شما را خراب کند. شما می‌توانید آثار حسادت را در چشمان این افراد ببینید و این از نشانه‌های قطعی تمام شدن یک رابطه‌ی دوستی است. اگر متوجه چنین رفتاری در دوست خود شدید، مطمئن باشید که وقتش است از او فاصله بگیرید و وقتتان را با افراد بهتر و دوستان واقعی‌تان بگذرانید.

 

وقتی با شما صحبت می‌کنند، دائم در حال شکایت و غرغر هستند

 

دوست یابی

 

این‌جور افراد بسیار خود‌خواه هستند و فقط به خودشان اهمیت می‌دهند. وقتی به شما زنگ می‌زنند، می‌دانید که باید یک ساعت خود را هدر بدهید و تمام مدت بگویید: «اهمم، درسته، باشه...» چون این افراد به شما اجازه‌ی صحبت کردن نمی‌دهند و فقط در مورد خودشان و مشکلات خودشان صحبت می‌کنند. اگر دوست شما از وضع زندگی شما نمی‌پرسد و یا برایش اهمیت ندارد که در زندگی شما چه مشکلاتی وجود دارد، چرا باید برای شما اهمیت داشته باشد که او از چه چیز ناراحت است؟ شما که روانشناس یا مشاور او نیستید. البته نمی‌گوییم که نباید به حرف‌ها و درد و دل‌های دوستانتان گوش دهید؛ بلکه می‌گوییم در یک دوستی واقعی، این گوش دادن و اهمیت دادن به مشکلات طرف مقابل، باید دوطرفه باشد تا شما از بودن در این رابطه لذت ببرید.

 

دوستان غیر‌واقعی باعث می‌شوند دائما در مورد خودتان احساس بدی داشته باشید

 

دوست یابی

 

در یک رابطه‌ی دوستانه، این کاملا طبیعی است که دوستتان گاهی به شوخی شما را مسخره کند و به شما متلک بگوید؛ اما این کار به شوخی انجام می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که شما ناراحت نشوید. اگر دوستتان این کار را از روی قصد و غرضی خیر شوخی انجام دهد، بدانید که دوست واقعی شما نیست. تفاوت بزرگی میان شوخی کردن و اذیت کردن دیگران وجود دارد و هر فردی باید این تفاوت‌ها را بداند تا باعث آزار دوستانش نشود. اگر دوستی دارید که دائما باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودتان نداشته باشید، بدانید که او دوست واقعی شما نیست و قلبا شما را دوست ندارد.

 

دوست غیر‌واقعی همیشه به دنبال سود بردن از شما است

 

دوست یابی

 

همه‌ی افراد دوستانی دارند که سر قرار‌ها دیر می‌رسند و یا گاهی فراموش می‌کنند که دُنگِ خودشان را برای صبحانه‌ای که با‌هم خوردند، بپردازند و این کاملا طبیعی است. شما از آن‌ها ناراحت می‌شوید اما این ناراحتی به‌زودی از بین می‌رود زیرا شما دوستشان دارید و این اتفاقی است که در دوستی‌های واقعی رخ می‌دهد. افرادی وجود دارند که شما دوست خود می‌دانید اما آن‌ها همیشه باعث خرج شما هستند و هیچ‌وقت پولی را که برایشان خرج می‌کنید، به شما پس نمی‌دهند. دوستانِ فراموش‌کار ممکن است شما را ناراحت کنند اما شما مطمئنید که قصد اذیت کردن شما را ندارند ولی دوستان غیر واقعی، دائم در حال سود بردن از شما هستند. اگر دوستی دارید که این‌چنین با شما رفتار می‌کند بهتر است در رابطه‌ی خود تجدید نظر بکنید.

 

دوست غیر‌واقعی فکر می‌کند که شما فقط متعلق به او هستید

 

دوست یابی

 

وجود احساس تملک در یک رابطه‌ی عاشقانه، ممکن است زیبا به نظر برسد اما زمانی که این احساس، در رابطه‌های دوستانه به وجود بیاید، دردسرساز می‌شود. ممکن است رابطه‌ی دوستی شما شروع خوبی داشته باشد اما هر‌چه زمان بیشتری بگذرد، متوجه شوید که دوستتان احساس تملک بیشتری نسبت به شما می‌کند. اگر زمانی که با افراد دیگر وقت می‌گذرانید، دوستتان را ناراحت می‌کند و یا زمانی که در یک رابطه‌‌ی عاشقانه هستید به شما حسودی می‌کند، بدانید که دوستی شما تمام شده و باید این رابطه را پشت سر بگذارید زیرا این افراد سعی می‌کنند که رابطه‌های دیگر شما را خراب کنند و دوستی‌های شما را از هم بپاشانند.

 

گاهی نا‌خواسته از دوستانتان دور می‌شوید

 

دوست یابی

Credit: Shima10

 

همه‌ی دوستی‌ها، بد تمام نمی‌شوند. هرچه سن شما بالاتر می‌رود، افکار شما هم تغیر می‌کند و همچنین دوستی‌هایتان. این کاملا طبیعی است و بخشی از زندگی و تکامل ما به حساب می‌آید. بعضی از رابطه‌های دوستانه، در طول زمان کم‌رنگ می‌شوند و این تقصیر هیچ‌کس نیست. شاید که در طول زمان نقاط مشترکتان کمتر شده باشد یا افکار اجتماعی‌تان با هم تفاوت پیدا کند و یا حتی ممکن است شما از آن محل بروید؛ عوامل زیادی وجود دارند که باعث کم‌رنگ شدن یک دوستی می‌شوند. در هر صورت، «به‌زودی می‌بینمت» کمتر گفته می‌شود و این «به‌زودی» شاید اصلا زود اتفاق نیفتد.

در پایان باید بگوییم که فرقی ندارد که رابطه‌ی دوستی شما چگونه تمام شود، به خودتان وقت بدهید تا با این مسئله کنار بیایید. خوب به آن فکر کنید و متوجه شوید که در کجا اشتباه کرده‌اید و از آن درس بگیرید. فرقی ندارد که دوستی‌تان پنج سال طول کشیده یا پنج ماه، شما حق دارید که ناراحت، عصبانی، سردرگم و یا هر احساس دیگری داشته باشید ولی باید بیاموزید که با این احساسات کنار بیایید و در انتخاب دوستان جدیدتان دقت بیشتری داشته باشید.

اگر از این مقاله راضی بودید می توانید یک سری به " دوست خوبی باشید " بزنید.

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر